DD 2010-14 (nummer 3000)

Berichtdoor DuckBoy » ma apr 05, 2010 11:39 am

Iedere week brigitta enz. is ook niet nodig maar zo'n 8x per jaar jaar een romantisch dag-brig verhaaal van Nederlandse bodem zou wel leuk zijn
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor admin » ma apr 05, 2010 1:49 pm

Dubbel, eerder topic:

Donald Duck nummer 3000
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1119
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ei » ma apr 05, 2010 3:25 pm

Redmess schreef:De gegevens worden welliswaar niet verstrekt aan derden, maar Sanoma kan ermee doen wat ze wil. En aangezien Sanoma de EA van de bladenwereld in Nederland is, betekent dat heel veel reclame voor heel veel bladen.

Inderdaad. Daar had Ei niet bij stilgestaan.

McDuck Menu schreef:Wat betreft dat Duckstad dood zou zijn. Dat hoeft echt niet zo te zijn. Oké, het 3000ste nummer vond ik ook wat karig, het hoofdverhaal was aardig, maar verder een normale Duck.

Het hoofdverhaal aardig? Met zoveel plotgaten? Als je zo'n misbaksel al aardig vindt, dan kan je voorlopig nog even vooruit.
Laat we wel wezen, dat verhaal heeft toch helemaal niets met een goede strip te maken?

Ei schreef:Het exo-skelet imiteert de bewegingen van de bestuurder. Maar hoe kan het dan rennen? Als de bestuurder doet alsof hij rent, zou het skelet dat ook moeten doen. Het pak zou dus geen stap vooruit komen.

Een verklaring kan zijn dat er zich onder Guus een loopband bevindt.

In panel 7.5 zegt een rennende Guus: "Ik heb het gevoel dat ik wat aan het slenteren ben..." Maar hij is overduidelijk aan het rennen in het exo-skelet.
Guus aan het rennen? In panel 6.1 omschrijft Donald hem terecht als "luiwammes". Waarom is Guus nu zo actief? Tja, men had natuurlijk geen ander personage.

Inmiddels heeft Ei het hele blad gelezen. Alleen de korte verhalen van maximaal 1 pagina kloppen. De rest rammelt:

De Booswichtenclub - Verhuizers. Schrijver Jan Kruse, tekenaar onbekend.
http://coa.inducks.org/s.php?c=H+29167
Het clubhuis van de Booswichten is door een woeste wind bezweken. Maar Vittorio heeft een prachtig leeg pandje ontdekt: "Daar kunnen we zo in!" (1.2) De Booswichten vestigen zich in dat pand alsof het gewoon de normaalste zaak van de wereld is.
Als een verhaal met zo'n zwak gegeven begint, wat kan het dan nog worden? Natuurlijk raken ze dat pand kwijt.

Mickey Mouse - De amberdieven. Schrijver onbekend, tekenaar Paul Murry.
http://coa.inducks.org/s.php?c=W+WDC+419-05
Zelden zo'n slecht verhaal van Murry gelezen. Vorig jaar in nummer 2009-18 werden slapen beren opgestapeld, in een verhaal getekend door Jack Bradbury. (W DG 33-05) In het verhaal van Murry stapelen potvissen zich op.
Het verhaal is een opeenvolging van onzin. De kleine potvis die in panel 1.1 niet kan wegkomen uit ondiep water, beklimt in panel 4.6 de rug van zijn ouders. Dit om een touw door te bijten in de mast van Mickey's en Goofy's schip. Ze hebben per ongeluk gedachtenpillen geslikt die Goofy, buiten het verhaal, van Willie Wortel heeft gekregen. Wat eigenlijk denkpillen hadden moeten zijn. (Kunt u het nog volgen?) In panel 6.7 ligt het schip van de schurken op de ruggen van de potvis-ouders. Mickey zegt: "Als je ook maar één schot lost, zullen ze jullie VERPLETTEREN!" Op wat voor manier dan? Volgens panel 7.4 moeten de schurken een liedje zingen om de potvissen rustig te houden. Maar de potvissen zijn het hele verhaal de saaiheid zelve. In panel 8.5 nemen de potvissen het schip van de schurken zelfstandig op sleeptouw, weg van Mickey en Goofy. Mickey: "Ze slepen dat geboefte rechtstreeks naar de havenpolitie!" Weljaat, welke potvis weet de weg niet?
Dit zijn gewoon 8 pagina's aan rotzooi. Zomaar eventjes €0,36 aan weggegooid geld. (Adviesprijs €2,00 gedeeld door 44 bladzijdes, maal 8 bladzijdes.) Een bladzijde kost tussen de €0,04 en €0,05. (4,55 cent)

Als jullie met zo'n misbaksel van een feestnummer tevreden zijn, zijn jullie hele lieve mensen. Ei vindt het geld weggooien en een verspilling van papier.
Mensen die zulke pulp uitbrengen, zijn niet meer met strips bezig. Klagen is zinloos. 't Is slikken of abonnement beëindigen.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Koky » ma apr 05, 2010 3:47 pm

Ei schreef:Als jullie met zo'n misbaksel van een feestnummer tevreden zijn, zijn jullie hele lieve mensen. Ei vindt het geld weggooien en een verspilling van papier.
Mensen die zulke pulp uitbrengen, zijn niet meer met strips bezig. Klagen is zinloos. 't Is slikken of abonnement beëindigen.

Ik ben niet beter gewend xD Ben ook pas 8 weken abonnee :P
Koky
Member
 
Berichten: 277
Geregistreerd: do feb 25, 2010 8:54 pm

Berichtdoor Ei » ma apr 05, 2010 4:38 pm

Koky schreef:Ik ben niet beter gewend xD Ben ook pas 8 weken abonnee :P

Het is vooral om dit soort lieve reacties, van jonge lezers, dat Ei zich nog een béétje probeert in te houden. (1-2-3-4-5...) Want het is natuurlijk niet leuk om als kind een abonnement te krijgen, dat vervolgens op internet door een oude zeureend wordt afgekraakt.
Of is Ei nu te weekhartig, met o.m. de vele mooie Beste Verhalen-albums in de winkel?

De enige manier hoe Ei kan genieten van het 3000ste nummer, is het te beschouwen als een puzzelparade: zoek de fouten. Zodoende kan een lezer zichzelf slim voelen, dat al die volwassen redacteuren die fouten niet zien.
Hoera, feestje. Deze week extra veel fouten in de Duck.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Koky » ma apr 05, 2010 4:49 pm

Ei schreef:
Koky schreef:Ik ben niet beter gewend xD Ben ook pas 8 weken abonnee :P

Het is vooral om dit soort lieve reacties, van jonge lezers, dat Ei zich nog een béétje probeert in te houden. (1-2-3-4-5...) Want het is natuurlijk niet leuk om als kind een abonnement te krijgen, dat vervolgens op internet door een oude zeureend wordt afgekraakt.
Of is Ei nu te weekhartig, met o.m. de vele mooie Beste Verhalen-albums in de winkel?

De enige manier hoe Ei kan genieten van het 3000ste nummer, is het te beschouwen als een puzzelparade: zoek de fouten. Zodoende kan een lezer zichzelf slim voelen, dat al die volwassen redacteuren die fouten niet zien.
Hoera, feestje. Deze week extra veel fouten in de Duck.

Zo jong ben ik niet hoor :P Ik ben gewoon laat begonnen met donald duck :P

En de Beste verhalen albums zijn ook veel mooier dan de weekbladen.
Koky
Member
 
Berichten: 277
Geregistreerd: do feb 25, 2010 8:54 pm

Berichtdoor Ei » di apr 06, 2010 10:22 pm

Ei schreef:Mickey Mouse - De amberdieven. Schrijver onbekend, tekenaar Paul Murry.
http://coa.inducks.org/s.php?c=W+WDC+419-05
[...] De kleine potvis die in panel 1.1 niet kan wegkomen uit ondiep water, beklimt in panel 4.6 de rug van zijn ouders. Dit om een touw door te bijten in de mast van Mickey's en Goofy's schip.

Correctie. De potvis kan zijn opgetild door een ouder, nadat die is ondergedoken.
Ei vindt dat panel 4.6 enigszins suggereert dat de kleine potvis over de rug schuift, om de mast te bereiken. Dit vanwege de bewegingslijnen achter zijn staart, die eigenlijk bij de stijgende ruggen van zijn ouders horen.
Maar goed, waar hebben we het over. Zelfs al zou dit tafereel kloppen, het verhaal slaat nergens op.

Koky schreef:Zo jong ben ik niet hoor :P Ik ben gewoon laat begonnen met donald duck :P

Hoe oud bent u dan, als Ei zo vrij mag zijn? :)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Redmess » di apr 06, 2010 11:24 pm

Ik dacht dat dat onder artistieke vrijheid valt? Of zijn we daar nu weer vanaf?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ei » wo apr 07, 2010 8:44 pm

Redmess schreef:Ik dacht dat dat onder artistieke vrijheid valt? Of zijn we daar nu weer vanaf?

Wat bedoel je? De artistieke vrijheid om beren en potvissen te stapelen?
Dan heeft Ei de artistieke vrijheid om zulke verhalen te negeren. :)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo apr 07, 2010 9:21 pm

Artistieke vrijheid... een jaar terug zou Ei nog hebben gezegd dat er onder Thom Roep geen artistieke vrijheid is. Is dat nog steeds zo, Ei?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » do apr 08, 2010 2:23 am

Ik vind dat er jullie wat al te veel klagen over het openingsverhaal. Jullie leggen wel op álle slakken zout. Wat geeft dat nou dat Midas en het Opperhoofd samenwerken? Mag dat ook al niet meer? Ook de kritiek op het aan de kant zetten van Oma is vergezocht: sinds wanneer zijn de Zware Jongens immers zachtzinnige lieverdjes? De kritiek op het pak klopt ook al niet: als Guus ren-bewegingen maakt, gaat de robot rennen, net zoals het dingen optilt als Guus een optil-beweging maakt. Klopt dus helemaal. Dan zeurt men nog over een actieve Guus. Guus is ook erg ijdel, dus dat kan meespelen om een held te willen zijn. En zijn er soms geen Barks-verhalen met een werkende Guus?

Wat wel goede kritiek is, is dat de treinpassagiers natuurlijk nog niet gered zijn op het moment dat Guus verhindert dat de trein uit de rails vliegt. De trein is nog steeds op hol. Maar daar wordt vervolgens niks meer aan gedaan. En het klopt natuurlijk voor geen meter dat, wanneer Dagobert's geld bedreigd wordt, deze alleen maar bezig is met emotioneel te worden over zijn 'vrienden'. Ook de aanleiding vind ik vergezocht: het is Donald's schuld dat Katrien zich volvreet? Huh?

Die Murry-verhaaltjes lees ik uit principe niet eens meer. Let er trouwens eens op dat Murry voor Goofy in ál die verhalen steeds maar één standaard-houding heeft: met de arm gekromd staat-ie altijd een hand bij zijn mond te houden. Gruwelijk irritant als je in één verhaal tien keer dezelfde houding terug ziet, die ook nog eens nergens op slaat.

Al met al een magere Duck, puur en alleen gekocht vanwege nr. 3000.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Redmess » do apr 08, 2010 7:26 am

Over dat rennen: als het pak je bewegingen nadoet, kan het aleen maar even snel bewegen als jij. De snelheid word misschien een beetje verhoogd door de langere benen, maar nog steeds niet veel. En een luiwammes als Guus zal geen goede conditie hebben om lang te rennen. "kracht 3000 keer versterken" betekent dat je een vrachtwagen kan optillen, ja, maar niet dat je harder kan lopen. Als je wil rennen is het veel efficienter om een joystick oid te gebruiken, anders is de gebruiker buiten adem eer dat hij ter plekke is.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » do apr 08, 2010 5:11 pm

Ik blijf de kritiek vergezocht vinden. Dit is nu eenmaal hoe het pak werkt, en dat van "een luiwammes als Guus" vind ik een veel te krap gedefinieerde versie van Guus. Op die manier kan er nooit meer een verhaal gemaakt worden, als een personage altijd hetzelfde moet handelen.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Redmess » do apr 08, 2010 5:55 pm

Maar Guus word toch al jaren weergegeven als iemand die liever lui dan moe is? Aan de andere kant, net als Gijs komt Guus in actie zodra er iets voor hem te behalen valt. In dat opzicht is de energie van Guus eenvoudig te verklaren.

Overigens heeft Guus met zijn geluk helemaal geen superpak nodig, dus wat dat betreft is de keuze wel vreemd. Dan was Gijs (of Katrien!) beter geweest.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » vr apr 09, 2010 1:24 am

Guus is ook ijdel. Trouwens, als het erop aankomt Donald af te troeven, is hij vaak opvallend actief. Het kan dus prima. Met geluk alleen ben je nog geen superheld, hoor.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron