Nederlandse muziek 2.0

Muziek, films, theater, televisie, radio

Berichtdoor Ei » zo mei 13, 2007 7:34 pm

Caspar schreef:Oh. Ei gaat me. Maar natuuuuurlijk! Dan verwacht ik je in de loop van de middag, op 14 october, bij mij thuis :)

Hoe laat komt de taxi Ei ophalen?

Caspar schreef:Ik dacht dat ik je meer plezier zou doen met die kaartjes dan met de LP, dus ik moest kiezen, snap je?
De LP voor de overlevenden ken ik ja. Ik heb hem niet jammer genoeg. Nog niet. Zonde van die volgorde. Zou je de juiste voor mij willen posten, dan kan ik dat meteen goed zetten op de computer.

Onderstaande volgorde komt uit de tekstbundels 'Voor de overlevenden', 'Tachtig teksten' en 'Tekst en Uitleg':

1. Ken je dat land (ontbreekt in Tekst en Uitleg)
2. Lied voor een kind dat bang is in het donker
3. Vrienden van vroeger
4. Naast jou
5. Voor de overlevenden [lied]
6. Beneden alle peil
7. Zonder vrienden kan ik niet
8. De wilde jager (ontbreekt in Tekst en Uitleg)
9. Ze zijn niet meer als toen (door Boudewijn de Groot; ontbreekt in Tachtig teksten en Tekst en Uitleg)
10. Verdronken vlinder
11. Testament
12. Het land van Maas en Waal

De tekstvolgorde in tekstbundel "Ik doe wat ik doe" is alfabetisch, dus niet van toepassing.

Caspar schreef:O ja, ik woon op nummer 57, niet 58, dat vergeet ik nou altijd. Komt omdat we een woningruil met de buren deden.

Dat moet je niet tegen Ei zeggen, maar tegen de taxi-chauffeur!
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Caspar » zo mei 13, 2007 8:26 pm

Uiteraard. Waar woon je, dan meld ik dat aan de chauffeur.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » do aug 23, 2007 1:35 pm

Ik ben nu aan het lezen in een boek over Jeroen Bosch, en ik kwam iets tegen dat misschien deze regel uit Het land van Maas en Waal kan verklaren:
"daarachter twee konijnen met een trechter op hun kop".

Dit stond namelijk in het boek:
"Bemoedigend toegesproken door een monnik en een non, laat een corpulente burger zich aan het voorhoofd opereren door de zotte heelmeester. Dat de dokter de trechter der wijsheid als hoofddeksel benut en de non een even onzinnig gebruik maakt van het boek van de medische wetenschap, kan hem allerminst afschrikken."

Het stukje tekst gaat over Bosch' schilderij De Keisnijding: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ch_053.jpg

Iets anders dat met Jeroen Bosch te maken heeft is dit clipje, volledig gebaseerd op de werken van Jeroen Bosch:
http://youtube.com/watch?v=1bSZslEDUl0
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » do aug 23, 2007 4:39 pm

Caspar schreef:Ik ben nu aan het lezen in een boek over Jeroen Bosch, [...]

Dit lijkt me heel interessant om op McDrake Tobia/Nijgh te plaatsen. Gebeurt daar ook eens wat. :)
http://bb.mcdrake.nl/tobia/
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » do aug 23, 2007 4:50 pm

Als Daniel of iemand anders nou ook eens zou reageren op Tobia zou ik dat best willen, tot dan toe hoop ik ook hier reacties te krijgen :)
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » do aug 23, 2007 4:56 pm

Caspar schreef:Als Daniel of iemand anders nou ook eens zou reageren op Tobia zou ik dat best willen, tot dan toe hoop ik ook hier reacties te krijgen :)

Binnenkort wordt het board geïntegreerd met de Nijgh-/Tobia-site. Dan ga ik het board actief gebruiken, en anderen hopelijk ook.

Momenteel ben ik hier bezig, ter voorbereiding: 'Project "DveGen" - database generator'
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?t=226
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » do aug 23, 2007 5:00 pm

Ja, dat had ik ook al gezien, dus omdat Tobia nog zo dood is, post ik het nu alvast hier.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » ma okt 15, 2007 1:34 pm

Gisteren naar Boudewijn in Zaandam geweest. Mijn vader heeft alles opgenomen, dus binnenkort zal ik wel even een linkje neerzetten. 't Was in elk geval heel leuk.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » di nov 06, 2007 3:53 pm

Gisteren naar Spinvis geweest. Was heel erg vet :)
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » zo nov 11, 2007 6:25 pm

Inmiddels ben ik actief (nou ja, actief...) op het Nijgh-forumboard.
http://bb.mcdrake.nl/tobia/

Caspar schreef:Gisteren naar Boudewijn in Zaandam geweest. Mijn vader heeft alles opgenomen, dus binnenkort zal ik wel even een linkje neerzetten. 't Was in elk geval heel leuk.

Wat is "binnenkort"? :)

Caspar schreef:Gisteren naar Spinvis geweest. Was heel erg vet :)

Spinvis klinkt bij mij als een zingende Mau Heymans, weetjewel. Dat zweverige hese stemgeluid, weetjewel.
Ik ken van Spinvis zijn eerste CD, waarvan ik 'Smalfilm' en vooral 'Voor ik vergeet' heel goed vind. Maar ik krijg al gauw genoeg van zijn schrijfstijl. Alsof iemand geestdodend televisie-ondertitels zit op te dreunen.
Hoewel ik het idee van "cut-up lyrics" op zich wel interessant vind, vind ik dat Spinvis er saai en gekunsteld mee omgaat.

Wat betreft je concert-recensies:
Leuk en vet? Motiveer. :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » zo nov 11, 2007 6:39 pm

Over de opnames van Boudie moet je me maar mailen, ik denk niet dat ik dat op internet kan plaatsen.

Recensie achtig geval:
Boudewijn de Groot in Zaandam:

De eerste helft van het concert viel een beetje tegen, was ook vooral werk van Lage Landen. Alleen Op Weg naar Mijn Lief vond ik echt heel mooi van de eerste helft. Daarna kwam de tweede helft, die Boudewijn begon met Strand. Klonk wel aardig, maar daarna werd het concert pas echt leuk. Canzone 4711. Het klonk niet zo jazzy als op Picknick, maar heel rustige muziek die het liedje een beetje een licht-depressieve sfeer meegaven, en dat deed het heel goed. Ook Avond klonk gewoon mooi, maar daarna... Tegenland en Cinderella. Bij Tegenland zat er een geweldige vioolsolo in, en de pianist zat over de piano gebogen aan zijn snaren te trekken. Ook Cinderella was gewoon heel mooi, al had het niet echt iets bijzonders. Daarna nog de toegiften Vondeling van Ameland, Balade van wat Beter Is en Balade van de Onsterfelijkheid. Al met al een heel mooi concert, vooral de 2e helft dus.

Concert van Spinvis in Amsterdam:

Spinvis had een heus voorprogramma, namelijk een zuidafrikaanse man die met z'n stem wat dingetjes kon doen, nl. tonen heel hoog aanhouden, hoog en laag zingen en allerlei rare dingetjes, maar niet echt bijzonder. Daarna kwam Spinvis. Ik vond dat er niet echt hoogtepunten inzaten, maar ook geen dieptepunten, gewoon constant hoge kwaliteit. De 'sfeer' van zijn muziek vind ik live heel mooi, het klinkt weer heel anders dan de knutselsfeer van zijn cd's. Dit concert vond ik veel beter dan Boudewijn.

Nog even over Spinvis in het algemeen: Die stem vind ik op zich heel erg leuk, maar niet heel bijzonder, maar de teksten vind ik wel heeel erg goed. Lotus Europa bijvoorbeeld, geniaal, dat is van z'n cd Dagen van Gras en Stro. Van z'n eerste CD zijnn Bagagedrager, Astronaut en Herfst en Nieuwegein de favorieten van mij.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » ma nov 12, 2007 12:22 pm

Caspar schreef:Recensie achtig geval:
Boudewijn de Groot in Zaandam:

De eerste helft van het concert viel een beetje tegen, was ook vooral werk van Lage Landen. Alleen Op Weg naar Mijn Lief vond ik echt heel mooi van de eerste helft. Daarna kwam de tweede helft, die Boudewijn begon met Strand. Klonk wel aardig, maar daarna werd het concert pas echt leuk. Canzone 4711. Het klonk niet zo jazzy als op Picknick, maar heel rustige muziek die het liedje een beetje een licht-depressieve sfeer meegaven, en dat deed het heel goed. Ook Avond klonk gewoon mooi, maar daarna... Tegenland en Cinderella. Bij Tegenland zat er een geweldige vioolsolo in, en de pianist zat over de piano gebogen aan zijn snaren te trekken. Ook Cinderella was gewoon heel mooi, al had het niet echt iets bijzonders. Daarna nog de toegiften Vondeling van Ameland, Balade van wat Beter Is en Balade van de Onsterfelijkheid. Al met al een heel mooi concert, vooral de 2e helft dus.

Twee vragen:
- Gaat het om 14 oktober 2007?
- Mag deze recensie van jou geciteerd worden op de site van Boudewijn? Geef je daar toestemming voor?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » ma nov 12, 2007 5:16 pm

- Ja
- Ja
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » vr nov 30, 2007 6:35 pm

Caspar schreef:Ja, dat had ik ook al gezien, dus omdat Tobia nog zo dood is, post ik het nu alvast hier.

Inmiddels is het Tobia/Nijgh-forumboard gevuld met nieuws. Waaronder nieuws over een televisie-programma (De kunst) én een radioprogramma (Andermans veren), die aanstaande zondag 2 december beide veel aandacht aan Lennaert zullen besteden.
http://bb.mcdrake.nl/tobia/viewforum.php?id=2

Misschien zou er op dat forumboard ook een gedeelte over eigen creativiteit kunnen komen? Waarin werk dat geïnspireerd is op Nijgh? Wat jij, Caspar?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » vr nov 30, 2007 6:37 pm

Ik denk dat het Eigen Creativiteit-gedeelte hier wel genoeg is.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

VorigeVolgende

Keer terug naar Beeld en geluid

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron