Donaldisme (door Ruben)

Donaldisme (door Ruben)

Berichtdoor Ruben » do feb 28, 2013 11:52 am

Hallo allemaal!

Ik ben al lange tijd bezig met het schrijven van mijn kijk op de Duck wereld. Mijn kijk op het "Donaldisme" dus. Ook heb ik McDrake al een paar maanden gevolgd en heb vandaag dan toch echt een acount aangemaakt!

Mijn visie/mening baseer ik vooral op Rosa-verhalen. Ik ben een echte Don Rosa fan en lees graag zijn verhalen. Ook het levensverhaal heeft mij erg geïnspireerd. Ik ben dus ook van overal een tijd aan vast plakken en dat de Ducks ook echt geboren worden in een bepaald jaar en ook echt sterven.

Ik wil mijn kijk op de Duck wereld gaan schrijven met behulp van mijn kijk op Duckstad en de geschiedenis daarvan, mijn stamboom (gebaseerd op de Don Rosa stamboom), mijn kijk op personages* (daar bedoel ik mee: geboorte- en sterfdag, ouders, kinderen enz. maar ook bij elk personage een klein levensverhaal) en wat ik meer wil vertellen weet ik nog net pecies. Maar als jullie nog meer ideen hebben over wat er nog bij hoort, hoor ik het erg graag!

*de namen van elk persoon schrijf ik in het Engels, aangezien dat de echte, orginele namen in die taal zijn. Dus geen Dagobert Duck, met een achternaam die niet klopt, nee: Scrooge McDuck is zijn echte naam!

Maar ik ben benieuwd naar iets kleins. Ik was gisterenavond bezig met een stukje schrijven over Jake McDuck (Nederlands: Jacob McDuck). Ik had alles geschreven tot dat ik bij zijn dood kwam. Als we naar het Lo$ van Rosa kijken kunnen we zien dat wanneer Scrooge terug komt in 1885 Jake nog leeft. Ik zelf plaats dit later in de tijd, maar dat maakt nu even niet uit. Het gaat mij erom dat hij hier nog leeft. Ook in Lo$ 7 (1893-1896) leeft hij nog. Maar als Scrooge terug naar Schotland komt in 1902 is hij er niet meer. Is hij gestorven of vertrokken? Persoonlijk denk ik dat hij gestorven is. Maar als we het Barks verhaal: A Christmas for Shacktown (http://coa.inducks.org/story.php?c=W+OS++367-02) moeten geloven, zien we dat Scrooge en Donald denken dat hij nog leeft. Op internet heb ik gezocht naar andere ideeën maar heb niks gevonden. Nu was ik benieuwd wat jullie denken?

Gr,
Ruben
"I was alone - me against the world - and the world was winning!"
$crooge McDuck - A Letter from Home
Avatar gebruiker
Ruben
Member
 
Berichten: 42
Geregistreerd: do feb 28, 2013 11:21 am

Re: Donaldisme (door Ruben)

Berichtdoor Koen » do feb 28, 2013 4:46 pm

[quote="Ruben"]*de namen van elk persoon schrijf ik in het Engels, aangezien dat de echte, orginele namen in die taal zijn. Dus geen Dagobert Duck, met een achternaam die niet klopt, nee: Scrooge McDuck is zijn echte naam! [quote/]

Op McDrake zeg ik meestal gewoon de Nederlandse namen,maar in het ''echt'' zeg ik ook vaak de oorspronkelijke namen.
Vat dit niet te serieus op,maar: Moet je nou echt een topic oprichten om je eigen fanfictie te promoten? (Op een beter woord dan promoten kwam ik even niet,ik weet dat het een andere betekenis heeft.)
In ieder geval: Welkom op McDrake,Ruben! :)
En sorry voor de mislukte quote,ik heb haast! ::oops:
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Donaldisme (door Ruben)

Berichtdoor Oom Paspasu » do feb 28, 2013 4:59 pm

Verhalen van Barks staan altijd open voor vele interpretaties. In dit geval zijn er twee mogelijkheden. 1) Oom Dagobert denkt werkelijk dat het uncle Jake (oudoom Zebedeus) is, waarbij zijn reactie hem toch wel als erg hardvochtig laat zien. 2) Oom Dagobert herkent Donald en speelt het spelletje mee. In dat geval is het mogelijk dat Jake al overleden is, maar dat zou het wel erg cru maken. Natuurlijk heeft Barks het zo niet bedoeld. Het probleem ontstaat door Lo$ 9, waar Jake niet meer op het kasteel woont en zijn generatiegenoten sterven. Rosa wilde in dit verhaal de oorsprong vertellen van Scottie McTerrier als huisbewaarder van het kasteel. Dagobert laat zijn vader Fergus achter onder de zorg van Scottie, maar Fergus overlijdt en Scottie blijft als enige op het kasteel wonen. Als Jake er ook nog zou zijn, zou Scottie nog niet alleen zijn en zouden wij nog niet zijn aanbeland bij de startpositie van "The Old Castle's Secret". Vanwege "Christmas for Shacktown" liet Rosa het liever in het midden of Jake overleden is: hij is gewoon uit het verhaal verdwenen.
Extreme continualisten kunnen een verklaring bieden:
reviewordie schreef:Supposition: Scrooge really did NOT realize that it was Donald.


Fact: Scrooge McDuck has blinkus of the thinkus, a condition first detailed in Back to the Klondike.


Fact: Christmas at Shacktown occurred before Gyro set up shop in Duckburg, detailed in "Gyro's First Invention".


Fact: Back to the Klondike's occurrence, which fixes Scrooge's memory problem, must therefore logically occur AFTER Gyro's First Invention, which deals with the fallout of Christmas at Shacktown and Statuesque Spendthrifts, thus explaining the confusion over Jake!

bron: http://duckcomicsrevue.blogspot.nl/2011 ... ck_21.html
Hoe Willie Wortels "shop" bewijst dat "Back to the Klondike" zich na "Christmas for Shacktown" afspeelt, zie ik niet, want dat komt niet in "Back to the Klondike" voor, maar het idee is duidelijk: Omdat oom Dagobert in één verhaal een Plenker aan zijn denker heeft, heeft hij dat in alle verhalen, net zoals hij bij Rosa altijd muskaatthee drinkt. Omdat hij aanvankelijk geen medicijn ertegen had, was hij vergeten dat zijn oom niet meer leefde. Tja, oom Dagobert is blijkbaar niet de enige die iets aan zijn denker heeft!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donaldisme (door Ruben)

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do feb 28, 2013 6:10 pm

Oom Paspasu schreef:
reviewordie schreef:Supposition: Scrooge really did NOT realize that it was Donald.


Fact: Scrooge McDuck has blinkus of the thinkus, a condition first detailed in Back to the Klondike.


Fact: Christmas at Shacktown occurred before Gyro set up shop in Duckburg, detailed in "Gyro's First Invention".


Fact: Back to the Klondike's occurrence, which fixes Scrooge's memory problem, must therefore logically occur AFTER Gyro's First Invention, which deals with the fallout of Christmas at Shacktown and Statuesque Spendthrifts, thus explaining the confusion over Jake!

bron: http://duckcomicsrevue.blogspot.nl/2011 ... ck_21.html
Hoe Willie Wortels "shop" bewijst dat "Back to the Klondike" zich na "Christmas for Shacktown" afspeelt, zie ik niet, want dat komt niet in "Back to the Klondike" voor, maar het idee is duidelijk: Omdat oom Dagobert in één verhaal een Plenker aan zijn denker heeft, heeft hij dat in alle verhalen, net zoals hij bij Rosa altijd muskaatthee drinkt. Omdat hij aanvankelijk geen medicijn ertegen had, was hij vergeten dat zijn oom niet meer leefde. Tja, oom Dagobert is blijkbaar niet de enige die iets aan zijn denker heeft!

Volgens mij redeneert hij:
-in "Gyro's First Invention" bouwt Willie zijn zaak
-in "Back to the Klondike" zit geen Willie
-dus is "Klondike" voor "First Invention"
of
-Dagobert heeft geheugenproblemen in "Shacktown", aangezien hij zich zijn oom niet herinnert
-Dagobert heeft dat ook in "Statuesque Spendthrifts" (?)
-Dagobert krijgt er medicijn tegen in "Back to the Klondike"
-dus alle verhalen waarin hij een warhoofd is of aan geheugenverlies lijdt, spelen zich voor "Klondike" af
-(en alle verhalen waarin hij lange flashbacks heeft, zoals "The Invisible Intruder"*, spelen zich erna af)
-*"Indruder" is niet zo'n goed voorbeeld aangezien het niet is geschreven door Barks, dus is het volgens sommige puristen niet 'echt gebeurd'

Zo. En nu eens verklaren hoe Dagobert al multimiljardair was in 1879 ("Voodoo Hoodoo"), terwijl op zijn eerste dubbeltje 1899 staat ("Billions in the Hole"). :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: Donaldisme (door Ruben)

Berichtdoor Oom Paspasu » do feb 28, 2013 8:31 pm

Dat Willie in een verhaal niet voorkomt, zegt niets en dat is ook niet zijn redenatie. Waarschijnlijk kent hij het verhaal gewoon niet goed en denkt hij dat Willie de pillen tegen de Plenker aan zijn denker heeft uitgevonden. "Statuesque Spenddrifts" noemt hij alleen maar omdat "Gyro's First Invention", met het gigantische standbeeld waar het geldpakhuis op terecht komt, daar een "vervolg" op is.

Bij Barks hoeft Dagobert geen multimiljonair geweest te zijn toen de voorgeschiedenis van "Voodoo Hoodoo" zich afspeelde, al verdiende hij natuurlijk wel al geld. Bij Rosa is hij dat wel, omdat die dit later in de tijd plaatste. De Lo$ is namelijk niet alleen een verzameling feitjes, maar heeft ook een eigen verhaallijn, waarin deze gebeurtenis een belangrijk keerpunt is. Het geluksdubbeltje is uit 1890. Alles wat Barks in zijn verhalen over het verleden (en het heden) van Dagobert vertelt, is niet bedoeld om één kloppend verhaal te maken. Dat Rosa dat wel heeft gedaan, gaat natuurlijk tegen het hele idee van Barks' verhalen in, maar dat hij een aantal "Barks-feiten" heeft moeten laten liggen of heeft moeten veranderen, is vanzelfsprekend.
Afbeelding
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donaldisme (door Ruben)

Berichtdoor Ruben » zo maart 03, 2013 12:48 pm

Bedankt voor jullie reactie's! Nog meer mensen ideeën over Jake McDuck? Of over Donaldisme?
"I was alone - me against the world - and the world was winning!"
$crooge McDuck - A Letter from Home
Avatar gebruiker
Ruben
Member
 
Berichten: 42
Geregistreerd: do feb 28, 2013 11:21 am

Re: Donaldisme (door Ruben)

Berichtdoor Michiel Q » zo maart 03, 2013 4:35 pm

Ruben schreef:Als we naar het Lo$ van Rosa kijken kunnen we zien dat wanneer Scrooge terug komt in 1885 Jake nog leeft. [...] Ook in Lo$ 7 (1893-1896) leeft hij nog. Maar als Scrooge terug naar Schotland komt in 1902 is hij er niet meer. [...] Als we het Barks verhaal: A Christmas for Shacktown moeten geloven, zien we dat Scrooge en Donald denken dat hij nog leeft. Op internet heb ik gezocht naar andere ideeën maar heb niks gevonden.

Welkom, Ruben! :)
Geinig is dat. Jouw eerste post op McDrake heeft hetzelfde onderwerp als mijn eerste post op DCML. Zie:

- http://nafsk.se/pipermail/dcml/2001-August/011008.html
- http://nafsk.se/pipermail/dcml/2001-Sep ... 11013.html

Oom Paspasu schreef:Bij Barks hoeft Dagobert geen multimiljonair geweest te zijn toen de voorgeschiedenis van "Voodoo Hoodoo" zich afspeelde, al verdiende hij natuurlijk wel al geld.

Volgens "Voodoo Hoodoo" was Dagobert in die tijd al miljardair ("making my second billion").
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Donaldisme (door Ruben)

Berichtdoor Ruben » zo maart 03, 2013 5:16 pm

Michiel Q schreef:Welkom, Ruben!
Geinig is dat. Jouw eerste post op McDrake heeft hetzelfde onderwerp als mijn eerste post op DCML.

Haha leuk :)
Maar wat denk jij? Gestorven in 1902? Verhuisd? Leeft nog? Ik ben benieuwd naar jouw mening!
"I was alone - me against the world - and the world was winning!"
$crooge McDuck - A Letter from Home
Avatar gebruiker
Ruben
Member
 
Berichten: 42
Geregistreerd: do feb 28, 2013 11:21 am

Re: Donaldisme (door Ruben)

Berichtdoor Michiel Q » zo maart 03, 2013 8:15 pm

Ruben schreef:Maar wat denk jij? Gestorven in 1902? Verhuisd? Leeft nog? Ik ben benieuwd naar jouw mening!

Hetzelfde als wat ik in 2001 schreef:
Since Scrooge isn't surprised to find him living in America instead of having died somewhere in Scotland, it could be assumed that Jake McDuck once moved to the States. Maybe this happened between 1896 (Lo$ 7) and 1902 (Lo$ 9), as Jake doesn't appear in "The Billionaire of Dismal Downs". It's also possible he left Scotland after the death of his brother Fergus. [...] Both Donald and Scrooge consider him still alive in 1952.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Donaldisme (door Ruben)

Berichtdoor Ruben » zo maart 17, 2013 5:11 pm

Zoals ik al zei schrijf ik over elke figuur van de stamboom een levenseverhaaltje. Ik wil jullie het leven van Hortense Duck - McDuck graag laten lezen. Let wel op: ook al heb ik dit vehaal gebaseerd op Don Rosa, wil het niet zeggen dat ik op sommige punten Rosa ontken. Zoals sommige jaartallen. Ik zelf geloof namelijk niet dat Donald in 1920 geboren is. Dan zou Hortense 42 zijn wanneer ze zwanger is. Opzich mogelijk, maar toch denk ik dat de geboorte van Donald eerder is. Maar goed, lees het maar :)

In 1876 wordt Hortense McDuck geboren in het stadje Glasgow, in Schotland. Ze kwam ter wereld in een arm arbeidersgezin. Ze was de jongste thuis. Haar oudere broer was negen jaar ouder en haar zus was vijf jaar ouder. Ze groeide op bij haar vader Fergus, moeder Downy, broer Scrooge, zus Matilda en oom Jake (broer van haar vader). Toen zij 4 jaar was vertrok haar broer naar Amerika. Zij bleef met de rest van het gezin achter in Schotland.

Nadat haar broer vertrokken was ging ze voor het eerst naar school. Maar door haar driftige karakter maakte ze niet veel vrienden. Na haar school ging ze werken. Voor studeren was geen geld.

In 1897 overleed haar moeder op 67 jarige leeftijd. Downy werd begraven op het familie kerkhof, de McDuck begraafplaats. De vroege dood van haar moeder had weinig inpekt op Hortense. In tegenstelling tot haar vader en zus, die lange tijd verdriet hadden.

In 1901 werd haar oom Jake McDuck dood gevonden in Kasteel McDuck op zijn kamer. Hij was gestorven aan een hartaanval. Ook de dood van haar oom deed niet veel met Hortense.

Een jaar later, in 1902 schrijft haar broer dat hij naar huis komt. Maar eenmaal in Schotland merkte Scrooge dat hij zich niet meer thuis voelt. Hij besluit terug te gaan naar Amerika. Maar hij gaat niet alleen, ook Hortense en Matilda gaan mee. Hun vader blijft achter, want hij is te oud om nog te verhuizen. Scottie McTerrier wordt opzichter van het familielandgoed en zal vader Fergus verzorgen. Op de ochtend dat ze met z’n drieën vertrekken wekken ze hun vader niet, want hij heeft zijn rust hard nodig. Maar tot groot verdriet horen ze later dat hun vader nooit meer wakker is geworden. De dood van haar vader doet meer met Hortense, waarschijnlijk omdat ze vanaf de dood van haar moeder en oom alleen met haar vader en zus heeft gewoond.

In hun reis naar Amerika toe droomt Hortense over Amerikaanse, stoere cowboys. Ze zijn op weg naar Duckburg, een klein dorp in Calisota, de eenenvijftigste staat van de Verenigde Staten. Eenmaal aangekomen in Duckburg valt het een beetje tegen met de cowboys. Maar op diezelfde dag nog ontmoet Hortense een andere eend, genaamd Quackmore Duck. Ook hij heeft de zelfde driftigheid als Hortense.

Het stuk land dat haar broer heeft gekocht is een heuvel met een oud fort erop, genaamd Fort Duckburg. Scrooge laat het fort slopen en bouwt het bekende geldpakhuis op de heuvel. In deze periode spreekt ze veel af met Quackmore. Wanneer in 1902 het pakhuis af is, vertrekt Scrooge met één doel; het geldpakhuis vol krijgen. Hij is van plan de rijkste eend ter wereld te worden, hij wil een imperium bouwen. Matilda en zij blijven in Duckburg en werken in het geldpakhuis.

In 1904 zijn Hortense en Quackmore verloofd. Na de verloving komt ook Quackmore in het geldpakhuis werken. Hij wordt boekhouder. Het jaar daarop besluiten ze samen te gaan wonen.

Wanneer in 1909 Matilda, Hortense en Quackmore bezig zijn in het geldpakhuis komt Scrooge onverwachts thuis. Niet voor altijd, maar alleen om te kijken hoe het er voor staat. De volgende dag wil haar broer weer vertrekken. Maar Hortense en Matilda zijn het zat om nog langer in het pakhuis te werken. En daarom gaan ze samen met hun broer naar Afrika. Haar verloofde blijft in Duckburg en wordt voor een tijdje chef in het geldpakhuis.

Als de laatste drie McDucks in Afrika zijn probeert haar broer een stuk land te kopen van een Voodoo stam. Maar zij willen hun land niet verkopen. Daardoor besluit Scrooge hun dorp kapot te maken. Hij laat een stel mannen het dorp in de fik zetten en de inwoners de jungle injagen. Dit kunnen Hortense en Matilda niet accepteren. Hortense zegt dat hij veranderd is. Hij is een harteloze geldwolf geworden. Vroeger deed hij netter zaken, maar tegenwoordig… Hortense en haar zus besluiten terug te gaan naar Duckburg. Ze laat een briefje achter. Daarop hebben ze geschreven dat wanneer Scrooge spijt heeft en zijn leven heeft verbeterd, weer naar huis kan komen. Ze zullen hem opwachten.

Op 10 oktober 1910 trouwt ze met Quackmore Duck. En na 2 jaar krijgt het gelukkige echtpaar een tweeling, Donald en Della. Quackmore blijft fulltime werken, maar Hortense nog maar één dag.

In 1922 horen ze dat Scrooge naar huis komt. Hij is de rijkste eend ter wereld geworden en gaat zich definitief in Duckburg vestigen. Hortense, Quackmore en Matilda organiseren een reünie om hun broer te vergeven. Ze hebben elkaar 13 jaar niet gezien of gesproken. Als Scrooge thuis komt loopt het anders dan gepland. Scrooge negeert zijn zussen compleet. Hij schenkt ook geen aandacht aan zijn neefje en nichtje, Donald en Della. Door dit gedrag vertrekken Matilda, Quackmore, Hortense en de kinderen. Ze willen hun broer nooit meer zien. Na dit conflict voelen ze zich niet meer thuis in Duckburg. Matilda vertrekt naar Oostenrijk. Ook haar man en zij overwegen te vertrekken, vooral Hortense. Het wordt haar allemaal teveel. Na een zware depressie besluit ze haar drukke zoon, Donald bij haar schoonmoeder, Dora Duck te brengen. Een week later verlaat ze samen met haar echtgenoot en dochter Duckburg voor altijd.

In hun nieuwe woonplaats kopen ze een huis en krijgt ze haar leven weer aardig op de rails. Quackmore vind werk en zij zorgt voor hun dochter. Regelmatig bezoeken ze hun zoon, maar hij blijft nog een tijdje bij zijn oma. Hortense heeft haar rust nog hard nodig. Ook het contact met haar zus, die in Wenen zit, onderhoud ze goed. Maar net wanneer Hortense is opgeknapt stort haar leven volledig in. Net voor kerst 1922 komt haar man om in een auto ongeluk. Haar verdriet is immens. Doordat Hortense geen werk heeft moeten ze haar huis verkopen. Ze woont lange tijd samen met haar dochter Della in een flat. Het contact met haar schoonmoeder wordt minder en dus ook met haar zoon. Ook van Matilda hoort ze nog maar weinig.

Haar leven eindigt op een verschrikkelijke manier. In 1930 pleegt Hortense Duck - McDuck zelfmoord. Haar dochter komt in een pleeggezin terecht.

Ja best hectisch..
"I was alone - me against the world - and the world was winning!"
$crooge McDuck - A Letter from Home
Avatar gebruiker
Ruben
Member
 
Berichten: 42
Geregistreerd: do feb 28, 2013 11:21 am

Re: Donaldisme (door Ruben)

Berichtdoor Oom Paspasu » ma maart 18, 2013 11:44 am

Nou, nou… wat een ellende allemaal.

Je wilt binnen jouw fanfictie verklaren waarom Donald in de stripverhalen geen contact heeft met zijn ouders. Dat doe je door Quackmore en Hortense af te maken, op een vreselijke manier. Nu je toch dingen vertelt die nooit in een Disney-strip mogen verschijnen, waarom kies je er dan niet gewoon voor om Donald wèl contact met zijn ouders te laten hebben? Jij bent de schrijver en bepaalt wat er gebeurt. Dit zijn geen gebeurtenissen die onvermijdelijk uit hun karakters voortkomen. Het hoeft allemaal niet zo naar.
Dan zou Hortense 42 zijn wanneer ze zwanger is. Op zich mogelijk...

Tot welke leeftijd zijn eenden vruchtbaar? :rolleyes:
Ruben schreef:inpekt

impact
Ruben schreef:De dood van haar vader doet meer met Hortense, waarschijnlijk omdat ze vanaf de dood van haar moeder en oom alleen met haar vader en zus heeft gewoond.

Waarschijnlijk? Jij bent toch de schrijver? :P
Daarvoor woonde ze alleen met haar moeder, oom, vader en zus. Ik begrijp deze verklaring niet echt. "Misschien" had ze gewoon een betere band met haar vader? Het verklaart zeker niet waarom ze zo apathisch is bij de andere sterfgevallen.
Ruben schreef:Het contact met haar schoonmoeder wordt minder en dus ook met haar zoon.

Waardoor komt dit?

Een ieder z'n eigen ding. Ik vind het leuker me in te leven in een fantasiewereld waar de ellende van de wereld heel ver naar de achtergrond is verdrongen. Natuurlijk is Donald Duck sterfelijk, anders hoefde hij niet bang te zijn wanneer hij weer eens door een leeuw achtervolgd wordt, en oom Dagobert ook, anders hoefde hij zich geen zorgen over zijn erfgenamen te maken, maar ouder worden ze niet.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donaldisme (door Ruben)

Berichtdoor Ruben » ma maart 18, 2013 1:18 pm

Oom Paspasu schreef:Je wilt binnen jouw fanfictie verklaren waarom Donald in de stripverhalen geen contact heeft met zijn ouders. Dat doe je door Quackmore en Hortense af te maken, op een vreselijke manier. Nu je toch dingen vertelt die nooit in een Disney-strip mogen verschijnen, waarom kies je er dan niet gewoon voor om Donald wèl contact met zijn ouders te laten hebben? Jij bent de schrijver en bepaalt wat er gebeurt. Dit zijn geen gebeurtenissen die onvermijdelijk uit hun karakters voortkomen. Het hoeft allemaal niet zo naar.

Ik moet toegeven dat het leven van Hortense niet over rozen gaat. Hortense is eigenlijk het figuur met het meest hectische leven. De andere figuren niet!
Jij zegt ook dat ik binnen mijn fanfictie wil verklaren waarom Donald in de stripverhalen geen contact heeft met zijn ouders. Ik heb in principe niks met de stripverhalen te maken, maar ik ben wel geïnspireerd door de stripverhalen (vooral Rosa). Het idee dat Donald bij zijn oma is opgevoed vond ik een goeie "theorie". Ik wilde dat ook gebruiken in mijn donaldisme. Ik heb daarom besloten dat Donalds ouders gestorven moeten zijn. De manier waarop is inderdaad niet de leukste. Maar ik wil niet dat Donald contact heeft met zijn ouders, dus moet het zo.

Oom Paspasu schreef:Waardoor komt dit?

Euhmm.. Ik heb het eind van Hortense's verhaal veranderd. Ik vond het sws al geen super eind, dus dit is het nieuwe stuk:
In hun nieuwe woonplaats kopen ze een huis en krijgt ze haar leven weer aardig op de rails. Quackmore vind werk en zij zorgt voor hun dochter. Regelmatig bezoeken ze hun zoon, maar hij blijft nog een tijdje bij zijn oma. Hortense heeft haar rust nog hard nodig. Ook het contact met haar zus, die in Wenen zit, onderhoud ze goed.

Op kerst 1922 nodigen Humperdink en Elvira de hele familie uit. Maar dan gebeurt er iets vreselijks. Wanneer Quackmore, Hortense en Della op weg zijn naar de boerderij komen ze terecht in een verkeersongeluk. De enige overlevende is Della.

Ook erg, maar toch een beter eind als ik het zelf zeg.

Oom Paspasu schreef:Tot welke leeftijd zijn eenden vruchtbaar?

Eenden worden sws niet ouder dan 30... Dus verklaar dat eens. Dan klopr er opeens helemaal niks meer van.

Oom Paspasu schreef:impact

Owja thanks

Oom Paspasu schreef:Waarschijnlijk? Jij bent toch de schrijver?
Daarvoor woonde ze alleen met haar moeder, oom, vader en zus. Ik begrijp deze verklaring niet echt. "Misschien" had ze gewoon een betere band met haar vader? Het verklaart zeker niet waarom ze zo apathisch is bij de andere sterfgevallen.

Waarschijnlijk moet weg! En ik bedoel hiermee dat inderdaad de band met haar vader beter was dan de rest. En dat kwam vooral na de dood van haar oom en moeder. Ze had alleen haar zus en vader nog. Hierdoor werd de band sterker. Ook de band tussen zij en Matilda is sterk.

En het het spijt me voor de naam Dora in het verhaal. Dat moet natuurlijk Elvira zijn. Ik gebruik namelijk de orginele, Engelse namen.
"I was alone - me against the world - and the world was winning!"
$crooge McDuck - A Letter from Home
Avatar gebruiker
Ruben
Member
 
Berichten: 42
Geregistreerd: do feb 28, 2013 11:21 am

Re: Donaldisme (door Ruben)

Berichtdoor Koen » ma maart 18, 2013 6:18 pm

Ruben schreef:En het het spijt me voor de naam Dora in het verhaal. Dat moet natuurlijk Elvira zijn. Ik gebruik namelijk de orginele, Engelse namen.


Je vind me nu natuurlijk een enorme zeikkous,ben ik ook,maar ik merk dat je alsnog sterk neigt naar de Nederlandse namen. Ik heb de indruk dat je bij wijze van spreken (,met de nadruk op bij wijze van spreken,) naar Inducks of Wikipedia gaat om te kijken wat de Engelse naam is, en die dan gebruikt. Waarom gebruik je niet gewoon de Nederlandse namen als je daarnaar neigt?

Het is inderdaad een nogal dramatisch verhaal. Je bent erg duidelijk een Rosaïst. Waarom heeft hij toch zoveel navolgers? ::cry:
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Donaldisme (door Ruben)

Berichtdoor Ruben » ma maart 18, 2013 6:22 pm

Koen schreef:
Ruben schreef:En het het spijt me voor de naam Dora in het verhaal. Dat moet natuurlijk Elvira zijn. Ik gebruik namelijk de orginele, Engelse namen.


Je vind me nu natuurlijk een enorme zeikkous,ben ik ook,maar ik merk dat je alsnog sterk neigt naar de Nederlandse namen. Ik heb de indruk dat je bij wijze van spreken (,met de nadruk op bij wijze van spreken,) naar Inducks of Wikipedia gaat om te kijken wat de Engelse naam is, en die dan gebruikt. Waarom gebruik je niet gewoon de Nederlandse namen als je daarnaar neigt?

Daar neig ik helemaal niet naar. Ik weet alle namen in het Engels uit mijn hoofd. Bijna dan :)
"I was alone - me against the world - and the world was winning!"
$crooge McDuck - A Letter from Home
Avatar gebruiker
Ruben
Member
 
Berichten: 42
Geregistreerd: do feb 28, 2013 11:21 am

Re: Donaldisme (door Ruben)

Berichtdoor Oom Paspasu » za mei 18, 2013 2:41 pm

DvDU schreef:terwijl op zijn eerste dubbeltje 1899 staat ("Billions in the Hole").
Oom Paspasu schreef:Het geluksdubbeltje is uit 1890.

Deze discussie is al eerder gevoerd. Het is toch 1899.
viewtopic.php?p=9098#p9098
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Volgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron