Lennaert Nijgh-avond op Cultura

Berichtdoor Waterdrager » zo jan 20, 2008 8:58 pm

Zondag 20 januari: Nijgh-avond op Cultura

De programmering van Cultura TV -het digitale kanaal van de publieke omroep voor liefhebbers van cultuur- staat a.s. zondagavond in het teken van Lennaert Nijgh. De programmering start om 20.30 uur met het Cultura-journaal. Daarin wordt biograaf Peter Voskuil geïnterviewd over Nijgh. Aansluitend wordt het programma Bloemen voor... uit 1989 uitgezonden, met optredens van onder anderen Boudewijn de Groot, Karin Bloemen en Jack Spijkerman. Direct daarna wordt een concert van Boudewijn de Groot met het Metropole Orkest onder leiding van Dick Bakker uit 2000 herhaald. Het optreden wordt afgewisseld met korte interviews met Boudewijn de Groot over zijn muziek, de liedjes en de samenwerking met Lennaert Nijgh. Om half elf wordt de Nijgh-avond besloten met een Netwerk-reportage waarin BOudewijn de Groot uigebreid aan het woord komt. Dit alles is zondagavond te bekijken via deze link.

bron: http://www.lennaertnijgh.nl/nieuws.html
Waterdrager
Member
 
Berichten: 66
Geregistreerd: zo jul 02, 2006 5:07 am

Berichtdoor Waterdrager » zo jan 20, 2008 9:04 pm

Programmering Cultura, 20 januari 2008:

20.30: Cultura Journaal
Andrew Makkinga praat met Peter Voskuil, schrijver van een biografie over Lennaert Nijgh.

20.40: Bloemen voor...
Karin Bloemen ontvangt een Nederlandse tekstschrijver of componist. In deze aflevering wordt Lennaert Nijgh geëerd dmv uitvoering van zijn liedjes door diverse bekende artiesten. Muzikale begeleiding door het Metropole Orkest olv Harry van Hoof en een vocalgroep bestaande uit Astrid Seriese, Marjolein Touw, Wil van der Meer en Haye van der Heyden.

21.40: Boudewijn de Groot en het Metropole Orkest
Boudewijn de Groot treedt op onder begeleiding van het Metropole Orkest olv Dick Bakker. Het concert wordt afgewisseld met korte interviews met De Groot over o.a. zijn muziek, de liedjes en zijn samenwerking met Lennaert Nijgh.

22.30: Netwerk Reportage
Interview met Boudewijn de Groot, waarin hij terugblikt op zijn samenwerking met Nijgh en vertelt dat zij een twee-eenheid vormden.

Uitzending op Cultura:
Zondag 20 januari 2008, 20.30 uur en herhaling in de week hierna. Voor de exacte uitzendtijden kunt u de programmagids op de homepage raadplegen.

bron: http://cultura.nps.nl/page/programmadetail/162724
Waterdrager
Member
 
Berichten: 66
Geregistreerd: zo jul 02, 2006 5:07 am

Berichtdoor Grote broer » ma jan 21, 2008 4:51 am

Dank je wel! Ik heb helaas zondagavond de uitzendingen gemist, maar ik ga maandag zeker kijken! Ik heb ook de biografie van Voskuil, dus ik ben benieuwd naar wat hij nog te zeggen heeft. Goed dat er zoveel aandacht is voor Lennaert Nijgh de laatste maanden.
Grote broer
 


Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron