Plaatsen van topics

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor admin » vr nov 07, 2008 10:28 pm

Michiel P schreef:
Daniel73 schreef:De ouders hebben zonder hen amper een bestaan. Moeder Dumbella wordt zelden zelfstandig genoemd, en over de vader is amper iets bekend.

Het topic gaat mijns inziens juist over de schaarse momenten dat we überhaupt iets over de ouders van de neefjes te weten komen. Ik stem dus voor 'Ouders van de neefjes' of desnoods voor 'Della/Dumbella'.

Titel van topic 'Al Taliaferro' veranderd in 'Ouders van Kwik, Kwek en Kwak'. Verplaatst naar subforum 'Personages en stambomen'.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Michiel P » zo dec 28, 2008 12:24 am

Ik vind dat er in het subforum 'Donald Duck weekblad' te veel topics zijn vastgezet. De actuele topics beginnen nu onder de 'vouw' (de bodem van mijn beeldscherm voordat ik scrol), zodat je de verse aanvoer niet in één oogopslag kunt localiseren.

Het blijft een beetje de vraag welke topics er dan zouden moeten worden 'losgekoppeld'. Ik vind persoonlijk die topics met bijlagen niet zo interessant. Er is ook nauwelijks op gereageerd.

Een andere oplossing is misschien om het subforum op te splitsen in twee subfora, waarvan de ene puur een alleen bestaat uit topics die de individuele afleveringen van het weekblad bespreken en het andere alle overige discussies herbergt. Er hoeven dan niet zoveel topics vast te worden gezet, omdat ze minder snel het gevaar lopen verloren te gaan in de wekelijks groeiende massa.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo dec 28, 2008 4:55 am

Michiel P schreef:Ik vind dat er in het subforum 'Donald Duck weekblad' te veel topics zijn vastgezet. De actuele topics beginnen nu onder de 'vouw' (de bodem van mijn beeldscherm voordat ik scrol), zodat je de verse aanvoer niet in één oogopslag kunt localiseren.

Het blijft een beetje de vraag welke topics er dan zouden moeten worden 'losgekoppeld'. Ik vind persoonlijk die topics met bijlagen niet zo interessant. Er is ook nauwelijks op gereageerd.

Hier kan ik me ook in vinden.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » wo dec 31, 2008 9:16 pm

Michiel P schreef:Ik vind dat er in het subforum 'Donald Duck weekblad' te veel topics zijn vastgezet. De actuele topics beginnen nu onder de 'vouw' (de bodem van mijn beeldscherm voordat ik scrol), zodat je de verse aanvoer niet in één oogopslag kunt localiseren.

Mee eens.

Michiel P schreef:Het blijft een beetje de vraag welke topics er dan zouden moeten worden 'losgekoppeld'. Ik vind persoonlijk die topics met bijlagen niet zo interessant. Er is ook nauwelijks op gereageerd.

Eventueel zou een verzameltopic een oplossing kunnen zijn. Een vastgezet topic waarin topics staan opgesomd. Zo'n topic dient dan als bladwijzer.

Ik vind de topics over bijlages wel interessant. Volgens mij zouden we de eersten zijn met een compleet overzicht. Ook het topic over leesverhalen en niet-Disney strips vind ik interessant. Zulke topics bevatten informatie die in bv. Inducks vooralsnog ontbreekt.

Michiel P schreef:Een andere oplossing is misschien om het subforum op te splitsen in twee subfora, waarvan de ene puur een alleen bestaat uit topics die de individuele afleveringen van het weekblad bespreken en het andere alle overige discussies herbergt. Er hoeven dan niet zoveel topics vast te worden gezet, omdat ze minder snel het gevaar lopen verloren te gaan in de wekelijks groeiende massa.

Nadeel is dat er dan een extra subforum is. Misschien zou het een en ander passen onder 'Disney strips algemeen'?

Wat kan helpen is een prefix. De titel van een topic begint dan met een vast trefwoord. Voorbeelden zouden zijn:
- [Donald Duck weekblad] Voorplaten die op elkaar lijken
- [Donald Duck weekblad] Gaat het weekblad achteruit?
- [Donald Duck weekblad] Hoe ben je met Donald Duck in aanraking gekomen?

Vinden jullie dat wat?

Overigens is de toekomst onder de PunBB-software hoogst onzeker. Zie mijn commentaar onder topic 'McDrake 2 jaar':
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=896
Ik heb begrepen dat Google groups niet aan subforums doet.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor admin » vr jan 02, 2009 5:24 pm

Losse topics over bijlages losgelaten. Nieuw vastgezet topic toegevoegd:

Bijlages / Bijzonderheden
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=899
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » vr jan 02, 2009 5:36 pm

Ik vind dat er in subforum 'Donald Duck weekblad' nog veel topics zijn vastgezet. Tien in totaal. Hier een overzicht van de momenteel vastgezette topics:

- Bijlages / Bijzonderheden
- Donald Duck Weekblad Achterkant
- Voorplaten die op elkaar lijken
- Gaat het weekblad achteruit?
- Hoeveel is D-Duck zijn alle weekbladen waard?
- Hoe ben je met Donald Duck in aanraking gekomen?
- Leuk om te weten 2
- Vervolg(strips)
- Hoe ver ben je met Duck weekblad.
- Hoe bewaren jullie de weekbladen van Donald Duck?

Een aantal topics gaan vooral over persoonlijke opinie. Andere gaan vooral over feiten.

Voornamelijk feiten:
- Bijlages / Bijzonderheden
- Donald Duck Weekblad Achterkant
- Voorplaten die op elkaar lijken
- Hoeveel is D-Duck zijn alle weekbladen waard?
- Leuk om te weten 2
- Vervolg(strips)

Misschien kunnen bovenstaande topics opgesomd worden in een vastgezet topic dat bijvoorbeeld 'Wetenswaardigheden over Donald Duck weekblad' heet?

Voornamelijk persoonlijk:
- Gaat het weekblad achteruit?
- Hoe ben je met Donald Duck in aanraking gekomen?
- Hoe ver ben je met Duck weekblad.
- Hoe bewaren jullie de weekbladen van Donald Duck?

Misschien kunnen bovenstaande topics opgesomd worden in een vastgezet topic dat bijvoorbeeld 'Ik en Donald Duck weekblad' heet?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » za jan 03, 2009 12:53 am

Daniel73 schreef:Voornamelijk persoonlijk: [...]

Misschien kunnen bovenstaande topics opgesomd worden in een vastgezet topic dat bijvoorbeeld 'Ik en Donald Duck weekblad' heet?

Hoe zie je dat voor je? Die topics gaan over zulke uiteenlopende onderwerpen. Wil je alle reacties uit die topics achter mekaar zetten? Dan weet je niet meer wat waar begint en ophoudt.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » za jan 03, 2009 6:43 pm

Rockerduck schreef:
Daniel73 schreef:Voornamelijk persoonlijk: [...]

Misschien kunnen bovenstaande topics opgesomd worden in een vastgezet topic dat bijvoorbeeld 'Ik en Donald Duck weekblad' heet?

Hoe zie je dat voor je? Die topics gaan over zulke uiteenlopende onderwerpen. Wil je alle reacties uit die topics achter mekaar zetten? Dan weet je niet meer wat waar begint en ophoudt.

Ik bedoel een topic zoals 'Bijlages / Bijzonderheden':
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=899
Dat topic doet in de eerste plaats dienst als een wegwijzer. Via dat topic kunnen de bijbehorende topics gevonden worden.

Misschien zou het onvoltooide testproject "McBieb" in de toekomst ook dienst kunnen doen als een wegwijzer:
http://info.mcdrake.nl/
Daar kunnen dan linken naar topics gemaakt worden. Zodoende zou McBieb kunnen dienen als een overzichtelijke poort naar de McDrake-forums en de rest van internet.

Met name voor een samensmelting van McDrake en McBieb heb ik ideeën te over. Nu nog een aantal medewerkers vinden, die kunnen helpen ze uit te voeren. :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jan 03, 2009 8:45 pm

Ik meld me aan.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » di jan 06, 2009 10:16 pm

Daniel73 schreef:Misschien kunnen bovenstaande topics opgesomd worden in een vastgezet topic dat bijvoorbeeld 'Ik en Donald Duck weekblad' heet? [...] Ik bedoel een topic zoals 'Bijlages / Bijzonderheden':
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=899

Dat vind ik niet zo'n goed idee. Voor nieuwe leden is op het eerste gezicht niet duidelijk dat het gaat om een 'verwijstopic'.

Bovendien zijn de onderwerpen van de genoemde topics zó uiteenlopend dat ze onmogelijk onder één noemer te vatten zijn. Bij 'Bijlages' is dat een ander geval, omdat het steeds om hetzelfde onderwerp gaat.

Ten derde kun je bij een dergelijk opsomtopic niet direct zien of er nieuwe reacties zijn in één van de topics binnenin. Zeg dat ik geïnteresseerd ben in 'Gaat het weekblad achteruit?', dan moet ik ook in dat verwijstopic kijken, iedere keer als er een nieuwe reactie is in 'Hoe ver ben je met het weekblad', want dat is dan op de eerste pagina van het subforum ook te zien.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » vr jan 09, 2009 5:35 pm

Rockerduck schreef:
Daniel73 schreef:Misschien kunnen bovenstaande topics opgesomd worden in een vastgezet topic dat bijvoorbeeld 'Ik en Donald Duck weekblad' heet? [...] Ik bedoel een topic zoals 'Bijlages / Bijzonderheden':
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=899

Dat vind ik niet zo'n goed idee. Voor nieuwe leden is op het eerste gezicht niet duidelijk dat het gaat om een 'verwijstopic'.

Vind ik ook. Het verwijstopic zou op slot gezet kunnen worden. Dan kan men alleen reageren in de topics waarnaar in dat verwijstopic verwezen wordt.

Rockerduck schreef:Bovendien zijn de onderwerpen van de genoemde topics zó uiteenlopend dat ze onmogelijk onder één noemer te vatten zijn. Bij 'Bijlages' is dat een ander geval, omdat het steeds om hetzelfde onderwerp gaat.

Alternatief is dat er, zoals nu, te veel vastgezette topics komen.
De topics vallen al onder één noemer. Namelijk het subforum. Volgens mij moet een verdere indeling goed mogelijk zijn. Zo zijn er topics die vooral over feiten (zoals geschiedenis) gaan, en topics die vooral over persoonlijke smaak gaan. Daar moet volgens mij een tweedeling mogelijk zijn.
Wat overlapping tussen topics zal er overigens altijd zijn. Zelfs al zijn topics duidelijk verschillend, dan gaan mensen toch onder een Mickey-topic schrijven over Donald, en in een Donald-topic over Mickey.

Rockerduck schreef:Ten derde kun je bij een dergelijk opsomtopic niet direct zien of er nieuwe reacties zijn in één van de topics binnenin. Zeg dat ik geïnteresseerd ben in 'Gaat het weekblad achteruit?', dan moet ik ook in dat verwijstopic kijken, iedere keer als er een nieuwe reactie is in 'Hoe ver ben je met het weekblad', want dat is dan op de eerste pagina van het subforum ook te zien.

Als het verwijstopic op slot staat, kan niemand er reageren. Dus die verwarring is dan uitgesloten.
Nieuwe reacties zijn volgens mij juist makkelijker te zien als er weinig vastgezette topics zijn. Want topics met nieuwe reacties komen bovenaan in de lijst, vlak onder de vastgezette topics. Dus hoe minder vastgezette topics er zijn, hoe meer topics met nieuwe reacties te zien zullen zijn.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Michiel P » za jan 10, 2009 1:44 am

Ei schreef:Dus hoe minder vastgezette topics er zijn, hoe meer topics met nieuwe reacties te zien zullen zijn.

Met het samenvoegen van de bijlagentopics is het probleem wat mij betreft al opgelost, omdat de vastgezette topics nu al boven de vouw ophouden.

Misschien zouden de volgende topics zouden kunnen worden gebundeld in een topic 'Inhoud van het weekblad':

- Bijlages / Bijzonderheden
- Donald Duck Weekblad Achterkant
- Voorplaten die op elkaar lijken
- Gaat het weekblad achteruit?
- Leuk om te weten 2
- Vervolg(strips)

Topics die met verzamelen te maken hebben kunnen in een verzameltopic dat we 'Verzameltopic' zullen noemen:

- Hoeveel is D-Duck zijn alle weekbladen waard?
- Hoe ver ben je met Duck weekblad.
- Hoe bewaren jullie de weekbladen van Donald Duck?

'Hoe ben je met Donald Duck in aanraking gekomen?' blijft dan als enige vastgezette topic nog over. Verder kan 'Bijlages / Bijzonderheden' misschien maar beter niet in een verzameltopic, omdat het zelf al een verzameltopic is. (In twee betekenissen trouwens.)

Ook als er uiteindelijk zeven vastgezette topics overblijven is dat heel netjes, lijkt me. Het moet niet uitmaken dat het niet allemaal verzameltopics zijn.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr jan 16, 2009 3:37 am

Het topic 'waarom nederlandse productie' op Disney Algemeen vind ik beter passen op Disney Strips Algemeen:

http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 9178#p9178
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » vr jan 16, 2009 3:12 pm

Zou de beheerder wellicht in onderstaand topic de tekst lambiek.com/aanvang/donaldduck_spreekt.htm kunnen omzetten in een werkende link? Bij voorbaat hartelijk dank.

http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 9187#p9187
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor admin » vr jan 16, 2009 3:45 pm

Rockerduck schreef:Het topic 'waarom nederlandse productie' op Disney Algemeen vind ik beter passen op Disney Strips Algemeen:

http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 9178#p9178

Is gebeurd.

Michiel P schreef:Zou de beheerder wellicht in onderstaand topic de tekst lambiek.com/aanvang/donaldduck_spreekt.htm kunnen omzetten in een werkende link? Bij voorbaat hartelijk dank.

http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 9187#p9187

Is gebeurd.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten

cron