PunBB

Hardware, software, internetsites

Berichtdoor Sander » za maart 03, 2007 3:42 pm

Over PunBBArchiver:
Daniel73 schreef:
Sander schreef:Ik ben er op McDuck.nl maanden mee bezig geweest om er uiteindelijk achter te komen dat het daar nooit naar behoren zou werken, en wil er niet weer zoveel tijd in steken.

Waarom zou het op McDuck nooit naar behoren werken? (Wat zijn de technische redenen?) Zijn er bij PunBB programmeurs die interesse hebben?

Ik weet uit mijn hoofd niet meer precies wat de oorzaak was, maar volgens mij ging het erom dat de archiefbestanden die op de server worden aangemaakt, niet leesbaar zijn in Windows, en ik niets kon instellen aan hoe ze aangemaakt worden. Ik ga er nog eens naar kijken, maar denk dat we nu meer hebben aan PunBBDownloader, waarmee ook andermans forums te archiveren zijn. Daar besteed ik voorlopig dus liever mijn tijd aan.

Ik weet niet of er bij PunBB geïnteresseerden zijn.

Sander schreef:PunBBArchiver is open source en op Google Code draait een programma waarmee mensen samen kunnen werken aan dezelfde broncode. Er zijn dus drie mogelijkheden als anderen mee willen schrijven:

1. Een andere programmeur stuurt mij verbeteringen en ik zet ze in de code.
2. Een andere programmeur wordt 'project member' (of vervangt mij als 'project owner') van PunBBArchiver en kan zelf de broncode aanpassen. Die aanpassingen krijg ik dan in mijn mailbox en ik kan daarmee weer verder programmeren. Er is versiecontrole, dus je kunt precies zien wie wat heeft toegevoegd.
3. Een andere programmeur wil niet met mij samenwerken of heeft een ander plan, kopieert de broncode van PunBBArchiver en zet het project onder een andere naam voort.

Alle drie de mogelijkheden lijken mij geen probleem. Het zou wel helpen als ik mijn broncode documenteer, zodat anderen er eventueel mee verder kunnen, maar zelfs dat zou een ander kunnen doen.

In ieder geval is het niet de bedoeling dat dit project van mijn interesse en zin afhangt. Ik kan niet beloven dat ik het ooit af krijg en weet in ieder geval zeker dat dat de komende tijd niet lukt. Een voordeel aan open source is dat iemand anders het project op elk moment zou kunnen overnemen.

Daniel73 schreef:Hoe kan ik, of wie dan ook, weten dat je project organisatorisch zo werkt?

Dat is voor zover ik weet de gebruikelijke manier waarop wordt samengewerkt aan open source software. Ik denk dat het zichzelf wel wijst zodra er iemand mee wil programmeren. Als het nodig blijkt, kan ik uitschrijven wat ik hier in het kort heb gezegd.

Daniel73 schreef:En hoe standvastig is het project? Heeft het zin om welwillende mensen ernaar te verwijzen, of ontstaan er dan bottle-necks en misverstanden? Voor optie 1 ben jij nodig. Waar kan men op rekenen?

Het lijkt me niet nodig daar nu al over na te denken. Ik denk dat het heel goed mogelijk is om zonder vooraf opgestelde regels en afspraken aan zoiets samen te werken, zolang iedereen redelijk blijft. Als iemand ontevreden is over de manier waarop ik werk, is er optie drie. Dat hoeft voor niemand een probleem te zijn.

Het gaat mij er bij PunBBDownloader en PunBBArchiver alleen om dat de code er is of komt. Ik ben in deze gevallen niet geïnteresseerd in het onderhouden van een community of in projectleiding, en ik denk niet dat een programmeur die eventueel mee zou willen helpen, dat wel belangrijk zal vinden.

Daniel73 schreef:Is er een CVS?

Zoiets, maar dan heet het Subversion.

Daniel73 schreef:Stel je voor dat iemand je een code stuurt (optie 1) die vertraagd geplaatst wordt, op een moment nadat een "project member" (optie 2) al wijzigingen heeft gemaakt? Hoe ga je dat dan samenbrengen?

Als communicatie via PunBBArchiver discussions plaatsvindt, is iedereen meteen op de hoogte van wie wat doet.

McDuck.nl forumarchieven:
Daniel73 schreef:Is het archief nu compleet? Komen er nog updates/aanpassingen?

Voor zover ik weet is het compleet. Als het nodig is, komen er updates.

Daniel73 schreef:
Daniel73 schreef:Waarom krijg ik die SQL-bestanden niet, tot dusver? Dan kan ik echt gaan zoeken naar mogelijkheden, of tenminste aanbieden wat ik heb. Ik wil geen voorgebakken txt-bestanden en HTML-bestanden. Ik wil serieus kunnen werken met bronbestanden.

[...]
Ik bedoel McDuck.

Ik zou de SQL-bestanden als download kunnen aanbieden, zonder wachtwoorden, IP- en geheime e-mailadressen. (Dat is waarschijnlijk anders dan wat ik een paar maanden geleden heb gezegd, dus ik ben van gedachten veranderd.) Maar wat zou je er precies mee willen doen? Net zoiets aanbieden als PunBBDownloader doet / zal doen?

Daniel73 schreef:Is dit programma wel bedoeld voor Windows?

Het is geschreven in Python, en dat werkt ook in Windows. Ik heb het alleen nog niet geprobeerd.

Daniel73 schreef:Dat een programma als 'Teleport Pro' niet weet hoe PunBB in elkaar zit, vind ik een fout van PunBB.

Ik vind het ook een fout van PunBB.

Daniel73 schreef:Volgens een internetstandaard zou het wel moeten kunnen. Want, wat ik in mijn browser-scherm zie moet toch op te slaan zijn? Ben ik nou zo onmogelijk principieel? Hoe meer feautures op WWW, hoe minder ik kan bewaren.

Je kunt een spider alles laten opslaan wat je op je browser-scherm ziet, maar het probleem is dat de spider niet weet dat hij pagina's veel te vaak downloadt. En ik denk niet dat spiders rekening houden met de URLs die PunBB maakt.
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

Berichtdoor Sander » za maart 03, 2007 4:03 pm

Over PunBBDownloader:
Daniel73 schreef:PunBB-codes vind ik daarentegen wel belangrijk, omdat de PunBB-code de werkelijke tekst is. Ik maak altijd gebruik van PunBB-codes, zoals ook nu in dit antwoord. Bij het citeren van HTML-pagina's zit de quotes-layout in de weg, en smilies ontbreken in het citaat. ":)"

En ik vind BBCode minder belangrijk in dit geval. Het gaat mij om het behoud van de informatie die op PunBB-boards geplaatst is. BBCode is een manier om HTML-code te maken, en HTML-code is een manier om informatie te structureren.

Dat bij het citeren van HTML-pagina's in PunBB informatie verloren gaat, vind ik een gebrek aan PunBB. Ik vind het sowieso onzin dat mensen nog een opmaaktaal als BBCode moeten leren, terwijl het technisch allang mogelijk is een kleine WYSIWYG-editor aan te bieden. PunBB zal op dat gebied waarschijnlijk niet gauw veranderen.

Maar ik snap dat je het liefst zoveel mogelijk gegevens van een PunBB-forum zou willen kunnen downloaden, en dus ook de BBCode. Ik kan niet beloven dat ik daarvoor ga zorgen, maar zoals gezegd staat het genoteerd.

Daniel73 schreef:Waarom geen avatars? Omdat ze kunnen verschillen per archivering, als een board wel actief is?

Nee, omdat er op http://off-topic.mypunbb.com/ geen avatars (meer) staan, en ik die functionaliteit dus nog niet nodig had. Maar ik vind het wel belangrijk dat die er komt, en het staat als Issue 2 in Google Code.

Daniel73 schreef:Ik zie wel smilies. Zitten die ook in het zip-bestand?

Ja.

Daniel73 schreef:Een algemeen, ander probleem is dat boardlinken ín berichten misleidend kunnen zijn. Vooral als het betreffende PunBB-board online beschikbaar is en men dus via dergelijke linken ongemerkt van een archief in het origineel terecht kan komen.

Het is de bedoeling dat alle links binnen het board veranderd worden naar de nieuwe gearchiveerde versies. Dat geldt dan alleen voor de URL die in <a href=""> staat, niet voor de tekst die je in het bericht ziet.

Daniel73 schreef:Bij "off-topic.mypunbb.com" geven dergelijke linken opmerkelijkerwijs een pagina die meldt "Ongeldig verzoek. De koppeling die je opende is onjuist of verouderd." Hier op McDrake lopen directe linken naar dat board ook dood. Terwijl de gelinkte berichten er nog wel staan, maar blijkbaar onder een gewijzigde link. Hoe kan dat? Met McDuck en McDrake heb ik dat tot dusver niet meegemaakt, dat linken veranderen. Is er ergens een verkeerde knop waar ik voor moet uitkijken?

Ik denk dat dit komt door de verhuizing/vernieuwing van MyPunBB. Bijna alle adressen zijn toen veranderd, en de avatars verwijderd.
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

Berichtdoor Daniel73 » zo maart 04, 2007 5:28 pm

Even tussendoor: Kan ik in Windows de toetsencombinatie Alt+S uitzetten voor PunBB?

Het ongewenst berichten versturen begint nu vervelend te worden. Onder 'Wat verdienen striptekenaars eigenlijk????????' op Nederland Disney heb ik weer een bericht verkeerd verstuurd, alvorens de juiste te verzenden.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?pid=1893#p1893
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?pid=1895#p1895

Tot dusver ben ik gelukkig de enige met het probleem. Maar toch, wie verzint nou zo'n makkelijke sneltoets die zomaar berichten verstuurt? Ik heb dit probleem bij mijn weten pas sinds Internet Explorer 7.

Overigens vraag ik me af of er geen ander probleem is. Want als mijn bericht verstuurd is, zou ik dat toch meteen moeten zien? Dan ben ik toch mijn beantwoorden-venster kwijt? Nu ontdek ik zo'n foutief verzending pas als recente bijdrage op de voorbeeld-pagina, of pas nadat ik mijn uiteindelijke bericht verstuurd heb. Dus alleen als ik erop let. Terwijl ik normaal gesproken niet zomaar verder kan gaan met schrijven aan een inmiddels verstuurd bericht.

Wat kan ik doen? Wie kan mij uit dit probleem helpen?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » za maart 17, 2007 9:41 pm

Inmiddels zijn de eerste spammers gearriveerd. Probleem is dat bij gasten geen tijdslimiet ingesteld kan worden. Terwijl dit in eerdere versies van PunBB wel kon. Fijn hoor, dat PunBB de gasten-optie extra frustreert.

Wat kan er redelijkerwijs gedaan worden tegen spam? Op International heb ik van ellende de gasten-optie op alleen-lezen (read-only) gezet. Het board werd dagelijks dusdanig platgespamd dat er geen doorkomen meer aan was.

Het uitzetten van bijdragen van gasten vind ik een ramp. Zonder gasten zal McDrake veel minder bijdragen ontvangen. Maar met de huidige gasten-optie als wijd-open deur voor spammers, zal McDrake eveneens minder bijdragen krijgen. Op beide manieren gaat McDrake ten onder.

Ik wil de gasten-optie in stand houden, maar op dit moment lijkt dat onmogelijk te worden totdat iemand met een oplossing komt. En dan bedoel ik een oplossing die ook door leken beheerd kan worden.

Is CAPTCHA een optie? En zo ja, kan deze dan zo ingesteld worden dat deze alleen voor gasten geldt, zodra ze verzenden?
http://en.wikipedia.org/wiki/CAPTCHA
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » zo maart 25, 2007 7:47 pm

Vandaag, onder 'Geloven 3.0', heb ik weer een afgekapt bericht verstuurd. ("Vandaag 19:24:20") Dat heb ik verwijderd.
Gisteren had ik het probleem ook al. En steeds is het bericht afgekapt. Dus volgens mij moet het dan om een bug gaan. Er verschijnt minder tekst dan ik op dat moment al geschreven heb. De tekst wordt dus echt afgekapt. En ik blijf het Beantwoorden-formulier voor me houden, alsof ik niets heb verstuurd.

Een reden waarom alleen ik er last van heb kan zijn dat ik uitvoerig gebruik maak van het Voorbeeld-venster, en van internetsurfen tijdens het opstellen van berichten.

Volgens mij heeft het probleem iets te maken met vensters openen. Maar dat gok ik. Probleem is dat ik niet weet hoe ik het afgekapte versturen kan reproduceren.
Het probleem is begonnen bij McDrake, die bij mijn weten op een nieuwere versie van PunBB draait dan McDuck. Ik heb de indruk dat deze versie een achteruitgang is. Er zijn minder functies voor de beheerder, de verplaatsfunctie heeft een bug en berichten verschijnen ongewenst.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor nieuwtje » ma apr 16, 2007 2:15 am

PunBB 1.2.15 is out. Hoe koel is dat?!
nieuwtje
 

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 22, 2007 7:32 pm

Oproep aan Sander: Ik kan niet bannen. Ik krijg het volgende melding:
Verkeerde HTTP_REFERER. Je werd doorgestuurd naar deze pagina vanaf een niet geautoriseerde locatie. Als dit probleem zich blijft voordoen, controleer dan of 'Base URL' correct is ingesteld in Beheer/Opties en of je toegang tot het forum zoekt via die URL. Meer informatie betreffende de 'referrer' controle kun je in de PunBB documentatie vinden.

Bad HTTP_REFERER. You were referred to this page from an unauthorized source. If the problem persists please make sure that 'Base URL' is correctly set in Admin/Options and that you are visiting the forum by navigating to that URL. More information regarding the referrer check can be found in the PunBB documentation.

Wat is er aan de hand? Momenteel wordt McDrake overspoeld met spam en ik kan er weinig tegen doen. Help!
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » di feb 05, 2008 4:24 pm

Grom. Volgens mij is er een bericht verwijderd uit dit topic, tijdens het verwijderen van spam. Volgens mij bevatte mijn laatste bericht (ook uit juni 2007?) een vraag over het verbannen van IP-adressen.

Misschien kan ik in een backup terugzoeken wat de situatie was. Als ik weet hoe ik zo'n backup moet inlezen. Dat is dan meteen een interessant praktijkvoorbeeld.
Ook wil ik eens gaan onderzoeken of ik een spamfilter kan aanbrengen. Om dan voortaan het per ongeluk verwijderen van berichten te vermijden.

Fouten maken is menselijk, maar hier baal ik toch stevig van.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor admin » wo feb 06, 2008 1:39 am

Alleen oorspronkelijk bericht #68 is onlangs verwijderd. Abusievelijk.

Kopie van de inhoud:
#68, Daniel73, 2007-06-23 22:04:03 schreef:Dank aan Sander voor het geven van advies en hulp. (Per telefoon.)

Het probleem ligt blijkbaar aan de computer-instellingen van de plaatselijke bibliotheek, waar ik gisteren zat.
Vanaf de geleende computer die ik nu in gebruik heb kan ik wel bannen.

Iets anders over bannen. Als notitie voor mezelf. Onder 'Bans' krijg ik als beheerder de volgende tip:
The e-mail or e-mail domain you wish to ban (e.g. someone@somewhere.com or somewhere.com). See "Allow banned e-mail addresses" in Options for more info.

Onder 'Options' staat nergens zo'n optie om verbannen e-mail adressen te blokkeren of toe te staan. En volgens mij worden verbannen e-mail adressen standaard toegestaan.
Hoe kan ik een e-mail adres of een specifiek IP-adres verbannen?

(url: http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=5433#p5433)
admin
Site Admin
 
Berichten: 17
Geregistreerd: di aug 14, 2007 1:01 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Webwereld-abonnee » do feb 28, 2008 6:31 pm

'Captcha's hebben langste tijd gehad'
Het is zinloos om het veiligheidsniveau van captcha's nog langer te verhogen: beter kunnen ze als kleine drempel worden ingezet tegen primitieve hackers, meent onderzoeker Gunter Ollman.

Meer: http://www.webwereld.nl/ref/newsletter/50074

(bron: Webwereld Nieuwsbrief, 28 februari 2008)
Webwereld-abonnee
 

Berichtdoor Sander » wo jul 23, 2008 1:57 pm

PunBB is een paar maanden geleden verkocht aan het bedrijf Informer. Zij ontwikkelen het systeem verder en zijn bezig aan versie 1.3 (McDrake draait 1.2.x). De oorspronkelijke ontwikkelaar Rickard Andersson is er (tijdelijk?) mee gestopt, en zijn team is onder een andere naam verder gegaan: FluxBB. Ze zijn uitgegaan van dezelfde code maar een andere richting ingeslagen; dit heet een fork. Een vollediger verhaal staat onder 'The story so far' in About FluxBB en in Developer team announcement.

Het slechte nieuws is dat je nu voor nieuwe versies moet kiezen tussen FluxBB en Informer's PunBB. Het goede nieuws is dat een bedrijf er blijkbaar commercieel belang bij heeft PunBB te onderhouden, en dat de oorspronkelijke makers (min één) enthousiast genoeg zijn om moeite te steken in een afsplitsing.
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

Berichtdoor Daniel73 » do jul 24, 2008 1:24 am

Sander schreef:PunBB is een paar maanden geleden verkocht aan het bedrijf Informer. Zij ontwikkelen het systeem verder en zijn bezig aan versie 1.3 (McDrake draait 1.2.x). De oorspronkelijke ontwikkelaar Rickard Andersson is er (tijdelijk?) mee gestopt, en zijn team is onder een andere naam verder gegaan: FluxBB. Ze zijn uitgegaan van dezelfde code maar een andere richting ingeslagen; dit heet een fork. Een vollediger verhaal staat onder 'The story so far' in About FluxBB en in Developer team announcement.

Het slechte nieuws is dat je nu voor nieuwe versies moet kiezen tussen FluxBB en Informer's PunBB. Het goede nieuws is dat een bedrijf er blijkbaar commercieel belang bij heeft PunBB te onderhouden, en dat de oorspronkelijke makers (min één) enthousiast genoeg zijn om moeite te steken in een afsplitsing.

Wat te kiezen? Het lijkt me een keuze tussen een commerciële belofte en een vrijwillige belofte. In beide gevallen is het koffiedik kijken. 't Blijven beloftes. Een commercieel bedrijf kan kosten laag willen houden. Een vrijwilliger is een gegeven paard. En beide kunnen elk moment stoppen.
Ik kies bij voorkeur voor afwachten wat de praktijk biedt. Door eerst te bekijken hoe ervaringen van gebruikers van de diverse keuzes zullen zijn.

Zou het misschien kunnen dat zo'n commercieel bedrijf belang heeft om compatible te blijven met een afsplitsing? Door een overstap vanuit zo'n afsplitsing mogelijk te maken?
Stel dat ik nu kies voor die vrijwilligers-afsplitsing, dan zou het toch in het belang van zo'n commercieel bedrijf moeten zijn om me later alsnog als klant binnen te halen? Het blijft gissen, op dit moment.

In principe was ik best tevreden over de huidige PunBB-versie die op McDrake draait. Was, want er zijn wat technische problemen ontstaan die misschien zijn veroorzaakt door veranderingen van instellingen bij de provider. Een aantal features werken niet meer. Ik zal hier eindelijk eens contact over opnemen met de provider.
Ik hoop dat, als de provider echt iets aan instellingen heeft veranderd, dat een PunBB-gebruiker (ze hebben er minstens twee) tegemoet gekomen wordt d.m.v. een fijnstemming. Maar in dat geval heeft blijkbaar niemand geklaagd, en ben ik de eerste. Pieker, pieker. Ik zal maar eens bellen. :)

Als ik de verloren features van de huidige versie weer werkend kan krijgen is het misschien lonend om te blijven in PunBB, en de toekomst af te wachten. Zit ik te gissen.
Misschien volgt er ook een afsplitsing van mensen die vooralsnog PunBB willen blijven gebruiken, als derde mogelijkheid. En wie weet zijn er reeds genoeg plug-ins voorhanden voor mijn meeste wensen.

Ik ben nieuwsgierig of een van de keuzes kan zorgen voor:
- een goede automatische filtering van spam
- het toelaten van gastbijdragen (zonder registratie)
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Sander » zo jul 27, 2008 1:23 pm

Wat extra uitleg van iemand van Informer:
Anatoly schreef:1. Though PunBB was bought by commercial company, development team was going on working while Rickard was their leader.
2. As soon as Rickard left PunBB, former team forked to FluxBB. Even though we did like what they were doing.
3. We still like what FluxBB team does on the core and while our own team is speeding up, we borrow some of FluxBB code (it all is GPL). And we'd like to keep extensions compatible.
4. On the other hand, the more time goes, the more differences will be between cores. And you are welcome to use PunBB official extensions.

[bron: Please Someone explain]

De belangrijkste nieuwe funtie van PunBB 1.3 is het extensie-systeem, waarmee je uitbreidingen kunt installeren zonder PunBB aan te hoeven passen. (Op McDuck waren die aanpassingen wel nodig, en niet handig.) Blijkbaar wil Informer de extensie-systemen in ieder geval compatibel houden.

Beide zijn bezig met interessante extensies (zie die van FluxBB en die van PunBB). 'File Attachments', 'Split/merge topics' en 'Anti-spam' klinken nuttig.

Je kunt de huidige testversie van FluxBB uitproberen op MyFluxBB (opvolger van MyPunBB).

Het lijkt me in ieder geval verstandig om over te stappen op PunBB of FluxBB 1.3 zodra beide de 1.2-versie niet meer bijwerken. Er verschijnt nu nog eens in de zoveel maanden een beveiligingsupdate, en het is gevaarlijk om die niet meer te volgen.
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

Berichtdoor Daniel73 » zo jul 27, 2008 5:09 pm

Dank voor de informatie.

Sander schreef:Het lijkt me in ieder geval verstandig om over te stappen op PunBB of FluxBB 1.3 zodra beide de 1.2-versie niet meer bijwerken. Er verschijnt nu nog eens in de zoveel maanden een beveiligingsupdate, en het is gevaarlijk om die niet meer te volgen.

Ik overweeg een vierde mogelijkheid. Door privé-omstandigheden wordt het op deze manier te moeilijk om zonder enige hulp een nieuw forumboard te beginnen. Voor mij als reguliere gebruiker vind ik PunBB en nu de varianten, moeilijk te volgen.

PunBB/FluxBB doen me denken aan de Linuxwereld, waar iedereen handig is en bugs zelf wel even wegprogrammeurt.
Het zal niet zomaar zijn dat zogenaamde gratis software voor iedereen, niettemin in de schaduw staat van peperdure software van een commercieel bedrijf. Men betaalt zich liever blauw aan Microsoft of Apple, dan dat men Linux heeft. Nu kun je als gebruiker bij een commercieel bedrijf bot vangen met klachten, maar dat kan dus ook bij de doe-het-zelf-gemeenschap. Bij een commercieel bedrijf kun je desnoods naar Tros Radar of VARA Kassa gaan. Bij Linux sta je er als gebruiker alleen voor. Dat gevoel heb ik bij PunBB/FluxBB. Een gegeven paard mag je niet de in de bek kijken. Bij Microsoft en Apple kun je tenminste nog grommen: ik heb betaald!

Ik vraag me af of PunBB of FluxBB überhaupt nog een optie is. Gezien het lange wachten op versie 1.3 en de scheuring, begin ik te twijfelen of het ooit wat gaat worden.
Wat betreft software zou ik misschien hulp kunnen krijgen met software van de "phpBB Group". En als ik die software zie, zie ik opties waar PunBB een kladblokje bij is. Of is dat bedriegende schijn?

Is het misschien verstandig om de huidige forumboards van McDuck en McDrake alle af te sluiten? Nu het nog kan?
Is er software die beter geschikt is voor reguliere gebruikers als ik? Om een forum te onderhouden?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Sander » do aug 21, 2008 11:50 pm

Op de forums van PunBB en FluxBB heb ik twee topics geopend over mijn archiefprogramma's:
http://punbb.informer.com/forums/topic/ ... bb-forums/
http://fluxbb.org/forums/topic/1710/arc ... bb-forums/
Ben benieuwd naar de reacties.

Gisteren heeft trouwens een FluxBB-programmeur aangekondigd ermee te stoppen:
http://fluxbb.org/forums/topic/1694/leaving/
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Computers en internet

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron