Haarlem bestaat niet

Boeken, schoolkranten.

Berichtdoor Daniel » zo nov 25, 2007 3:03 pm

Vandaag ontving ik per email de volgende vraag:
Ik ben op zoek naar de bundeling columns van Lennaert Nijgh onder de titel Haarlem bestaat niet. Dit boek is niet (meer) via de boekhandel te verkrijgen. Kunt u mij op het spoor zetten van iemand die mij aan dit boek kan helpen.

Misschien via veilingsites zoals Marktplaats?

Zelf heb ik in 1999 bij uitgeverij Damiate te Haarlem bijna gesmeekt om het laatste exemplaar te bemachtigen dat ze vooraad in hadden. Dat exemplaar heb ik mogen meenemen, dus zij hebben niets meer.
Misschien zijn er antiquariaten in Haarlem in omgeving die verhoudingsgewijs meer Nijgh hebben dan elders in Nederland?

(Een ander typisch Haarlems boek, dat 'Met Open Mond' heet, zou nog te koop moeten zijn bij drogisterij Van der Pigge. Maar ja, dat is een ander boek.)
Daniel
Member
 
Berichten: 50
Geregistreerd: za jul 01, 2006 3:17 pm

Berichtdoor Daniel » zo nov 25, 2007 3:07 pm

Daniel schreef:Misschien zijn er antiquariaten in Haarlem in omgeving die verhoudingsgewijs meer Nijgh hebben dan elders in Nederland?

Ik bedoel: Misschien zijn er antiquariaten in Haarlem *en* omgeving die verhoudingsgewijs meer Nijgh hebben dan elders in Nederland?
Daniel
Member
 
Berichten: 50
Geregistreerd: za jul 01, 2006 3:17 pm

Re: Haarlem bestaat niet

Berichtdoor wtjn » zo apr 21, 2013 6:23 pm

Weet iemand het antwoord te geven op de volgende vragen?
In het boek "Haarlem bestaat niet" wat ik bezit, zit een kaart met vier handtekeningen, waaronder die van Lennaert Nijgh. Zijn dit in alle exemplaren van dit boek ook echte handtekeningen? Mijn aarzeling zit in de kwaliteit van de handtekening; bijvoorbeeld geen drukverschil in het papier. En de handtekening van Lennaert komt wel heel erg overeen met de handtekening onder zijn voorwoord. Kortom, de handtekeningen zien er bijna te mooi uit om origineel te zijn. Voor alle duidelijkheid, het zou natuurlijk heel mooi zijn als alle exemplaren voorzien zijn van echte handtekeningen. Want dat zou betekenen dat mijn exemplaar ook van echte handtekeningen voorzien is.
Op Internet kan ik echter niets terug vinden over oplage en uitvoer van deze bijzondere productie. Is hij bijvoorbeeld echt alleen maar beschikbaar geweest voor degene die vooraf intekenden (en achterin de namenlijst worden genoemd)?
wtjn
New member
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo maart 03, 2013 4:22 pm


Keer terug naar Bibliografie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron