Hoeveel geld geef je uit aan Disney strips?

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jun 20, 2009 12:25 pm

Overigens koop ik ook jaarlijks de Donald Duck scheurkalender, want ik heb wel iets met kalenders.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor mcDuck King » za jun 20, 2009 1:18 pm

Ik heb er een van dit jaar, maar "nee". Ik, vergeet toch te scheuren.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » za mei 14, 2011 5:45 pm

mcDuck King schreef:
Big Bad Wolf schreef:Je kunt inderdaad ook strips downloaden, maar voor zover mij bekend geldt dat voornamelijk voor krantenstrips. Heb zelf twee abonnementen op Amerikaanse sites waar beroemde strips als Garfield, Calvin & Hobbes, Beatle Bailey, Popeye, Hagar, etc. staan.

Bij mij is het anders gewoon gratis, hoor. ;) Maar ik koop nog gewoon strips in de winkel, strips op papier kun je meer relaxen, dus als de DD weekblad ooit digitaal wordt, dan download ik maar gewoon. ;)

alle beste verhalen van Donald Duck als........ zijn ook te downloaden en digitaal te lezen! van nr.1 to 135. duurt alleen meer dan een uur het downloaden. overigens heb ik liever papier.

maar even over het topic zelf:

Geef gemiddeld per maand aan de DD 10 tot 15 euro uit.

in de zomermaanden en met de kerst meer i.v.m. de vele specials.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » za mei 14, 2011 9:57 pm

hoeveel geld geven jullie er aan uit?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma mei 16, 2011 3:00 pm

Tja, momenteel vrijwel alleen het abonnementsgeld voor het weekblad.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ui » ma mei 16, 2011 3:23 pm

De Zwarte Schim schreef:alle beste verhalen van Donald Duck als........ zijn ook te downloaden en digitaal te lezen! van nr.1 to 135.

Ui heeft elders gereageerd, in het topic 'Donald Duck voortaan digitaal':
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=36518#p36518

On-topic:
Ui koopt de laatste tijd vrijwel geen enkele Disney strip meer. Er verschijnen meer pockets dan Ui kan volgen. Een aantal pockets zitten nog in de seal. Waarom dan nieuwe blijven kopen? (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma mei 16, 2011 3:43 pm

Ui schreef:Ui koopt de laatste tijd vrijwel geen enkele Disney strip meer. Er verschijnen meer pockets dan Ui kan volgen. Een aantal pockets zitten nog in de seal. Waarom dan nieuwe blijven kopen? (snik)

zie het topic: pockets in seal laten?
Laatst bijgewerkt door De Zwarte Schim op ma mei 16, 2011 4:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Duck94 » di mei 31, 2011 2:28 pm

ik vind het ook een beetje raar dat mensen van 12-13 jaar zoveel geld uitgeven aan donald duck. Ik ben zelf 16 en ik geef veel geld uit aan de donald duck. Maar ik werk wel 6 dagen per week dus ik houd ook genoeg over om te sparen.

Ik probeer wel alles te hebben en het ergste is dat ik ze niet eens allemaal lees ivm tijdgebrek. Soms wil ik wel eens dat een dag 30 uur duurt:)
maarja ik ben ziek ik lijd aan verzamelwoede;)
Duck94
Member
 
Berichten: 17
Geregistreerd: di mei 24, 2011 12:57 pm

Berichtdoor DD » di mei 31, 2011 2:34 pm

Je bent niet de enige hier met die ziekte. Maak je geen zorgen volgens de dokter lijdt alleen de gezondheid van je portemonnee hier onder :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Michiel Q » di mei 31, 2011 6:29 pm

Caspar schreef:Hoeveel geld geven jullie uit aan Disney-strips?

Gemiddeld € 25,- per jaar, voornamelijk aan tweedehands Beste Verhalen en soms 'n weekblad met Jippes erin. Aanbiedingen bij Blokker of Kruidvat worden ook gewaardeerd. Tot 2008 ook veel DD Extra's met Rosa-verhalen, zowel nieuw als tweedehands. (Ik heb Rosa nu ongeveer compleet.)

Ei schreef:Heb je tijd om alles te lezen? Of gaat het meer om het hebben?

Ik kom er vaak niet aan toe om alles te lezen. Dat zit me behoorlijk dwars. Gelukkig geef ik er niet veel geld aan uit. Ik probeer mijn strips zo goedkoop mogelijk te verkrijgen. Het meeste is tweedehands. Zo tracht ik mijn hobby te rechtvaardigen. De Disney-aankopen beslaan overigens maar een kwart van het totaal.

Het leuke aan verzamelen is het zoeken, het snuffelen, series aanvullen en opbouwen. Het is natuurlijk aardig om een serie compleet te hébben, maar het compleet màken is veel leuker. Als je 't zo bekijkt, is het dus het kópen van de strip wat het meeste genoegen verschaft. :o

Ei schreef:Verzamel je voor jezelf? Of om indruk te maken op anderen?

Indruk maken op anderen? :lol: Het is leuk om even je nieuwste aanwinsten aan vrienden te laten zien, maar daarna praat je weer verder over iets anders.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Vorige

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten