hallo

Hobbies, vakanties, toerisme, feestdagen, uitgaan

Berichtdoor de kinderen » ma nov 20, 2006 5:57 pm

Sint-Nicolaas schreef:Ik ben de bisschop van Myra, ja.

Hoe kan dat nu? U bent toch bisschop van Spanje met de appeltjes van oranje?
de kinderen
 

Berichtdoor Zeurpiet » ma nov 20, 2006 6:10 pm

Kinderen, niet zo zeuren.
Zeurpiet
 

Berichtdoor Osama » ma nov 20, 2006 10:36 pm

Sinterklaasje, wat wil je voor me brengen? Ik ben muslim. Deze jaar ik was erg slecht!
Osama
 

Berichtdoor Wilma G. » ma nov 20, 2006 11:13 pm

Nicolaas van Myra was aan het begin van de vierde eeuw bisschop te Myra de toenmalige hoofdplaats van Lycië in Klein-Azië, werd door de traditie heilig verklaard en is hoofdpersoon in tal van legenden, bijvoorbeeld de Legenda Aurea van de 13e eeuwse geleerde dominicaan Jacobus de Voragine. Belangrijke elementen van het Sinterklaasfeest gaan op hem terug. Verder zijn er parallellen te trekken met de heidense God Wodan, deze rijdt ook op een schimmel, de achtbenige Sleipnir, waarmee hij door de lucht vliegt.

Myra (dichtbij het hedendaagse Demre (Turks: Kaleüçağiz)) is een klein dorp bij Bucak tussen Finike (25 km) en Kas (48 km), ten zuidwesten van Antalya in de zuidwestelijke kuststreek van Lycië, Turkije. Het ligt aan de rivier de Myros (Demre Çay) in de vruchtbare alluviale vlakte tussen de berg Alaca Dag, het Taurusgebergte en de Egeïsche Zee. Aanvankelijk lag Myra aan de kust, maar door de modder van de Myrosrivier ligt ze nu 5 km landinwaarts.
Wilma G.
 

Berichtdoor zingende buschauffeur » wo nov 22, 2006 2:20 pm

Sint-Nicolaas schreef:Welnu, gelukkigerwijs heb ik zojuist een tip binnengekregen met betrekking tot het vermiste boek. Een vrolijk zingende buschauffeur wil hem mij terugbezorgen! Die kan wel wat leuke miniatuurbusjes verwachten in zijn schoenen! Jawel!

Alstublieft, dat hoeft echt niet. Groot of miniatuur, ik kan geen bussen meer zien. Ik heb nooit buschauffeur willen zijn. Er schuilt een journalist in mij. Een Peter R. de Vries. Ik beschouw uw Grote Boek als een mooier cadeau. Een die mijn sleur zal doorbreken.
Lalalala trililili pompidompompom ! Trililili ladida pompidompompom !
zingende buschauffeur
 

Berichtdoor Sint-Nicolaas » do nov 23, 2006 11:39 am

Ah.

Ik heb echter nog geen bericht mogen ontvangen over wanneer dat boek mijn kant op komt?
Sint-Nicolaas
 

Berichtdoor zingende buschauffeur » vr nov 24, 2006 12:18 am

Eens gegeven blijft gegeven.
Lalalala trililili pompidompompom ! Trililili ladida pompidompompom !
zingende buschauffeur
 

Berichtdoor Cliff Hanger » vr nov 24, 2006 12:57 am

Is Sint-Nicolaas 't Grote Boek kwijt?

Heeft Rare Piet 't Grote Boek bij een bushalte laten liggen?
Bestaan er verscheidene hoofdstukken over ALLEEN McDuck?

Heeft een zingende buschauffeur 't Grote Boek in handen?
Is er een misvertstand? Denkt hij dat 't Grote Boek een cadeau is?
Kan hij doen en laten wat hij wil met de aantekeningen over ons?
Heeft hij altijd al een Pieter R. de Vries willen worden?

Komt de inhoud van 't Grote Boek op de televisie?
Worden zowel McDuckers als Sint-Nicolaas te kijk gezet?
Krijgt niemand een cadeautje dit jaar?

Alle pepernoten! HOE LOOPT DIT AF ???????????????????????????
Cliff Hanger
 

Berichtdoor Sint-Nicolaas » vr nov 24, 2006 11:28 am

Ik heb een prive e-mail van u waarin u belooft mij het boek te retouneren. Moet ik de prive-e-mail hier openbaar maken soms?
Sint-Nicolaas
 

Berichtdoor Robb_K » vr nov 24, 2006 12:35 pm

Ik zal krijgen geen cadeautje van Sinterklaasje. Ik ben Joodse! Zo, Zwarte Piet zal niet me grijpen!
Wat? Geen Carl Barks op dit forum? Bah!
Avatar gebruiker
Robb_K
Member
 
Berichten: 92
Geregistreerd: di apr 18, 2006 3:44 pm
Woonplaats: Los Angeles VSA/Muenchen Duitsland

Berichtdoor zingende buschauffeur » vr nov 24, 2006 3:32 pm

Sint-Nicolaas schreef:Ik heb een prive e-mail van u waarin u belooft mij het boek te retouneren. Moet ik de prive-e-mail hier openbaar maken soms?

Dat... eh... is mijn email niet. Mijn... eh... computer is gekraakt. Ja, dat is het. Mijn computer is gekraakt. Een aantal passagiers vallen mij lastig.
Lalalala trililili pompidompompom ! Trililili ladida pompidompompom !
zingende buschauffeur
 

Berichtdoor Sint-Nicolaas » vr nov 24, 2006 4:22 pm

Ah, is die e-mail die ik later vandaag kreeg over het boek dat al naar ons toegestuurd is dan ook niet echt?
Sint-Nicolaas
 

Berichtdoor zingende buschauffeur » za nov 25, 2006 12:30 am

Mijn computer is gekraakt. Alles wat ik ooit heb geschreven als zingende buschauffeur, inclusief dit, is door passagiers geschreven. 't Openbaar vervoer gaat hard achteruit door de passagiers van tegenwoordig.
Hoe veilig is uw computer? Hoe weet ik zeker dat u geen hackende boef bent die 't Grote Boek wil bemachtigen en vernietigen?
Wij zingende buschauffeurs moeten altijd uitkijken met wat we doen. Gevonden voorwerpen zijn een zorg van aandacht. Elke passagier kan een terrorist zijn. We kunnen niet zomaar onze reputatie op het spel zetten.
Lalalala trililili pompidompompom ! Trililili ladida pompidompompom !
zingende buschauffeur
 

Berichtdoor Sint-Nicolaas » za nov 25, 2006 11:47 am

Dus mensen kunnen met een bijl in je computer 'hakken' en dan informatie eruit stelen?
Sint-Nicolaas
 

Berichtdoor Paranoide Nerd » za nov 25, 2006 1:57 pm

Sint-Nicolaas schreef:Dus mensen kunnen met een bijl in je computer 'hakken' en dan informatie eruit stelen?

Ze doen het onzichtbaar. Zonder dat u het ziet. Onzichtbaar. Terwijl u zit te internetten of als u even niet kijkt. Ze zijn overal. Wereldwijd. Ze maken besmettelijke virussen. Ze kunnen een pandemonie doen uitbreken.
Alleen wij Nerds kennen het gevaar. Niemand anders begrijpt ons. Velen denken dat het niet kan omdat het onzichtbaar gebeurt.
Paranoide Nerd
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Vakantie en vrije tijd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron