Toon je tekeningen

Berichtdoor huugduck » za sep 05, 2009 5:14 pm

Ik heb is geprobeer een hele tekening maken. Hij klopt niet helemaal. Als je er op klikt krijg je hem in het groot.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor huugduck » za sep 05, 2009 10:36 pm

Afbeelding


Nog een tekening
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor DD » zo sep 06, 2009 1:40 am

Haha, ligt ie een beetje in Katriens dagboek te lezen :P Mooi getekend hoor!
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor huugduck » zo sep 06, 2009 10:30 am

En toch heb het gevoel dat er iets niet ann die tekening klopt.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor DuckBoy » zo sep 06, 2009 12:06 pm

De bomen die niet realistisch zijn misschien??
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor huugduck » di sep 29, 2009 8:17 pm

Afbeelding


Een nieuwe tekening
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo sep 30, 2009 4:51 pm

Nagetekend? Want die laatste Donald doet me denken aan aan Rosa-Donald.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor huugduck » wo sep 30, 2009 5:44 pm

Nou nee eigenlijk is dit mijn eerste goed gelukte uit het hoofd tekening.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor DD » wo sep 30, 2009 6:18 pm

je hebt teveell naar je eigen avatar gekeken :p
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor huugduck » za okt 03, 2009 7:05 pm

Zou best kunnen dan zat dat in mijn hoofd en heb ik het onbewust getekend.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor McDuck Menu » vr okt 23, 2009 7:39 pm

Ik heb een tijd terug van Daniel twee scenario's gekregen die door de redactie waren afgekeurd. Ik ben van plan het kerstverhaal te gaan tekenen, just for the fun, maar weet niet of dit hier zomaar neergezet mag worden, zonder toestemming van Frank Jonker en/of Daniel. Ik denk wel dat dit stukje geen kwaad kon om vast te laten zien:
Afbeelding

Ik heb geen email van Frank Jonker dus als iemand deze heeft, zou ik die graag weten ;).
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ei » vr okt 23, 2009 8:59 pm

McDuck Menu schreef:Ik ben van plan het kerstverhaal te gaan tekenen, just for the fun, maar weet niet of dit hier zomaar neergezet mag worden, zonder toestemming van Frank Jonker en/of Daniel.

Wauw. Schitterend gedaan. Wat een verrassing. Zal de rest van het verhaal je gaan lukken, voor de kerst? :)
Op McDrake zetten? Ei zegt: doen!

De aandacht van Jonker is wel genoeg getrokken. En anders die van de redactie wel. Beiden spelen stommetje, dus laat ze. Als Jonker het verhaal geheim zou hebben willen houden en buiten de fan-circulatie, had hij het niet gekopiëerd. Jonker heeft het verhaal zelf in het fancircuit geplaatst. In de begeleidende brief staat niets over een verbod het te kopiëren voor liefhebbers. Van Barks zijn ook verloren delen van verhalen teruggevonden dankzij circulatie onder fans.

En belangrijk, wat jij hier doet is niet zomaar kopiëren. Jij maakt er als fan echt werk van, zonder winst-oogmerk en op een fanforum. Als de redactie niet kwaadaardig is, zoals Tante Jos ons liet weten, zullen ze echt geen ambitieuze fan-tekenaar gaan aanklagen, die in zijn vrije tijd graag een weggegooid Duckverhaal van Jonker wil uittekenen en het resultaat aan medefans wil laten zien. Ei zou verwachten dat Jonker trots is, dat hij zo'n positieve, constructieve bijdrage levert aan een beginnend tekenaar. Want zoveel leven is er niet meer, in Duckstad.

En nog veel belangrijker: het kan onverstandig zijn, om officieel toestemming te vragen. Want dan moet men weigeren. Immers, je mag als particulier niet zomaar Disney Ducks tekenen en publiceren. En aan die regel kunnen (en mogen) de Nederlandse redactie en Jonker ook niets veranderen. Ze kunnen hooguit een veelbetekende knipoog geven, of doen alsof ze het niet merken. Zodra je officieel toestemming vraagt, is het antwoord nee. En omdat je dan officiële correspondentie aanlegt, kunnen ze niet doen alsof ze het niet zien. Volgens de wet moet een copyright-houder zijn copyright beschermen, anders gaat het copyright verloren. Want waarom wel die ene fan, en niet die duizenden anderen. (Dit is ooit weleens op DCML besproken, meent Ei: officieel toestemming vragen resulteert in weigering.)

Frank Jonker heeft rond 2000 de kans gehad om een plotje van Barks uit te werken voor een verhaal. Een fan tipte hem en gaf hem een kopie van een officieel gepubliceerde transcriptie. Het ging om een plotje dat Barks in een brief aan Rosa had geschreven. Jonker wilde eerst contact op gaan nemen met de redactie en met Rosa, want stel je voor dat iemand boos zou worden. Jonker deed er niets mee. In de jaren erna heeft Geoffrey Blum het plotje uitgewerkt tot een verhaal, dat is gepubliceerd.
Als je Jonker om toestemming vraagt, zal hij bang zijn de redactie of welke-baas-dan-ook voor het hoofd te stoten. Want als Thom Roep zo'n kerstverhaal afkeurt, wie is de kleine Jonker dan om het verhaal via internet te laten verspreiden en daarmee indirect kritiek op Roep te (laten) leveren? Jonker is als de dood dat hij z'n baantje verliest. Vraag Jonker om toestemming en hij zal eerst contact op willen nemen met Oom Thom, en vervolgens hoor je er niets meer over. Jonker is al jaren geleden aangemoedigd om iets met het verhaal te doen, het in aangepaste vorm op te sturen naar de redactie. Je hoort er vervolgens niets meer over.

Ei hoopt van harte, dat je de rest van het verhaal ook gaat doen. Laat Ei het anders maar plaatsen, op McDrake!
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Michiel P » vr okt 23, 2009 9:03 pm

McDuck Menu schreef:Ik heb een tijd terug van Daniel twee scenario's gekregen die door de redactie waren afgekeurd. Ik ben van plan het kerstverhaal te gaan tekenen, just for the fun!

Hulde voor dit initiatief! Ontzettend leuk en vast ook erg leerzaam! :) :)

McDuck Menu schreef:Ik heb geen e-mail van Frank Jonker, dus als iemand deze heeft, zou ik die graag weten. ;)

Probeer het eens via een reactie op de Bob Evers-blog! Ik denk dat Frank Jonker het juist erg leuk zou vinden! Zie: http://debobeversstrip.blogspot.com/

McDuck Menu schreef:Ik denk wel dat dit stukje geen kwaad kon om vast te laten zien:

Mooie, sfeervolle tekeningen! Ik vind de dieptewerking in het eerste plaatje heel geslaagd. Verder heb ik er natuurlijk van alles op aan te merken, dus maakt je borst maar nat! :)

- Leuk dat je de Donald-sneeuwpop hebt getekend! Twee aanmerkingen: 1) De plankjes van de snavel steken niet echt in de sneeuw, maar zitten er tegenaan geplakt. Zo blijven ze natuurlijk niet zitten! Kijk maar naar de originele cover met deze sneeuwpop:

Afbeelding

Het verschil zit 'm in het driehoekje wit tussen de wang en de snavel van jouw sneeuwpop. Trouwens ook in de hoek die de plankjes maken t.ov. elkaar. 2) De twijg in de hand van de sneeuwpop is slecht zichtbaar door de drukke achtergrond. Zorg dat je op die plek nét een stukje lege achtergrond hebt.

- De sneeuw op het dak heeft geen volume. Dat heeft te maken met de inkleuring. Omdat de rechterdakrand wit blijft, moet je de linkerdakrand ook wit laten.
- "€ 9,25 euro" is dubbelop. Euroteken of "euro" weglaten.
- Zonde dat je het buffet vóór Donald hebt geplakt. Verplaats het naar achteren en laat Donald ervóór langslopen. Geef Donald de ruimte! Dat maakt de tekening duidelijker. Lees anders John Kricfalusi's tips over "negative space". (Geldt ook voor de twijg van de sneeuwpop.)
- In Donalds huis is het maar een kale bedoening. Is er een manier om een groter gedeelte van de kerstboom te tonen? Voor extra kerstsfeer! Denk ook aan kaarsen, hulst, klokjes. Of verwerk een kerstkrans in het logo van de strip!
- In het derde plaatje mis ik een vensterbank met een dikke laag sneeuw erop. Dat verhoogt de sfeer.

P.S. Ik kan niet meer op de blog van John K komen! :( Jij wel?
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Ei » vr okt 23, 2009 9:21 pm

Michiel P schreef:
McDuck Menu schreef:Ik heb een tijd terug van Daniel twee scenario's gekregen die door de redactie waren afgekeurd. Ik ben van plan het kerstverhaal te gaan tekenen, just for the fun!

Hulde voor dit initiatief! Ontzettend leuk en vast ook erg leerzaam! :) :)

Ei vindt het ook ontzettend leuk, zoals reeds geschreven.

Michiel P schreef:
McDuck Menu schreef:Ik heb geen e-mail van Frank Jonker, dus als iemand deze heeft, zou ik die graag weten. ;)

Probeer het eens via een reactie op de Bob Evers-blog! Ik denk dat Frank Jonker het juist erg leuk zou vinden! Zie: http://debobeversstrip.blogspot.com/

Ei denkt dat Frank Jonker het erg leuk zou vinden, maar dat je hem juist in verlegenheid brengt als je om toestemming vraagt. Want dan moet hij een officiële reactie geven. (Zie Ei's vorige bericht.)
Sommige initiatieven moet je gewoon doen. Wat je nu van plan bent, is vragen om iets dat officieel niet mag.
Je initiatief is nu spontaan, leuk en sympathiek. Houd het zo. Gewoon uitvoeren. Leuk hobbyen. Maak er geen poeha over, want dat kun je beter aan Ei overlaten. ;)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr okt 23, 2009 11:39 pm

Leuk initiatief! Alleen zou het scenario eerst grondig herschreven moeten worden, want dat rammelt aan alle kanten. Zoals door mij beschreven in:

Nederlandse redactie
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 700#p16700

Je werk ziet er mooi uit; alleen jammer van die veel te dikke reep wit tussen plaatjes twee en drie.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten

cron