Govertgoudglans schreef:Er zijn twee dingen die ik voor de toekomst van Mcdrake zou willen aandragen:
1. Het archiveren van de gehele website inclusief alle forums in een database zodat de schat aan informatie over de Duck strips voor de toekomst bewaard blijft (in een forumpakhuis).
Hoe archiveren, qua leesbaarheid voor mensenogen, zonder de forumsoftware nodig te hebben?
Iets als McDrake's voorganger McDuck? Omgezet van forum naar HTML-pagina's.
Het enige probleem met zomaar openbaren van de McDrake-databases is privacy-gevoelige data zoals e-mail-adressen.
Ik weet niet, hoe die eruit te filteren. Jij?
Govertgoudglans schreef:Dit zou bijvoorbeeld kunnen door het op te nemen in het Internet Archive door met de Wayback Machine de websitepagina's te laten indexeren of hierin de database van de website te uploaden. Hiermee kunnen toekomstige Duck Fans de informatie uit het verleden van Mcdrake voor het geval het verloren zou gegaan nog raadplegen.
Wayback Machine is beter dan niets, maar in mijn ervaring zeer traag ladende pagina's.
Kan men er zelf websites/data aanbieden ter archivering?
Govertgoudglans schreef:2. Tegenwoordig worden forums voornamelijk vervangen door de applicatie Discord dus de suggestie van de admin om een Mcdrake Discord te creëren zou naar mening ook een goede optie zijn om toch een plek te behouden waar McDrake leden met elkaar zouden kunnen blijven kletsen en discussies kunnen voeren. Het handige is dat recent in Discord de forum functionaliteit is toegevoegd waarmee men gebruikers topics kan laten maken die het makkelijk maken om bijvoorbeeld oude topics te doorzoeken om daar verder over te communiceren en het overzichtelijk te houden per onderwerp.
Wat vind je van het door jou opzetten van een Discord-groep onder vooralsnog de naam 'McTest'? Zo ja, stuur een uitnodiging!
Wellicht praat dat wat makkelijker. Ik kan dan bijvoorbeeld schermdelen hoe de server is ingericht... laten zien hoe het één en ander mij technisch boven het hoofd groeit...