Favo strips

Het vervolg van <U>Andere striptitels</U> op McDuck.nl

Berichtdoor ... » di apr 03, 2007 8:00 pm

Wat zijn jullie favoriete strips (non-Disney).

Ik vind Garfield wel leuk en ook Heinz.
...
 

Berichtdoor Luuk » di apr 03, 2007 8:25 pm

Ik vind Heinz ook heel leuk.
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Rockerduck » ma apr 23, 2007 10:18 pm

Ik vind Soda héél erg goed. Het is een half-karikaturale, half-realistische politiestrip die qua verhaalopzet, tempo en enscenering leest als een film. Prachtig getekend door Bruno Gazotti. De manier waarop de verhalen in beeld gebracht is ongekend.

Verder begin ik de alom bekende 'Douwe Dabbert' steeds meer te waarderen. Zeg van Thom Roep wat je wilt, maar hij kon wel goed scenario's schrijven. Maar eigenlijk zijn de tekeningen bij Douwe waar het echt om gaat. Piet Wijn vind ik een groot kunstenaar. Ik kan lang naar zijn platen kijken, ik krijg er genoeg van.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Caspar » di apr 24, 2007 7:36 am

Douwe Dabbert is inderdaad een heel erg leuke en mooie strip. In het begin leek het me nooit zo veel, maar toen ben ik toch maar een verhaal gaan lezen en toen vond ik het echt heel erg leuk.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Rockerduck » di apr 24, 2007 7:29 pm

Ik vond de nieuwe avonturen van 'Robbedoes en Kwabbernoot', door Morvan en Munuera, prachtig verteld én getekend. Helaas zijn de heren door uitgever Dupuis afgeserveerd. In het jaar dat Robbedoes 80 wordt nog wel! Waarom? Waarvoor?
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Henrieke » ma jun 04, 2007 9:28 pm

De verhalen van Douwe Dabbert zijn inderdaad erg leuk!

Mijn favoriete strips zijn Donald Ducks, Calvin & Hobbes en Asterix. De volgorde ligt aan het boek wat ik op dat moment aan het lezen ben.
Bij Donald Duck kan de kwaliteit heel erg wisselen zoals jullie weten. De verhalen van Asterix zijn allemaal erg goed, behalve dan de laatste paar albums. (ik denk dat de inspiratie van Uderzo een beetje op is) De verwijzingen naar het heden en de karikaturen zijn altijd erg grappig, maar de verhaallijn is ook altijd sterk. (een van de beste grappen vind ik nog steeds het draadloze communicatiesysteem uit 'het ijzeren schild')
Calvin en Hobbes is gewoon kunst. Vanaf de eerste tot de laatste strip briljant!
Oh ja, Ronald Sinoo is ook leuk. Deze is al vrij oud maar nu toch wel actueel: (een strip voor een vogelaarsblad, over de naamsverandering van vogels) http://www.cosi.tomaatnet.nl/KorHaan29.htm
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor H H » za apr 04, 2009 5:59 pm

Ik vind Asterix en obelix wel leuk.
H strijders vooruit
H H
Member
 
Berichten: 148
Geregistreerd: za apr 04, 2009 1:36 pm

Berichtdoor mcDuck King » wo mei 27, 2009 5:42 pm

Hallo, mensen.
Ik ben er, ik ben ergens anders heen gegaan van mcDrake (Disney) naar dit mcDrake Off-Topic. :D
Zo te zien zijn er ook leden van mcDrake (Disney) o.a. Ei, Rockerduck, Casper, enz.
Ik vind Asterix en Obelix wel leuke strips, ik heb er eentje half gelezen, het 1e deel, maar iik had geen tijd om verder te lezen, en nu heb ik het telkens maar te druk om ze te lezen. :D
Douwe Dabbert lijkt mij inderdaad ook erg leuk, er zat één keer een kort stripje ervan in mijn Taalboek van een album verhaal, en vond de vormgeving geweldig, het had de titel "De valse Heelmeester" die kennen sommige misschien wel, en sindsdien wil ik wel één keer een strip ervan tekenen. :D
Suske en Wiske zitten er anders ook leuk uit, maar het heeft zo te zien niet veel tekenaars aangetrokken als je het vergelijkt met de Donald Duck, en de Donald Duck is maar 20% beroemder in Nederland, en dat scheelt niet veel. ;)
Lucky Luke ziet er ook leuk uit, maar ik denk dat ik dat leuker vind op de t.v. van een paar jaar terug ;) toen vond ik hem ook wel leuk, hoewel ik vind dat ze in de strip leuker, sirieuzer en grappiger in beeld worden gebracht. :D
Wie kan er nou zonder Donald Duck?
mcDuck King
Member
 
Berichten: 78
Geregistreerd: wo mei 27, 2009 5:30 pm

Berichtdoor Duckboy » vr okt 02, 2009 7:24 pm

Als strip verzamelaar en liefhebber moet ik een aardig rijtje noemen en waarschijlijk vergeet ik ook nog veel

Agent 327
Asteix
De blauwbloezen
Kuifje
Roodbaard
Bud Broadway
Dirkjan
Gilles de Geus
Tom Poes
Lucky Luke
Franka
Kort en Triest
Geheim van de tijd
January Jones
Sjors en Sjimmie
Douwe Dabbert

er zijn er nog meer maar hier kom ik nu op
Duckboy
New member
 
Berichten: 3
Geregistreerd: vr okt 02, 2009 7:19 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr okt 02, 2009 9:48 pm

Bij de bibliotheek leen ik vaak:

Kuifje
Tom Poes
Douwe Dabbert
Lucky Luke
Asterix
Chick Bill
Blauwbloezen
Jan, Jans en de Kinderen
Suske en Wiske

Eigenlijk dus de geeikte titels die iedereen hier kent. Het is ook wel duidelijk dat Nederland niet zo'n levende stripmarkt heeft, als bijvoorbeeld Belgie. Hier lezen we dezelfde titels die er 20, 30 jaar geleden ook al lazen. Een paar ge-eikte titels en men is tevreden. Een opvallend grote Donald Duck markt en een paar andere titels. In de gewone boekhandel is sowieso niet gek veel aan strips te vinden.

Ik ben eens in Brussel geweest, daar heb je winkel na winkel vol strips. Echt heel gek. Op den duur bekruipt je het gevoel dat strips daar serieus worden genomen als onderdeel van de cultuur.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Ei » za okt 03, 2009 3:21 pm

Ei vindt 'Jan, Jans en de Kinderen' van Jan Kruis dikwijls briljant. Vergelijkbaar met kwaliteiten van Barks. De personages zijn goed gemotiveerd en hun emoties goed getekend. Actualiteiten worden in de strip verwerkt, op een manier die toch redelijk tijdloos is. De verhalen duren meestal maar 1 pagina en vormen toch een afgerond geheel. Ondanks die korte lengte en de beperking dat er een mop in moet zitten, kan Ei er (in een album) toch vele achter elkaar lezen zonder verveeld te raken.

Ondanks dat deze strip voor een vrouwenblad is gemaakt, weet Jan Kruis er toch de draak te steken met emancipatie. Bijvoorbeeld de opkomst van de werkende vrouw. In een van de eerste verhalen wil Jans een baan waarmee ze gezinnen begeleidt waarvan de moeder weg is. Op het moment dat ze wil vertrekken, zit haar eigen gezin te snotteren zonder moeder. Dan gaat ze toch nog maar even een kopje koffie zetten. :) En als ze eenmaal een baan heeft en naar huis telefoneert om te vragen hoe het gaat, voeren Jan en de kinderen een hoorspel op waarin het huis wordt afgebroken en de jonge overbuurvrouw achter papa aanrent. Waarop Jans woedend de hoorn erop gooit en direct ontslag neemt. Thuis zegt Jan tevreden dat hij en de kinderen het vaatwerk wel kunnen laten staan, omdat mama nu gauw thuis zal zijn. :lol:
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Re: Favo strips

Berichtdoor Rick » ma okt 14, 2013 7:36 pm

Ik vind alle strips eigenlijk wel leuk.
De leukste vind ik: Donald Duck en Jan Jans en de kinderen, ik ga denk ik me meer richten op alle strips die er zijn. Alleen maar Donald Ducks vind ik eigenlijk een beetje saai, gelukkig heb ik geen mega verzameling dus alles kan er nog wel bij. Ik denk dat ik gewoon zo ga denken: als ik ergens loop en ik zie een leuke strip, die niet al te duur is. Koop ik hem. Ik vind het een beetje jammer om allemaal leuke strips te zien, maar alleen maar dat nummer en die jaargang te willen kopen. Daarom ga ik denk ik gewoon alle strips verzamelen en lezen. Goed, een top 5?
1. Disney (Toch wel)
2. Jan, Jans en de kinderen
3. Kakhiel (Als dat een strip is, het is namelijk wel gepubliceerd in een boek en er staan tekstwolkjes bij)
4. Die Amerikaanse DC en Marvel comics, (Ik heb ze enkele keren gelezen maar het lijkt me wel super vet, ik weet niet of ik Marvel ook bij Disnet moet zetten, want Marvel is in 2009 gekocht door Disney)
5. Suske en Wiske (Nooit echt liefde voor gehad maar ik vind die lange verhalen altijd wel spannend)
Rick
New member
 
Berichten: 3
Geregistreerd: ma okt 14, 2013 7:28 pm


Keer terug naar Strips en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron