Bob Evers

Het vervolg van <U>Andere striptitels</U> op McDuck.nl

Berichtdoor Arie Jan » zo okt 22, 2006 11:27 pm

Bob Evers, wie kent hem niet?

Afbeelding

Nieuws van Het Bob Evers-team:

Afgelopen zaterdag, 21 oktober, is onder grote belangstelling het nieuwe Bob Eversalbum ‘Avonturen in de Stille Zuidzee’ gepresenteerd.
Na een korte toespraak van Hans van Oudenaarden en Frank Jonker werd het eerste exemplaar overhandigd aan Marco Meinders, Bob Eversfan en webmaster van bobevers.nl
Daarna gingen Van Oudenaarden en Jonker aan de slag om alle aanwezige fans van een tekening, tekst en handtekening te voorzien. Iets waar zij de rest van de middag mee bezig waren.
Onder de belangstellende aanwezigen signaleerden we nog enkele Donald Duck-grootheden, zoals Jan Kruse, Wilma v/d Bosch, Pascal Oost en Harry Fluks.

Voor iedereen die deze happening gemist heeft en toch graag een gesigneerd Bob Eversalbum wil hebben (of gewoon een praatje wil maken met enkele Donald Duck artiesten) is er nu een nieuwe kans.
A.s zaterdag 28 oktober signeren Van Oudenaarden en Jonker bij Stripwinkel De Dobbelsteen, Boschstraat 110, 4811 GK te Breda, van 14.00 uur tot 16.00 uur.
Als speciale gasten hebben we dan de beroemde Donald Ducktekenaars Bas en Mau Heymans uitgenodigd, die zich speciaal voor deze gelegenheid van hun muzikaalste kant laten zien en het geheel met prachtige, acoustische muziek zullen begeleiden.

bron: http://forum.mcduck.nl/viewtopic.php?id=1450&p=17
Arie Jan
 

Berichtdoor Arie Jan » ma okt 23, 2006 12:08 am

Afbeelding van Bob Evers-album 1, en een grotere afbeelding van album 2. Met links naar meer informatie.

Afbeelding
album 1 - Kabaal om een varkensleren koffer

Afbeelding
album 2 - Avonturen in de Stille Zuidzee

Scan van een Bob Evers-poster:
Afbeelding
Arie Jan
 

Berichtdoor Arie Jan » ma okt 23, 2006 6:01 pm

Nieuws van scenarist Frank Jonker, vandaag 17:43:00. In reactie op een fan.

Hoi Ware Bob Evers-Fan,

Op dat Bob Evers-team moet je niet te veel letten, hoor. Dat zijn jonge enthousiaste reclamemensen, die enkel en alleen de Bob Evers-strip promoten. Maar af en toe zijn ze iets te enthousiast. Of het nu komt door het harde werken of door de kritische reacties van Evert Bobs en Huh?!?, ik heb geen idee. We zullen ze een dagje vrijaf geven en vragen ze of ze zich daarna voortaan weer gewoon willen beperken tot het verspreiden van de persberichtjes.

Waar het echt om gaat, is natuurlijk dat er afgelopen zaterdag na twee jaar wachten eindelijk een tweede stripalbum van Bob Evers is verschenen en dat de fans gelukkig nog net zo enthousiast waren als bij het eerste album. We hebben veel echte Bob Evers-fans en Willy van der Heide-kenners gesproken, die ons heel wat nieuwe dingen konden vertellen over de Bob Eversverhalen en over het leven en werk van Willy van der Heide. En daar zat heel informatie bij die voor ons in feite onmisbaar is voor het maken van de volgende stripverhalen. Bij deze wil ik al die mensen daar nog een keer hartelijk voor bedanken.
We werken bij de Bob Eversstrip zoveel mogelijk in de geest van Willy van der Heide en proberen de verhalen zo trouw mogelijk te volgen. Maar daarbij moeten we natuurlijk ook rekening houden met de wetten van het medium strip. Af en toe moet je keuzes maken. Immers de verhalen van Willy van der Heide zijn bijna altijd meer dan 200 pagina’s lang en wij hebben maar 46 pagina’s strip tot onze beschikbaar.

Zelf heb ik pas kennisgemaakt met Bob Evers toen ik door Hans gevraagd werd om de scenario’s voor de strip te schrijven. Ik kreeg Willy van der Heide’s boek Kabaal om een varkensleren koffer mee met het verzoek om daar een stripscenario van te maken. Ik heb het toen in de trein zitten lezen en dacht meteen: “Ja, dit is een goed verhaal voor een strip.”
En dat geldt eigenlijk voor alle Bob Eversverhalen van Willy van der Heide. Ik heb ze intussen zelf alle 32 gelezen. Die van Peter de Zwaan (nog) niet, omdat ik de karakters graag voor me wil zien zoals Willy van der Heide ze bedoeld heeft.
Maar al met al blijft de strip natuurlijk slechts een interpretatie van Hans en mij van het werk van Willy van der Heide.
Meer informatie over de totstandkoming van de strip en het leven en werk van Willy van der Heide kun je vinden in een uitgebreid artikel van Joop Schreurs in Brabant Strip Magazine nummer 128. In het nieuwste nummer van Brabant Strip Magazine (nummer 140) staat een artikel van Joop Schreurs over de totstandkoming van het nieuwe album en van de Zuidzee-trilogie. Ook op www.bobevers.nl kun je veel informatie vinden.

Op het moment is Hans bezig De strijd om het goudschip te tekenen. De bedoeling is dat het rond april in de krant wordt voorgepubliceerd (Hans tekent ongeveer 9 maanden aan één verhaal) en dan in september/oktober 2007 in album verschijnt. De afgebeelde covers zijn inderdaad de definitieve covers voor de album. Afbeeldingen van een aantal ‘afgekeurde’ covers, kun je dan weer vinden in Brabant Strip Magazine 140.

Informatie over de vier verschillende edities kun je vinden op www.boekenhalte.nl Dat is de enige winkel in Nederland die alle vier de edities verkoopt. Maar dan moet ik er meteen bij zeggen, dat de luxe editie intussen al helemaal is uitverkocht. Er zijn nog wel speciale HC (met die prent van hierboven erbij) bij De Boekenhalte verkrijgbaar.
Zaterdag in Breda hebben we alleen de softcover- en hardcoveralbums bij ons. En ook weer een speciale prent die dan alleen in Breda te krijgen is.

Ik begin Evert Bobs en Huh?!? toch wel te begrijpen. Door dit soort informatie wordt het steeds meer off-topic. Misschien is het beter om de discussie over de Bob Eversstrip voort te zetten in het topic ‘Andere verhalen’ of het Off-topic-forum.

Enfin, zaterdag zitten we dus in Breda bij De Dobbelsteen en iedereen die graag een gesigneerd Bob Eversalbum wil, of hierover wil verder kletsen, is van harte welkom.
Tot dan!

Ciao,

Frank

http://forum.mcduck.nl/viewtopic.php?pid=43632#p43632
Arie Jan
 

Berichtdoor Het Bob Evers Team » zo okt 29, 2006 10:27 pm

Bob Evers in Hilversum!

Voor iedereen die zowel de feestelijke presentatie in Zwolle als de muzikale signeermiddag in Breda heeft gemist, is er nog één kans om een gesigneerd exemplaar van het nieuwe Bob Evers stripalbum "Avonturen in de Stille Zuidzee" te bemachtigen.

A.s. zaterdag 4 november signeren tekenaar Hans van Oudenaarden en scenarioschrijver Frank Jonker van 14.00 tot 16.00 uur bij Het Stripsmagazijn, Bussumerstraat 34, 1211 BL te Hilversum.

Mis het niet, want hierna vertrekken de auteurs naar Belgie om de verstripping van het allereerste Bob Eversverhaal dat Willy van der Heide ooit schreef bij onze zuiderburen te presenteren!
Het Bob Evers Team
 

Berichtdoor Het Bob Evers Team » zo nov 05, 2006 9:50 pm

Bob Evers in Oudenaarde!

Nadat de auteurs van de Bob Evers stripreeks hun nieuwste album “Avonturen in de Stille Zuidzee” al op drie verschillende plaatsen in Nederland signeerden, is het nu de beurt aan Belgie.

Ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan van Stripwinkel Atlantis signeren tekenaar Hans van Oudenaarden en scenarioschrijver Frank Jonker hun albums op zondag 12 november van 13.00 tot 17.00 uur bij Stripwinkel Atlantis, Broekstraat 2, 9700 Oudenaarde.

Een ieder die de verstripping van dit allereerste Bob Evers avontuur van Willy van der Heide graag voorzien wil hebben van tekening en handtekening of die dit feest graag mee wil vieren is van harte uitgenodigd om langs te komen.
Het Bob Evers Team
 

Berichtdoor Het Bob Evers Team » zo nov 19, 2006 9:52 pm

Bob Evers in Leiden!

Speciaal voor Sint-Nicolaas en voor iedereen die voor pakjesavond nog graag een gesigneerd album wil hebben, organiseren we nog één signeersessie rond het nieuwe Bob Eversalbum "Avonturen in de Stille Zuidzee".

A.s zondag 26 november signeren tekenaar Hans van Oudenaarden en scenarioschrijver Frank Jonker van 14.00 tot 17.00 uur bij De Leidse Stripshop, Aalmarkt 4, 2311 EC te Leiden.

En omdat het dit jaar de laatste keer is in Nederland, geven we een gratis Bob Eversposter weg aan de eerste 25 albumkopers. Wees op tijd, want op is op!
Het Bob Evers Team
 

Berichtdoor Caspar » di apr 24, 2007 7:37 am

Ik heb alle BOb Evers boeken van Willy van der Heide, maar ik moet nog beginnen met lezen.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Ei » do jun 18, 2009 4:21 pm

Ei ontving het volgende nieuws: in een 18+ blad genaamd 'Pulpman', dat strips en artikels bevat, verschijnt volgende week in nummer 3 een artikel getiteld 'De foute jeugd van Bob Evers'.
ISBN 989-90-77766-83-5. €8,95 (96 pag.)
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Daniel73 » za maart 27, 2010 8:03 pm

De makers van de Bob Evers strip (tekenaar Hans van Oudenaarden en scenarist Frank Jonker) hebben sinds jaar en dag een blog. Het archief gaat terug tot en met december 2007.
http://debobeversstrip.blogspot.com/

Op het blog is ook nieuws over hun andere strips te vinden.
Waaronder werk voor Disney, Sesame Workshop, de Rotterdamse gemeenteraad ('Een standbeeld voor Pietje Bell') en GRNVLD.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland


Keer terug naar Strips en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron