de F O R U M S C H O O L

Politiek, religie, sport, gezondheid

Berichtdoor De medogenloze leraar » wo jun 14, 2006 1:12 pm

Welkom in de F O R U M S C H O O L!

We gaan eerst rekensommen maken! Mahahahahahaha!
De medogenloze leraar
 

Berichtdoor *_* » wo jun 14, 2006 1:13 pm

We don't need no education
We don't need no mind control
Teacher, leave those kids alone!
*_*
 

Berichtdoor Betweter » wo jun 14, 2006 2:07 pm

Het is:

We don't need no education.
We don't need no thought control.
No dark sarcasm in the classroom.
Teachers leave those kids alone.
Betweter
 

Berichtdoor *_0 » wo jun 14, 2006 2:31 pm

Betweter!
*_0
 

Berichtdoor pabo-student » wo jun 14, 2006 4:05 pm

Waarom een forumschool, nu Rockerduck vertrokken is? Ik zeg maar zo: Het is mosterd na de maaltijd. Als het kalf verdronken is dempt men de put. Beter één vleermuis in de hand dan tien Rockerducks in de lucht. Oost west, Pluizer best.
pabo-student
 

Berichtdoor Verdwaasde oude man » wo jun 14, 2006 4:25 pm

Na regen komt een oude koe appels uit de sloot vissen.
Verdwaasde oude man
 

Berichtdoor leraar » vr jun 16, 2006 8:18 am

Vandaag gaan wij het hebben over levende legendes. We beginnen met ons aller geliefde Johannes Pluizer. Hij is een vleermuis die de wereld verbetert.

Afbeelding

Het aantreffen van één of meerdere vleermuizen in huis is vaak even schrikken.
Een rondvliegende vleermuis in een kamer is meestal zo verholpen; zet in de avondschemering de ramen open en de vleermuis vliegt meestal vanzelf weg. Als u één of meerdere vleermuizen in huis hebt is het belangrijk of te weten dat:

- vleermuizen wettelijk beschermde dieren zijn : het is verboden vleermuizen te vangen, te verstoren en te doden;
- vleermuizen niet in haren vliegen;
- vleermuizen niet bijten (tenzij u ze probeert vast te pakken);
- vleermuizen geen gaten knagen of nesten bouwen.

http://www.vleermuis.net
leraar
 

Berichtdoor leerkracht H. de Tobbe » wo sep 20, 2006 3:19 am

Op televisie wordt regelmatig aandacht besteed aan internet- en MSN gebruik van kinderen.
“Weet u wat uw kind doet op het internet?”
De computer en het internet is een fantastische uitvinding, waar we met z’n allen heel veel gemak en voordeel van hebben. “De wereld ligt voor ons open.” Andere vormen van communicatie ontstaan en kinderen zijn daar heel handig in maar……………., er kan ook misbruik van gemaakt worden. Digitaal pesten is een nieuw fenomeen. Ook onder onze leerlingen.
MSN is op onze school ook verboden. Mobiele telefoons moeten tijdens de lesuren uit.
Wij vragen u om in de gaten te houden wat uw zoon of dochter op internet doet.
Hopelijk kunnen we op die manier problemen voorkomen.
leerkracht H. de Tobbe
 

Berichtdoor Johannes Pluizer » di dec 26, 2006 8:29 am

Hallo ik ben u god en u moet de domme slaan naar opa
Zoals pluizer heerst heerst niemand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Johannes Pluizer
 

Berichtdoor Rare Romein » do jan 18, 2007 10:51 pm

Nero is god. Respect voor keizer Nero!

Romeinse getallen - automatisch berekenen
Op deze pagina kunt u gewone getallen automatisch omrekenen naar Romeinse getallen en andersom. Daarvoor vult u in het formulier hieronder één van beide velden in en klikt u vervolgens op de knop 'Bereken'. Het resultaat van de berekening verschijnt dan in het andere veld.
http://www.voorouders.net/hulpmiddelen/romeins2.php

Altijd handig. Romeinse getallen zijn de toekomst. Alle getallen moeten omgerekend worden!
Hoe doe ik de nul?
Rare Romein
 

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jan 19, 2007 10:10 am

Een 0 is geen gewoon cijfer: 'in het eerste veld alleen gewone cijfers invullen!'
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Luuk » za jan 20, 2007 3:06 pm

Tot welke groep behoort de ''0'' eigenlijk???
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 06, 2008 5:55 pm

Waarom is mij het onderstaande nooit geleerd op school? En op welke scholen leren ze het je wel?
Met kennis als hieronder had ik mij heel veel domme discussies kunnen besparen in m'n leven.

Argumentum ad hominem

Ad hominem is een begrip uit het Latijn en betekent "op de man".

In een debat noemt men een argument ad hominem wanneer het betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf. Dergelijke argumenten worden als oneigenlijk beschouwd.

De ad-hominemredenering heeft de volgende vorm:
1. A doet bewering 'B'.
2. Er is iets mis met A.
3. Dus bewering 'B' is onwaar.

Voorbeeld: Jantje zegt iets, waarna Pietje zegt dat Jantje wel vaker gelogen heeft en daarmee impliceert dat wat Jantje nu zegt ook een leugen is.

Vormen van ad-hominemredeneringen

Er zijn verschillende vormen van ad-hominemredeneringen, die verschillen op het punt van 'wat is er mis met de persoon die iets zegt'.

Er kan beweerd worden dat er iets mis is met:
- de persoonlijkheid van de spreker - bijvoorbeeld: "A is een pathologische leugenaar" of "A is nog niet eens droog achter de oren".
- het gedrag van de spreker - bijvoorbeeld: "A is een dronkelap" of "A heeft een affaire met B."
- de onpartijdigheid van de spreker - bijvoorbeeld: "A kiest altijd de kant van X" of "A komt immers ook uit Limburg"
- de onschuld van de spreker - bijvoorbeeld: "Jij deed zelf ook mee." of "Jij hebt toen-en-toen zus-of-zo gedaan, nu moet je mij niets verwijten." Deze vorm heet ook wel tu quoque en is een soort jij-bak.
- andere uitspraken van de spreker - bijvoorbeeld: "A beweert X. Maar A beweert ook Y, en we weten dat Y niet waar is, dus zal X ook wel niet waar zijn."

In Nederland en Vlaanderen wordt ook de uitdrukking op de man spelen wel gebruikt. Deze term is afkomstig uit het voetbal, als een voetballer geen tackle uitvoert op de bal, maar op de tegenspeler.

Oorspronkelijke betekenis

Oorspronkelijk was de betekenis van ad hominem nauwer dan tegenwoordig, en was het wel degelijk een geldig argument, namelijk een argument waarmee men aantoont dat een bewering niet in overeenstemming is met andere beweringen van dezelfde spreker. Argumenten die de bewering op zich aanvallen werden ad rem genoemd. De betekenis van beide begrippen is echter verwaterd.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem


Tu quoque

Tu quoque is een begrip uit het Latijn en betekent 'jij ook'. Het wordt ook wel een jij-bak genoemd.

Een jij-bak is een drogreden en is een spottende of beschuldigende opmerking die wordt gemaakt als antwoord op een andere opmerking.

Het argumentatieschema is als volgt:

Persoon A doet uitspraak X. Persoon B stelt dat de handelingen of uitspraken van A niet consistent zijn met de waarheid van uitspraak X. Daarom is X niet waar.

Het is een verwijt van schijnheiligheid.

Voorbeelden:
- "Ja, maar jij..."
- "Dat moet jij nodig zeggen!"
- "Roken is slecht voor de gezondheid. Maar jij hebt vroeger zelf gerookt!"
- "Beleid A is beter dan beleid B. Maar vorige week was je nog voor beleid B!"
- Je bent zèlf achterlijk!
- Niet ìk verpest hier de sfeer met ongefundeerde beschuldigingen, dat doe jíj!
- Ik móést het project wel stopzetten, want hij was bezig alles naar zijn hand te zetten.
- Ik heb het artikel niet eenzijdig gemaakt. Ik heb het juist aangepast, omdat jíj het vanuit een niet-neutraal standpunt had geschreven.
- Wíj waren niet star, de werkgévers waren star, en dáárom zijn de CAO-onderhandelingen mislukt.
- Op de opmerking "Ik ga niet voor de eerste de beste loser opzij!", kan als jij-bak geantwoord worden: "Ik wel."

Tu quoque is een drogreden waarmee een inhoudelijke bespreking van het oorspronkelijke argument wordt ontweken. In het voorbeeld "roken is slecht voor de gezondheid" doet het feit dat de spreker zelf gerookt heeft niets af aan het argument.

Een jij-bak wordt vaak in het politieke debat aangetroffen.

Het argument wordt wel gebruikt door mensen die van oorlogsmisdaden zijn beschuldigd. Die wijzen er dan op dat het land waar ze terecht staan zich in het verleden evenzeer aan oorlogsmisdaden heeft schuldig gemaakt en dus niet het recht heeft om hen te vervolgen. Een klassiek voorbeeld is het "En jullie lynchen negers!", wat Sovjetpolitici vaak als verweer gaven wanneer de Sovjet-Unie door de Amerikanen beschuldigd werd van mensenrechtenschendingen.

Het tu quoque argument is een vorm van een ad hominem-redenering.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jij-bak
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Luuk » vr jun 20, 2008 6:53 pm

Wat zijn of waren jullie beste vakken? Die van mij Nederlands, Economie en Geschiedenis.
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Caspar » ma jun 23, 2008 8:24 pm

Ik heb een 10 voor wiskunde, verder voor Techniek, Gym en Handvaardigheid een 7, Tekenen en Geschiedenis een 8 en voor de rest allemaal 9ens.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Volgende

Keer terug naar Maatschappelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron