DD 2010-26

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 25, 2010 10:56 pm

Ridder ter Geit schreef:Weer 15 cent erbij? WAK!

:lol: Ik ben precies op de tijd de deur uit. Ik ben sinds vorige week geen abonnee meer.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jun 25, 2010 11:04 pm

Het gaat wel heel snel vooruit met de prijs. En dat is niet per see gerelateerd aan de kwaliteit.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jun 25, 2010 11:15 pm

2,15 is omdat er deze week dat boekej van Toy Story bij zit. Pas in 2011 wordt het 2,10. Waarschijnlijk.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor McDuck Menu » za jun 26, 2010 12:12 am

Boekje? Ik heb geen boekje gezien.. hm :( Morgen nog maar weer eens kijken bij m'n ouders.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jun 26, 2010 12:22 am

Ah, is dat het. In de winkels kun je het inderdaad als één pakket kopen. Vandaar ook die streepjescode en die prijs op de voorkant. Als abonnee krijg je dat boekje niet, maar betaal je ook niet die hogere prijs (naar ik aanneem).
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rubberduck » za jun 26, 2010 3:29 am

Ridder ter Geit schreef:Ah, is dat het. In de winkels kun je het inderdaad als één pakket kopen.

Correctie: in de winkels MOET je het als één pakket kopen. Je wordt als klant gewoon gedwongen een stickerboek van Toy Story bij je Donald Duck te kopen. (Vroegâh kreeg je die nog gratis, zoals het stickerboek van De Speurneuzen. Maar ja, dat was 1986, hè...)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Donald Duck » za jun 26, 2010 9:45 am

Dus er zit een stickerboek bij. Naar mijn weten is dit in 1987 voor het laatst gebeurd, met het Basil stickeralbum. Ik zal hem vandaag even aanschaffen.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Redmess » za jun 26, 2010 4:45 pm

De fietsbond probeert nu ook beter gedrag af te dwingen via groepsdruk. "Het verkeer word steeds vriendelijker, dus doe nou maar gewoon vriendelijk terug.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DubbelD » za jun 26, 2010 6:47 pm

Het zware jongens verhaal was inderdaad om te huilen zo slecht. Ik had precies dezelfde reactie als Redmess:
Het verhaal van de Zware Jongens is werkelijk gruwelijk slecht. Boodschappen stelen op klaarlichte dag, in het zicht van een bewaker EN een kassiere? En ze worden gearresteerd voor winkeldiefstal? Waarom heeft de bewaker hun boodschappen bij? Fooi? Wat? Grap? Waar? Oh, dat was de grap? Haha?
DubbelD
Member
 
Berichten: 44
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 4:05 pm

Berichtdoor Rubberduck » zo jun 27, 2010 12:04 am

Ik weet niet of ik nou zo blij moet zijn dat we een aantal weken achter elkaar eentonige Magica-probeert-dubbeltje-te-stelen verhalen kunnen verwachten, met als gimmick (= iets wat geen ander doel dient) het rondreizen door Europa.

Dit nummer vond ik weer 'jammer'. Van het Zware Jongens-verhaal vond ik de tekeningen mooi, maar aan het einde ging ik ook even twijfelen aan mezelf: wat is nou de grap? Of wat is de bedoelde grap? Ik zat er echt perplex bij te kijken.

Het laatste verhaal had echt heel mooie tekeningen van Jan-Roman Pikula. Helaas rammelt het verhaal aan alle kanten. Het begint heel pakkend en sfeervol, met een dreigende robot. Dan zegt Dagobert dat de robot hem ervan weerhoudt zijn pakhuis in te komen. Wat niet waar is, want zoals we zien kan hij het pakhuis wel in, alleen houdt de robot de wacht voor de kluis. Hij heeft slechts één persoon nodig om de robot af te leiden. Waaruit we af kunnen leiden dat die helemaal niet zo'n groot gevaar is, en als bewaking volkomen tekort schiet: immers, met één persoon als afleiding hadden dieven de kluis kunnen plunderen. Slechte bewaking dus. Dus waarom heeft Dagobert daar de Zware Jongens voor nodig? Donald had de robot ook af kunnen leiden. En zoals gezegd: waarom beginnen de Zware Jongens aan het begin van de heuvel met de aanval? Die vallen zijn namelijk het probleem niet; die zijn er altijd; die hebben niks van doen met die robot. Bovendien hadden ze inderdaad Dagobert kunnen volgen en ongedeerd blijven. Maar zoals gezegd, ín het pakhuis komen was het probleem niet. Een rammelend verhaal dus.

Joe Carioca vond ik wel aardig getekend, maar eigenlijk ben ik zelf wel een beetje klaar met dit soort 'we hebben dit personage al een tijdje niet meer gehad dus er moét weer een verhaaltje over komen'- verhalen. Voegt niks toe. Bovendien heb ik dat stereotiepe beeld van Latijns-Amerika (met corrupte generaals, revoluties en staatsgrepen) nu wel gezien. Dat soort strips hadden we in de jaren '70 en '80 ook van deze personages, maar toen was dat tenminste nog actueel.

Het Boze Wolf-verhaal had tenminste wel mooie tekeningen. Het leukst van al vond ik de achterkant. Dit soort absurde humor vind ik echt geweldig. Jammer alleen van die stijve, emotieloze eenden.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jun 27, 2010 12:46 pm

Timon en Pumbaa: zijn jullie die ook niet een beetje moe? Ik in ieder geval wel. Dat ze het dan maar opvullen met, euh... een oude Barks one-pager? Kom op, zovaak herdrukken we Barks ook niet meer. En de laatste keer dat Barks in de Duck stond zonder miniboekje, wanneer was dat? 15 jaar geleden?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » zo jun 27, 2010 12:56 pm

Duckfan van Down Under schreef:En de laatste keer dat Barks in de Duck stond zonder miniboekje, wanneer was dat?

Dat was in DD 2010-09, met "King Scrooge the First" en een Willie Wortel-verhaaltje ("The Cat Box"). Wat ik overigens toejuich, want die Willie Wortel 4-pagers zijn vaak ontzettend grappig.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Daniel73 » zo jun 27, 2010 2:54 pm

Zo opvallend, dat men herdrukken ziet als een oplossing.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Redmess » zo jun 27, 2010 5:59 pm

Herdrukken van klassiekers is anders (iets) beter dan verhaaltjes voor personages die eigenlijk niet buiten hun oorspronkelijke verhaal werken. Ja, de Timon en Pumbaa tekenfilms zijn erg leuk, maar hebben naast de personages geen enkel raakvlak met de Lion King meer, buiten een enkele verwijzing.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » zo jun 27, 2010 6:14 pm

Redmess schreef:Herdrukken van klassiekers is anders (iets) beter dan verhaaltjes voor personages die eigenlijk niet buiten hun oorspronkelijke verhaal werken.

Ik vind dit kiezen tussen twee slechten. Gaarne zou ik er verder over discussiëren in het topic:

Herdrukken van Barks-verhalen
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1463
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Vorige

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten