Gaat het weekblad achteruit?

Berichtdoor Redmess » ma feb 21, 2011 2:55 pm

Ze hebben hem geruild tegen een sportverslaggever. Hoe zet je dat in je CV?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » ma feb 21, 2011 3:39 pm

Bruno Kopsky schreef:Jij zegt dat je een bepaalde rubriek mist, en ik zeg dat er korte stripjes voor in de plaats zijn gekomen! Dus dat elk nadeel weer z'n voordeel heeft. Geen reden voor zo'n agressieve reactie, Rubberduck. Rustig aan.

Er zijn helemáál geen 'korte stripjes' voor de tekenfilmrubrieken in de plaats gekomen. Hoe kóm je erbij! Korte stripjes hebben altijd nog in de brievenbus gestaan; die stonden vroeger náást korte berichtjes over tekenfilms of video. Maar waar ik het echt over had, zijn redactionele pagina's, bijv. "Achter de schermen" of "Donald's filmtip". Ik ben niet agressief, ik ben alleen zó totáál verbaasd over een reactie die zó overduidelijk nergens op sláát.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » ma feb 21, 2011 3:56 pm

Rubberduck schreef:Maar waar ik het echt over had, zijn redactionele pagina's, bijv. "Achter de schermen" of "Donald's filmtip".

Dat is duidelijker! Ja, die mis ook! Maar we hebben nu redactionele pagina's zoals "Weet wat je zegt" en "Willie's wereld" daarvoor in de plaats! En die zijn heel goed!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma feb 21, 2011 5:45 pm

Meh, Willie's Wereld en Weet Wat Je Zegt zijn toch niet mijn smaak.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma feb 21, 2011 7:26 pm

Duckfan van Down Under schreef:Meh, Willie's Wereld en Weet Wat Je Zegt zijn toch niet mijn smaak.

idd jah, en knappe koppen is ook saai. vroeger hadden ze ook nog donald's trukendoos. dat was wel leuk! en ze hebben ook een tijd gehad dat ze alle disney figuren gingen behandelen van a tot z, die dingen mis ik allemaal wel.

Deze waren vroeger ook altijd leuk:

terug in de tijd met mickey
rondreis door disneyland
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma feb 21, 2011 8:12 pm

Ik denk dat "Van Nul Tot Nu" herdrukken een goed idee zou zijn... al kun je de albums al decennia in de winkel krijgen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Bruno » ma feb 21, 2011 8:29 pm

de zwarte schim schreef:Deze waren vroeger ook altijd leuk:

terug in de tijd met mickey
rondreis door disneyland

Ach, zulke rubrieken komen om de zoveel tijd ook wel weer terug, dus we hoeven ons niet zo zorgen te maken.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Redmess » di feb 22, 2011 12:37 am

Dat is op alles jouw antwoord, niet? Geen zorgen maken...
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Bruno » di feb 22, 2011 3:31 am

Redmess schreef:Dat is op alles jouw antwoord, niet? Geen zorgen maken...

Nee, niet op alles... Ik had toch dat specifieke stukje als quote?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bruno » di feb 22, 2011 3:31 am

Duckfan van Down Under schreef:Ik denk dat "Van Nul Tot Nu" herdrukken een goed idee zou zijn... al kun je de albums al decennia in de winkel krijgen.

Ja, waarom niet? Ik heb ze, maar ze zijn wel heel goed! Vooral voor kinderen!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Rubberduck » di feb 22, 2011 3:45 am

Bruno Kopsky schreef:
Rubberduck schreef:Maar waar ik het echt over had, zijn redactionele pagina's, bijv. "Achter de schermen" of "Donald's filmtip".

Dat is duidelijker! Ja, die mis ook! Maar we hebben nu redactionele pagina's zoals "Weet wat je zegt" en "Willie's wereld" daarvoor in de plaats! En die zijn heel goed!

Vroegâh bestonden zulke rubrieken náást de filmrubrieken.

Oh, en by the way, sorry voor mijn nogal over-the-top reactie.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » di feb 22, 2011 10:03 am

Bruno Kopsky schreef:
de zwarte schim schreef:Deze waren vroeger ook altijd leuk:

terug in de tijd met mickey
rondreis door disneyland

Ach, zulke rubrieken komen om de zoveel tijd ook wel weer terug, dus we hoeven ons niet zo zorgen te maken.

denk maar niet dat dat terugkomt! je hebt nu alleen nog maar die standaarpagina's! elke achterin pagina verschijnt ongeveer 5x per jaar! en nooit hebben ze een keer wat anders! het wordt tijd dat ze weer wat leuks hebben en elke week afwisseling! net als vroeger! dus daar maak ik me wel zorgen over!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor McDuck Menu » di feb 22, 2011 12:48 pm

de zwarte schim schreef:
Bruno Kopsky schreef:
de zwarte schim schreef:Deze waren vroeger ook altijd leuk:

terug in de tijd met mickey
rondreis door disneyland

Ach, zulke rubrieken komen om de zoveel tijd ook wel weer terug, dus we hoeven ons niet zo zorgen te maken.

denk maar niet dat dat terugkomt! je hebt nu alleen nog maar die standaarpagina's! elke achterin pagina verschijnt ongeveer 5x per jaar! en nooit hebben ze een keer wat anders! het wordt tijd dat ze weer wat leuks hebben en elke week afwisseling! net als vroeger! dus daar maak ik me wel zorgen over!

Kwamen die rubrieken dan ook niet steeds terug vroeger?

Een rondreis door Disneyland ben je ook wel een keer over uitgepraat. Misschien dat het daar in Disneyland nu wel zo veranderd is dat het weer zou kunnen inderdaad. Terug in de tijd met Mickey vond ik ook wel leuk, maar niet per se leuker dan Willie's weetjes of de Woudloperspagina. Goofy geeft les vind ik ook erg leuk, eigenlijk leuker dan terug in de tijd met Mickey. Wat ik wel leuk zou vinden is weer wat info over verwachte Disney films. En de Galerij der Groten, of hoe het ook geheten heeft. De Duckstadkrant wil ik ook wel weer een keer zien, maar ik geloof niet dat die nu weg is.
Overigens zijn er af en toe nog wel kleine tekenfilmpagina's. Oude cartoons met Mickey en Goofy die dan d.m.v. tekeningen en tekstjes worden weergegeven.

Ik denk trouwens dat de site van Donald Duck een deel van die rubrieken nu heeft, die niet meer in het blad voorkomen. De uitgebreide Duckipedia, spelletjes, grappige weetjes, enzovoorts. Wel jammer voor diegenen die de site niet bezoeken. Wel vind ik het goed dat ze druk bezig zijn met de site, want het is een mooie aanvulling op het weekblad, en ze moeten toch met hun tijd meegaan.

Ikzelf vind 't niet zo erg, want ik hield sowieso meer van de strips in het blad.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ridder ter Geit » di feb 22, 2011 2:21 pm

Michiel P schreef:
Ridder ter Geit schreef:Ik meende overigens dat ze de rechten voor Oswald onlangs weer teruggekocht hebben om hem in het computerspel 'Epic Mickey' te kunnen gebruiken.

Nee, ze hebben Oswald terug geruild omdat dat toevallig zo uitkwam. Het resultaat daarvan is dat ze Oswald kunnen gebruiken in 'Epic Mickey', maar dat was niet de aanleiding voor de ruil.

Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Oswald_the ... aels_trade

Echter, hier staat weer dat het wel de aanleiding was voor de ruil:

http://en.wikipedia.org/wiki/Al_Michael ... y_asset.29
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Michiel P » di feb 22, 2011 5:19 pm

Je hebt gelijk, daar staat het. Ik vraag me echter af of het ook wààr is.

"When Bob [Iger] was named CEO, he told me he wanted to bring Oswald back to Disney."

Bron: http://corporate.disney.go.com/news/cor ... swald.html

Bob Iger werd algemeen directeur (CEO) bij Disney in 2005 en Oswald werd terug geruild in 2006, maar Warren Spector, de bedenker van Epic Mickey, werkt pas sinds 2007 voor Disney. Daarom denk ik dat het niet waar is dat Disney Oswald speciaal voor Epic Mickey terug verworven heeft.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten