Albums in 2010

Berichtdoor kwok » di jan 26, 2010 10:14 pm

Ik vroeg me af of er nieuwe albums komen ik bedoel dan nieuwe series . En of er nog nieuwe uitgaven komen van de bv's.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Dubbelduck » wo jan 27, 2010 7:46 pm

Een nieuwe serie albums staat meestal niet op de verwachte strips lijst, dus dat zal je moeten afwachten. Wat betreft de beste verhalen serie: Een klein overzicht van de verwachte strips tot en met april 2010 staat hier. Daarbij staat geen Beste Verhalenm album. Maar ik denk wel (en hoop ook) dat er dit jaar nog één uitkomt. Er zijn nog steeds vijf verhalen die in Nederland nog niet gepubliceerd zijn en waarvan Daan Jippes de tekenaar is en Carl Barks de schrijver. Deze verhalen zullen ongetwijfeld ooit nog een keer worden gepubliceerd. Kijk ook eens in dit topic.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ferdi F » wo jan 27, 2010 8:58 pm

Er komt zeker nog een Beste Verhalen. Er zijn zeker nog genoeg verhalen voor 1 of 2 albums. Waarschijnlijk verschijnt album 135 in week 39. Nog even geduld dus!
Wel staat er binnenkort weer een lang Barks/Jippes verhaal in Donald Duck Weekblad!
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Dubbelduck » wo jan 27, 2010 9:17 pm

Dat is zeer goed nieuws. Alleen jammer dat week 39 pas eind september is :(. Maar goed hij komt tenminste uit. En binnenkort een lang Barks/Jippes verhaal in het weekblad maakt me ook blij :).
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor kwok » wo jan 27, 2010 9:40 pm

Hoi ferdi felderhof leuk dat je even reageert. Maar waarom komen er niet 2 bv's in een jaar uit? De verhalen zijn toch allang verschenen in denemarken. En wil je weer is reageren in het topic vragen aan de redactie ;-) als je tijd over hebt dat is erg fijn voor antwoorden. Want meestal worden jullie uitgescholden voor de troep-redactie maar er zit meestal een rede achter die wij meestal niet weten of aan denken. Verder is het leuk dat er weer een lang verhaal inkomt net als de zwijgende zwijnen.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jan 27, 2010 10:48 pm

Dubbeluck schreef:En binnenkort een lang Barks/Jippes verhaal in het weekblad maakt me ook blij :).

Dat is "King Scrooge The First", volgens mij. Hopelijk komt-ie in DD 2010-14!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ferdi F » wo jan 27, 2010 11:27 pm

Er is nog maar weinig materiaal om Beste Verhalen te vullen, dus hebben we besloten om er nog één per jaar te maken. Bovendien zouden sommige verhalen dan veel te snel herdrukt moeten worden, zoals inderdaad "King Scrooge The First".

Ik wil best zo nu en dan wat vragen van jullie beantwoorden, maar ik ben niet van plan om nog inhoudelijk in te gaan op alle insinuaties en verwijten die voortdurend geplaatst worden. Alles wat ik en mijn collega's het afgelopen jaar aan reacties hebben geplaatst wordt (voornamelijk door Ei) uit zijn verband gerukt en verkeerd uitgelegd. Er is inmiddels een beeld geschapen van een hoofdredacteur die zich grommend en schuimend in het tapijt vastbijt met loonslaven die aan de ketting zijn gelegd en Katriens staan te kopiëren, terwijl het in werkelijkheid heel anders is.
De tijd van de jaren 70 (en 80) waarin stripalbums zoveel verkochten dat je werkelijk alles uit kon geven wat je maar wilde is voorbij. Uitgeverijen zijn tegenwoordig commerciële bedrijven geworden waar winst voorop staat. En wij doen er als redactie ons uiterste best om alle uitgaven zo leuk mogelijk te maken, maar geld zal altijd een rol blijven spelen. En ja, dan krijg je wel eens te maken met herdrukken met soms oude inkleuring of oude lettering. Mijn collega's en ik zijn bijna allemaal grote strip- en Disney-liefhebbers en zouden sommige dingen soms ook anders zien. Eigenlijk herkennen we ons dan ook helemaal niet in sommige berichten die geplaatst worden, want van kwade wil en andere complotteren is helemaal geen sprake. Juist door een paar keer te reageren wilden wij proberen dit beeld uit de wereld te helpen, maar helaas werden onze woorden vervolgens verkeerd uitgelegd.
De"persoonlijke voorkeur van de hoofdredacteur" wordt regelmatig misbruikt om een punt te maken, terwijl Ei zelf te pas en te onpas het afgekeurde verhaal van Frank Jonker aanhaalt om dat hij dat zo briljant vindt. Die persoonlijke voorkeur wordt dan even over het hoofd gezien. Tja, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Op een gegeven moment ben ik zelfs ingegaan op het aanbod om dit verhaal eens te lezen en aan te geven waarom ik denk dat het afgekeurd is. Vervolgens heeft Ei al deze argumenten opgespaard om te gebruiken op het moment dat we een verhaal plaatsten waar een dergelijk thema ook in voorkwam. Heel kinderachtig!

Maar goed, genoeg daarover. Laten we een nieuwe start maken en positief verder gaan. Als jullie vragen hebben over onze uitgaven dan mogen jullie die vragen gerust stellen op McDrake of over de mail. Ik zal dan mijn best doen om die dan te beantwoorden.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Michiel P » wo jan 27, 2010 11:48 pm

Ferdi F schreef:En wij doen er als redactie ons uiterste best om alle uitgaven zo leuk mogelijk te maken, maar geld zal altijd een rol blijven spelen. En ja, dan krijg je wel eens te maken met herdrukken met soms oude inkleuring of oude lettering.

Hergebruik van oude lettering of inkleuring is voor mij geen enkel probleem. Ik vind de oude handlettering vaak véél mooier dan moderne computerletters. :) Oude inkleuring is soms niet je dat, maar sommige moderne Italiaanse inkleuringen zijn ronduit verschrikkelijk, vanwege de fletse en fantasieloze kleuren. Die inkleuring wordt veel gebruikt in de Beste Verhalen-reeks, ongeveer vanaf BV 112. :(
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rubberduck » do jan 28, 2010 2:40 am

Enerzijds kan ik me goed voorstellen dat de voorstelling van zaken op McDrake slecht valt bij de redactie. Anderzijds vond ik de redactieleden nou ook niet altijd uitblinken in het openstaan voor kritiek ("een draai om je oren", "verwende puber", "wild om je heen slaan"). Wat dat betreft zijn de redactie en McDrake aan elkaar gewaagd.

Aan de ene kant hebben Ferdi, Jos, Jim (wie ben ik vergeten?) zich de moeite getroost te antwoorden op vragen van fans, wat een mooi gebaar is. Anderzijds hebben ze op veel andere vragen of opmerkingen nog nooit een zinnig antwoord kunnen formuleren. Waarom men bepaalde personages uit het blad schrapt, of digitaal van voorplaten verwijdert, bijvoorbeeld. Waarom bepaalde auteurs nooit geplaatst worden (o.a. Noel van Horn). Waarom de nieuwe korte-broek Mickey van Egmont persona non grata is, terwijl oubollige Mickey's tot in den treure herdrukt worden. Waarom gedrochten zoals de Saaie Jongens van Sander G. überhaupt toegestaan zijn. Alsof dat niet over 'persoonlijke voorkeur' gaat. Geef dat dan gewoon toe.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jan 28, 2010 9:34 am

Dat jullie reageren waardeer ik zeer. Positief verder gaan lijkt me ook een goed idee.

Ferdi F schreef:Op een gegeven moment ben ik zelfs ingegaan op het aanbod om dit verhaal eens te lezen en aan te geven waarom ik denk dat het afgekeurd is. Vervolgens heeft Ei al deze argumenten opgespaard om te gebruiken op het moment dat we een verhaal plaatsten waar een dergelijk thema ook in voorkwam. Heel kinderachtig!.

Nu ja, dit is nog inhoudelijk argumenteren. Dat kun je verwachten, als jullie argumenten hebben om een verhaal niet te plaatsen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor kwok » do jan 28, 2010 4:40 pm

heey rubberduck jij bent wel altijd het minst positief van iedereeb hier jij moet je maar is gaan bedenken dat het niet meer vroeger is!
je moet je meer op de toekomst richten en blij zijn dat de redactie er nog een leuk blad van probeert te maken en ook niet de boel er bij neer gooit en denkt het is al z'on krappe kas en we kopen alleen nog maar verhalen aan en we doeken de redactie op maar dat doen ze niet. rubberduck jij moet zo mekkeren jij moet zelf maar is een blad proberen neer te zetten en de rest dan merk je wel dat het niet meevalt.
nu weer positief ferdi leuk dat je het wil proberen. en van ei rubberduck moet je je niet aantrekken die leven nog in hun hoofti in de vorige eeuw.
dat wou ik ff kwijt.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Rubberduck » do jan 28, 2010 6:55 pm

Begin eerst maar eens punten en komma's te zetten, dan kan ik je bijdrage tenminste lezen. En dan kan ik je misschien serieus nemen. Hoewel, als je de ene week met ons meeslijmt en de andere week opeens met Ferdi, zo gauw die opduikt...
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » do jan 28, 2010 7:17 pm

Hey Ferdi, nu je er toch bent. Is de Avonturen van de JW serie gestopt?

Alvast bedankt!
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ferdi F » do jan 28, 2010 8:26 pm

DD schreef:Hey Ferdi, nu je er toch bent. Is de Avonturen van de JW serie gestopt?

Alvast bedankt!

In week 7 komt er een nieuw deel uit.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor kwok » do jan 28, 2010 9:11 pm

Heey rubberduck. Ik heb over alles een keer goed nagedacht en een keer een mailtje gestuurd. En toen vielen mij dingen op. Sanoma gaat voor de winst en dan draait het niet altijd op kwalitijd. dan draait het om dat de grootste groep lezers het leuk vindt. En dat wij een clubje duck hooliguns Zijn zal hun niet veel uitmakem. Ze zullen hun best doen en het iedereen naar de zin proberen te maken. Voor ons de king scroog first. En als iemand mailt voor een lang knabel en babel verhaal dan dat voor hun. Je moet niet vergeten dat ik kritiek heb en dat zou blijven hebben. maar dan hebben jonge lezerS dat ook
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Volgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten