Oom Dagobert deel 27

Berichtdoor Mr. Happy » zo jan 10, 2010 3:33 am

Van de oom Dagobert reeks moet ik enkel nog nummer 27 hebben. Nu zie ik deze op marktplaats regelmatig voorbij komen, maar voor flinke bedragen variërend van €25,- tot €42,50.
Wat is jullie advies? Is het dit geld waard of kan ik beter nog wat afwachten?
Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor DuckBoy » zo jan 10, 2010 2:34 pm

als ik kou was zou ik er geen 40 euro voor betalen. Ik weet niet als je in de buurt van Groningen woont, maar dan kan je Zinnebeeld eens proberen. Ook kan je kijken op rommelmarkten en stripbeurzen.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor DD » zo jan 10, 2010 4:30 pm

Het zou kunnen dat je ze op rommelmarkten en stripbeurzen goedkoop kan vinden. Ik weet dat niet want ik heb al jaren geen tijd gehad zulke evenementen te bezoeken. Maar als ik op internet kijk, of in stripwinkels, zijn (op een paar nummers na) alle Oom Dagoberts zo vanaf de 25 euro. Het is niet zo gek dat jij ze alleen duur tegenkomt. Maar een bezoekje aan een rommelmarkt zou wel slim zijn. Maar dan moet je wel bij kinderrommelmarkten zijn en niet van die oude opa's, die van de rommelmarkt hun werk hebben gemaakt en denken dat alles wat ze verkopen van goud is. Je komt zovaak kinderen tegen die hun oude spullen voor prikje weg doen. Ook rommelmarkten die op scholen, kerken etc. voor een goed doel worden gehouden zijn goedkoop.

Ik moet zeggen dat ik zowat jaloers op je ben dat je de Oom Dagobert reeks bijna compleet hebt :P Mijn complimenten!
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DuckBoy » zo jan 10, 2010 5:03 pm

Hoe kom jij er bij dat in alle stripwinkels dagoberts van 25 euro zijn? ik kom ze altijd voor de gewone verkoop prijs tegen!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor DD » zo jan 10, 2010 5:38 pm

Ik heb het over Amsterdam. Waar ben jij ze goedkoop tegen gekomen?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jan 10, 2010 10:20 pm

DD schreef:Je komt zovaak kinderen tegen die hun oude spullen voor prikje weg doen. Ook rommelmarkten die op scholen, kerken etc. voor een goed doel worden gehouden zijn goedkoop.

Zou dat de reden zijn dat ik zoveel van de jaren sinds 1975 heb? De genratie 1975-1984 doet de Ducks weg omdat ze plaats moeten maken voor een baby, of hun ouders gann kleiner wonen. De genratie 1985-1994 gind de afgelopen jaren studeren. De generatie 1996-2005 is een beetje te oud voor Donald Duck geworden en hebben geen jongere broertjes of zusje meer.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jan 11, 2010 9:13 am

Toen ik jonger was en naar rommelmarkten ging kon je ze ongeveer vanaf 1970 vinden... alles uit de jaren 60 was vrij zeldzaam, daar.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Dubbelduck » ma jan 11, 2010 6:36 pm

Duckfan van Down Under schreef:De genratie 1985-1994 gind de afgelopen jaren studeren. De generatie 1996-2005 is een beetje te oud voor Donald Duck geworden en hebben geen jongere broertjes of zusje meer.

Je vergeet 1995, mijn geboortejaar nog wel! Met andere woorden: de generatie 1995 leest de Donald Ducks nog wel en vindt ze nog hartstikke leuk om te lezen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jan 11, 2010 7:41 pm

Juist! Dat, en ik heb erg weinig gevonden uit 1995 (maar 11). Zo weinig heb ik niet van een jaar sinds 1977 (1) of 2009 (3).
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Mr. Happy » ma jan 11, 2010 11:06 pm

Ik heb ook het meeste spul van voor '77 inderdaad niet meer op de "normale" beurzen en braderieën kunnen vinden. Ik begreep al dat sommige 40 euro teveel vonden. Wat vinden jullie van 25? Of zal het bij een gemiddelde zaak goedkoper kunnen denken jullie?
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor Ei » wo jan 13, 2010 3:57 am

Duckfan van Down Under schreef:De [generatie] 1975-1984 doet de Ducks weg omdat ze plaats moeten maken voor een baby, of hun ouders gann kleiner wonen.

De komst van een baby kan een reden zijn om de Ducks te bewaren. Voor als het kind wat ouder is. Ei kent een aanstaande vader uit periode 1975-1984, die daarom zijn Ducks bewaart.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ei » wo jan 13, 2010 4:00 am

Maar alle-potvolperenmoes-nog-aan-toe, nou trapt Ei wéér in een off-topic discussie.
Dit topic gaat over Oom Dagobert deel 27!!
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jan 14, 2010 8:11 pm

Zomaar een vraag tussendoor, Dubbeluck, ben jij op Inducks ook wel bekend als daantje95?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » vr jan 15, 2010 9:23 pm

Duckfan van Down Under schreef:Zomaar een vraag tussendoor, Dubbeluck, ben jij op Inducks ook wel bekend als daantje95?

Inderdaad! Mag ik vragen hoe je daar achter bent gekomen? Waarschijnlijk vanwege het commentaar dat ik bij jouw error report heb geplaatst over pocket 116.
Maar dat ben ik inderdaad. Behalve dat ik actief ben op Inducks ben ik ook een verzamelaar. Van wat? Zo'n beetje alles eigenlijk. De pockets spreken me het meest aan, ook vanwege de verschillende subreeksen. Vandaar dat ik dittopic heb aangemaakt. Wij hebben een abonnement op het weekblad, maar eigenlijk ben ik de enige die ze leest en daarom bewaar ik ze ook. Verder koop ik Donald Duck extra's die me interessant lijken. DE 2010-01 heb ik bijvoorbeeld gekocht vanwege het Magica-verhaal, want ik hou erg van de vele verhalen waarin Magica probeert het dubbeltje te krijgen. DE 2010-13 heb ik gekocht vanwege het "winterverhaal", waar ik ook van hou. Ik spaar ook Beste verhalen albums en daarvan vind ik de remakes van Jippes het meest leuk. Ik spaarde ook de Duck Power albums, maar die zijn gestopt en dat vind ik zo jammer. Verder heb ik nog een aantal Donald Duck avonturenserie albums. De reisavonturen van Ben Verhagen boeien mij ook en natuurlijk ook het levensverhaal van oom Dagobert door Don Rosa. Ook de wat langere Nederlandse verhalen en oude Nederlandse verhalen ben ik in geïnteresseerd. Nog meer? Nee dat was het wel zo'n beetje denk ik. Ik ben van plan om binnenkort een aantal Amerikaanse tijdschriften te kopen, zoals de Walt Disney's Comics and Stories met het verhaal Ultraheroes. Of de Mickey Mouse met het verhaal Wizards of Mickey. En mogelijk ook de Uncle Scrooge comics met de verhalen van de serie Scrooge Soap.
Als je nog meer wilt weten, vraag maar raak.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jan 16, 2010 6:46 pm

Niet alleen dat comment over pocket 116, maar jij heb ook gezegd dat het tweede Dubbelduck deel in dubbelpocket staat, precies wat Ferdi als reactie op jouw eerste COAzilla bericht heeft gezegd. Maar ik wist het pas zeker toen jij zei dat 1995 je geboortejaar is. Een nummer in iemands naam staat vaak voor het geboortejaar.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm


Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten