hallo

Hobbies, vakanties, toerisme, feestdagen, uitgaan

Berichtdoor Sint-Nicolaas » za nov 18, 2006 2:54 pm

Hallo. Zojuist ben ik in Middelburg aangekomen en nu ik de kinderen af kon schudden kom ik toch even kijken of jullie hier ook dit jaar weer braaf zijn geweest.

Ik vrees alleen dat de Rare Piet het grote boek bij een bushalte heeft laten liggen, dus ik kan de aantekeningen over jullie hier even niet vinden. Wel weet ik dat er verscheidene hoofdstukken over ALLEEN jullie bestaan.

Als ik zo eens rondkijk zie ik dat Sander en Stephan redelijk braaf bezig zijn. Daniel en Mark ruzien wel wat veel...

Met vriendelijke groet,
Sint Nicolaas

(P.S. Een verassingsei in uw schoen achterlaten voor mijn Pieten kan u in aanzien doen stijgen in mijn boek).
Sint-Nicolaas
 

Berichtdoor Geert Verdonk » zo nov 19, 2006 8:52 pm

Mag het ook een wortel voor uw paard zijn?
Geert Verdonk
 

Berichtdoor Daniel » zo nov 19, 2006 10:26 pm

Mark begon !!!
Daniel
 

Berichtdoor Roddelpiet » zo nov 19, 2006 10:44 pm

Sint-Nicolaas schreef:Als ik zo eens rondkijk zie ik dat Sander en Stephan redelijk braaf bezig zijn. Daniel en Mark ruzien wel wat veel...

Sinterklaas ik wwil niet eigenwwijs zijn maar Sander maakt herrie op de piano en Stephan maakt herrie op de gitaar. Ze maken hun lieve ouders en de hele lieve buurt wwanhopig. Een enkele reis naar Spanje in een geluidsdempende jute zak zou die twee herrieschoppers goed doen.

Daniel en Mark zijn daarentegen onschuldige knaapjes die zich wwat vervelen op internet. Die doen geen vlieg kwwaad. Hun omgeving wweet amper dat ze bestaan.
WWat extra aandacht van u, de Goedheilige Sint, zou ze goed doen, lieve Sint.
Daniel wwil instrumentale CDs van The Hot Red Chili Peppers.
Mark wwil een geremeesterde double-editie DVD van Robin Hood.
Roddelpiet
 

Berichtdoor Sint-Nicolaas » zo nov 19, 2006 10:53 pm

Aha. Zo had ik het nog niet bekeken. Maar ik ben toch zeker Sinterkl... ehm... Laat maar.

Welnu, gelukkigerwijs heb ik zojuist een tip binnengekregen met betrekking tot het vermiste boek. Een vrolijk zingende buschauffeur wil hem mij terugbezorgen! Die kan wel wat leuke miniatuurbusjes verwachten in zijn schoenen! Jawel!

Dus als ik straks mijn boek terug heb zal ik eens kijken wat jullie allemaal zoal gedaan hebben. Want privacy houdt op waar Sinterklaas begint!

Nu alleen hopen dat er geen kamervragen komen over al die gevoelige informatie die in burgerhanden is gevallen...
Sint-Nicolaas
 

Berichtdoor Ratelpiet » ma nov 20, 2006 3:21 am

Alle kinderen maken slingers en feestmutsen. Dinsdag komt Sinterklaas in de groep en dan moet het er feestelijk uitzien. De juf maakt een tekening op het bord het Wilma en Cindy versieren de stoel waar Sinterklaas op zal zitten.

Wat heb je nodig:
Dun karton
Kleurpotloden
Schaar
Lijm
Elastiek

Plak de delen A en B op elkaar en knip de ogen eruit. Neem een prop watten en plak deze aan de schoorsteen vast. Met een touw kan de schoorsteen of de mast aan de boot worden vast gemaakt. Bevestig de elastiekjes aan je masker en je bent Zwarte Piet.

Weet jij waarom Zwarte Piet een roe bij zich heeft...? Hij is zwart van het roet uit de schoorsteen. Ieder jaar neemt Sinterklaas uit Spanje nieuwe Zwarte Pieten mee en die moeten nog veel leren. Ze leren hoe ze pepernoten moeten bakken en hoe ze de cadeautjes in moeten pakken. Als ze in ons land zijn, leren ze strooien en klauteren op de daken om alle cadeautjes door de schoorsteen te gooien.
Ratelpiet
 

Berichtdoor Maurice de Hondpiet » ma nov 20, 2006 3:26 am

Zich via schoorstenen ergens toegang tot verschaffen is populair geworden.
Maurice de Hondpiet
 

Berichtdoor Theo van garden » ma nov 20, 2006 3:52 am

Waar gaat dit over zeg!!!!!!!!!! Wilma en Cindy?
Theo van garden
 

Berichtdoor Jute Zak » ma nov 20, 2006 6:58 am

Tegenwoordig staat het Sinterklaasfeest onder druk. Speciaal de concurrentie van het kerstfeest is groot. Grootwinkelbedrijven richten al in oktober speciale kerstmarkten in. Sinterklaas dreigt te bezwijken onder de last van de commercie en de kerstman.
Jute Zak
 

Berichtdoor Sint-Nicolaas » ma nov 20, 2006 8:18 am

Dat zijn slechts geruchten. De kerstman is een mislukte kloon van mij.

Waar gaan de kinderen voor? Echte authentieke sfeer of dom jolig commercieel gedoe vanuit Amerika?
Sint-Nicolaas
 

Berichtdoor Kruidnootje » ma nov 20, 2006 8:36 am

$int Nicolaas, hoezee! Wie heeft een zak vol koekjes, speelgoed en prentenboekjes? Wie neemt een zak vol lekkers mee? Sint Nicolaas, hoezee!

De staf en mijter, de mantel en jurk: Sinterklaas is op en top een bisschop. Hoe komt dat eigenlijk?
Kruidnootje
 

Berichtdoor de kinderen » ma nov 20, 2006 3:08 pm

Sint-Nicolaas schreef:Dat zijn slechts geruchten. De kerstman is een mislukte kloon van mij.

Waar gaan de kinderen voor? Echte authentieke sfeer of dom jolig commercieel gedoe vanuit Amerika?

Wij gaan voor dom jolig commercieel authentiek sfeergedoe vanuit Amerika! De kerstman is tenminste gezellig, en dat is knap voor iemand die het woord gezellig niet kent. Sinternicolaas & Co. bedreigt ons met ontvoering en lijfstraffen. Dat doet het kerstmannetje niet. Het kerstmannetje lacht tenminste altijd, drinkt cola en zegt alleen Johoho!
de kinderen
 

Berichtdoor Sint-Nicolaas » ma nov 20, 2006 3:36 pm

Ik ben de bisschop van Myra, ja. Dat komt omdat ik zoveel goede daden doe.

De kerstman lacht niet zo hard meer als door die cola zijn tanden uit zijn mond zijn gevallen! Hohohoho!
Sint-Nicolaas
 

Berichtdoor Wilma G. » ma nov 20, 2006 3:38 pm

de kinderen schreef:Sinternicolaas & Co. bedreigt ons met ontvoering en lijfstraffen. Dat doet het kerstmannetje niet. Het kerstmannetje lacht tenminste altijd, drinkt cola en zegt alleen Johoho!

De helpers van Sint Nicolaas (in Duitsland en Oostenrijk "Knecht Ruprecht" of "Krampus" genoemd) laten de overwinning van het kwaad zien. Samen met zijn Pieten brengt Sint Nicolaas een bezoek aan de kinderen; de stoute kinderen worden gestraft, terwijl de lieve kinderen worden beloond. Het ergste wat je kunt overkomen is meegenomen worden in de zak van Zwarte Piet; dezelfde zak waaruit de lieve kinderen snoepjes (o.a. pepernoten, taai-taai en schuimpjes) en kadootjes krijgen. Een minder grote straf (maar niettemin vervelend) is een pak slaag krijgen met de roede. Tegenwoordig zijn er nog maar weinig stoute kinderen...
Wilma G.
 

Berichtdoor de kinderen » ma nov 20, 2006 3:44 pm

Sint-Nicolaas schreef:De kerstman lacht niet zo hard meer als door die cola zijn tanden uit zijn mond zijn gevallen! Hohohoho!

Dat is niet de echte kerstman, maar een verklede arme dakloze die langs de straat voor kerstman speelt om een beetje soep te kopen.
de kinderen
 

Volgende

Keer terug naar Vakantie en vrije tijd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron