Indeling Nederland Off Topic

Tips en klachten

Berichtdoor Daniel73 » do jan 04, 2007 4:50 pm

Momenteel is Nederland Off Topic nog in de verbouwing. Bedoeling is dat de twee subfora op de bevroren McDuck-versie ('Algemeen off-topic' en 'Niet-Disney-strips') opgesplitst worden in meer subfora. Ideeën en kritiek, etc., zijn welkom.

Hieronder staat de ruwe proef-indeling tot dusver:

McDrake Nederland Off Topic

Off Topic algemeen
- Off Topic algemeen
- Niet-Disney strips
(Het vervolg van Andere striptitels op McDuck.nl)
- Media
- Muziek
- Maatschappelijk
(Politiek, religie, gezondheid)
- Sport
- Humor

Off Topic persoonlijk
- Persoonlijk
- Eigen creativiteit
- Vrije tijd
- Frustraties

Contact
- Over McDrake Nederland Off Topic
- Oude topics

On Topic Disney
- Omgeleid forum: McDuck.nl forum - Disney
(Oud Nederlands forum, 2003-2006.
Let op: bevroren)
- Omgeleid forum: McDrake Nederland - Disney
(Vervolg van McDuck.nl forum, vanaf 2007
Let op: dit is een ander board.)
- Omgeleid forum: McDrake International
(Discuss Disney and Off Topic in English.
Caution: this is an other board.)
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » za jan 06, 2007 5:20 am

Daniel73 schreef:Hieronder staat de ruwe proef-indeling tot dusver: [...]

In afgelopen dagen is de indeling gewijzigd. Maar ik blijf zoekende. Binnenkort een nieuw overzicht.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » zo jan 21, 2007 8:07 pm

Indeling raakt kant noch wal. Waarom 'muziek, films en theater' samen en 'radio en televisie' samen? Mij lijkt logischer: 'muziek en radio' samen en 'film en televisie' samen.
Rubberduck
 

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 21, 2007 9:15 pm

Rubberduck schreef:Indeling raakt kant noch wal. Waarom 'muziek, films en theater' samen en 'radio en televisie' samen? Mij lijkt logischer: 'muziek en radio' samen en 'film en televisie' samen.

Muziek kan ook op televisie en film gespeeld worden, of in de openlucht.
Mijn gedachte was dat bij 'Muziek, films en theater' kunstuitingen zoals muziek, films en theater besproken kunnen worden, en dat uitzendigen onder 'Televisie en radio' besproken kunnen worden.

Ik zou ook een manier kunnen bedenken om 'Muziek, films, theater, televisie en radio' onder een enkele noemer te plaatsen. Is dat gewenst? Wat zou zo'n noemer dan moeten zijn?

Bedankt voor de aandacht. Kritiek en suggesties zijn welkom. Het gaat uiteindelijk om een indeling die mensen direct aanspreekt, zonder dat ze teveel moeten raden en zoeken.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » ma jan 22, 2007 12:33 am

'Radio en muziek' zijn verwant, zoals 'films en televisie' verwant zijn. 'Toneel' zou je onder een breder kopje 'cultuur' kunnen zetten, maar films en muziek zijn ook vormen van cultuur. Maar daarop zou je kunnen zeggen dat je omwille van de overzichtelijkheid van het forum die keuze zo moet maken.
Rubberduck
 

Berichtdoor Daniel73 » ma jan 22, 2007 1:54 am

Rubberduck schreef:'Radio en muziek' zijn verwant, zoals 'films en televisie' verwant zijn. 'Toneel' zou je onder een breder kopje 'cultuur' kunnen zetten, maar films en muziek zijn ook vormen van cultuur. Maar daarop zou je kunnen zeggen dat je omwille van de overzichtelijkheid van het forum die keuze zo moet maken.

Ik kan subfora 'Muziek, films en theater' en 'Televisie en radio' samenvoegen tot iets als "Beeld en geluid", met als ondertitel "Muziek, films, theater, televisie, radio".

Een gezamelijke subforum-titel zoals "kunst" en/of "cultuur" zou verwarrend zijn met subforum 'Strips en boeken'. Dat subforum wil ik apart houden.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » wo jan 24, 2007 12:56 am

Goede oplossing! 'Beeld en geluid' dekt de lading.
Rubberduck
 

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 24, 2007 1:58 am

Ik heb moeite met de plaatsing van 'Eigen creativiteit'. Ook op de andere boards. Enerzijds wil ik het als hoofd-item. Maar anderzijds zou ik een persoonlijke categorie, met daarin ook 'Vertel over jezelf', een mooie indeling vinden. Probleem is dan wel dat men moet scrollen.

De enige logische reden voor mij om 'Eigen creativiteit' in de categorie bovenaan te zetten, is dat het topic zonder te scrollen te zien is. Dat is dus een ordinair gevecht om de kop van de pagina.
Maar dan is 'Eigen creativiteit' een subforum waar ik overheen kijk, omdat ik die niet onder categorie 'Off Topic algemeen' verwacht.

Zorgen, zorgen, zorgen. Wat te doen. Wat te doen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Slimpie » ma jan 29, 2007 12:23 pm

Daniel73 schreef:Een gezamelijke subforum-titel zoals "kunst" en/of "cultuur" zou verwarrend zijn met subforum 'Strips en boeken'. Dat subforum wil ik apart houden.

Rubberduck schreef:Goede oplossing! 'Beeld en geluid' dekt de lading.

Mensen toch! De indeling is verwarrend. "Beeld en geluid" kan ook op "Strips en boeken" slaan.
Slimpie
 

Berichtdoor Daniel73 » do mei 10, 2007 1:18 am

Uit topic 'Show je Creativiteit: Gedichten en Verhalen':
Caspar schreef:Waarom is dit topic vastgezet en het Show je Creativiteit topic 2.0 niet?

Met een onderverdeling voor 'Show je Creativiteit' lijkt het me interessant om dan ook een topic 'Show je Creativiteit: Muziek' te starten.

Ik denk aan een indeling als:
- 'Show je Creativiteit: Algemeen'
- 'Show je Creativiteit: Gedichten en Verhalen'
- 'Show je Creativiteit: Muziek'
- 'Show je Creativiteit: Visueel'

Wat vind men daarvan?

Het topic 'Show je Creativiteit topic 2.0' is een allegaartje geworden, dat alleen voor trouwe bezoekers nog te volgen is. Daarom heb ik het losgelaten, op zoek naar een duidelijke structuur voor McDrake.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » do mei 10, 2007 8:22 am

Ja, dat lijkt me heel erg handig.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Stephan » do mei 10, 2007 11:22 am

Dat zou de overzichtelijkheid zeker verhogen, en mogelijk zou het mensen meer motiveren die anders twijfelen
of hun creativiteit wel in het oudere topic pastte. (Hoewel Pluizers opsomming aardig uitgebreid was).
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Caspar » do mei 10, 2007 2:57 pm

Zo heb je veel minder kans dat je post over het hoofd wordt gezien, omdat elk topic een apart onderwerp heeft. Als je dan bijv. een gedicht post is de kans dat er dan andere mensen allemaal over muziek gaan praten veel kleiner.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » di aug 21, 2007 8:20 am

Misschien zou het topic Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen kunnen veranderen in - 'Show je Creativiteit: Visueel'?
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » wo aug 22, 2007 12:06 am

Caspar schreef:Misschien zou het topic Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen kunnen veranderen in - 'Show je Creativiteit: Visueel'?

In het topic 'Vraag over een topic.' heeft Luuk als idee "Toon je creativiteit: Filmpjes", als onderverdeling.
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?t=308

'Show je Creativiteit: Visueel' zou een veelomvattend topic betekenen met "niet-Disney fanfictie & –tekeningen", "filmpjes" en "foto's" door elkaar.

Een alternatief zouden topics als deze kunnen zijn:
- Toon je creativiteit: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen
- Toon je creativiteit: Filmpjes
- Toon je creativiteit: Foto's
- Toon je creativiteit: Filmpjes en Foto's

Wat vinden jullie het beste?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Volgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Off Topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron