Carl Rosa schreef:Correctie: Daan Jippes heeft het verhaal Somwhere Beyond Nowhere op scenario van Lustig getekend maar lijkt als twee druppels op Somewhere in Nowhere. [...] Overigens is het ge-wel-dig getekend maar nog niet gepubliceerd.
Ei schreef:Carl Rosa schreef:Correctie: Daan Jippes heeft het verhaal Somwhere Beyond Nowhere op scenario van Lustig getekend maar lijkt als twee druppels op Somewhere in Nowhere. [...] Overigens is het ge-wel-dig getekend maar nog niet gepubliceerd.
Heeft Jippes zijn versie voltooid? En zo ja, was voordat hij stopte bij de managers van Barks?
Reken maar dat als de versie van Jippes opduikt, de redactie het verhaal opeens wél in de Beste Verhalen-albums wil plaatsen. Dat durft Ei zomaar te gokken. Zelfs als Barks de Jippes-versie nooit heeft nagekeken, zoals hij wel bij de versie van Pat Block heeft gedaan.
Carl Rosa schreef:Daan meent dat zijn versie "Somewhere Beyond Nowhere" van Lustig is.
Het is een half jaar oud. Het is 12 pagina's tegen dat van pat Block ruim 20 (ik gok uit mijn hoofd).
Tekeningen zijn écht subliem. Ik zal er eens wat van plaatsen.
Rockerduck schreef:Ja, Ei, ik denk dat Block's prachtige versie overgeslagen wordt, ook al had hij die gemaakt onder supervisie van Barks.
Michiel P schreef:Rockerduck schreef:Ik zou écht niet weten waarom welke redactie dan ook een nieuwe versie van 'Somewhere in nowhere' zou aankopen. Ik bedoel, dat de Strobl- en Wright-versies van Barks-scripts werden hertekend kan ik me voorstellen, want die waren rotslecht. Maar waarom die van Block, die toch heel hard probeert in Barks' stijl te werken?
Ik denk dat het niet om de tekeningen, maar om het verhaal gaat. Barks leverde een synopsis voor een verhaal van 10 blz. John Lustig heeft dat veranderd en uitgebreid tot een verhaal van 28 pagina's. Misschien is de nieuwe versie van Jippes een poging om zo dicht mogelijk bij Barks te blijven?
Verder denk ik dat Jippes deze nieuwe versie voor Egmont tekent. Zij hebben hem immers ook om een nieuwe versie van "The Pied Piper of Duckburg" en de missende plaatjes uit "How Green Was My Lettuce" gevraagd. Ze zijn daar bezig met een definitieve Barks-collectie. Kennelijk streven ze naar uniformiteit in de aanvullingen van andere tekenaars.
Betekent dit dat Jippes nog andere Barks-opzetjes opnieuw gaat tekenen? Komt er een Jippes-versie van "Hanggliders Be Hanged"? En wat te denken van "Dime and Dime Again" en "Go Slowly, Sands of Time"? Van dat laatste verhaal bestaat een Vicar-versie.
Dhr A. Noniem schreef:Carl Rosa heeft mij vier plaatjes van het verhaal gestuurd. Hieronder staan twee van de vier plaatjes. Het verhaal is prachtig getekend. Kijk daarvoor zelf maar naar de plaatjes. [...]
Duckfan van Down Under schreef:Dat Jippes-scenario heb ik trouwens zelf gezien. Lag bij de Jippes-stand op de stripbeurs in Breda, vorig jaar. Heb willen vragen of hij een Duck wilde tekenen, maar hij ging net weg. Desalniettemin heb ik een mooie Mau Heymans-tekening.
Rockerduck schreef:Ferdi F schreef:[Somewhere in Nowhere] De inbreng van Carl Barks bij dit verhaal is zo klein, dat dit verhaal waarschijnlijk niet in de Beste Verhalen komt.
Pardon? Barks heeft twee uitgebreide synopsis geschreven voor dit verhaal. Dat is geplaatst op McDrake International:Daniel73 schreef:Topic about 'Somewhere in Nowhere'. (I TES 3-1)
Here's a transcription of a one-page "Donald Duck synopsis" in two faxed versions. Identified by Bill Grandey to be by Carl (Barks), as written in a note to John (Lustig) above each version.
Xeroxes supplied by John Lustig, received by post on 18 October 2003.
John Lustig, about the versions: I finally mailed you a copy of the SIN synopsis today. Actually, I mailed you two versions. About an hour after Bill Grandey faxed me the first synopsis, he faxed me a second one which had a larger role for Huey, Dewey and Louie. Apparently Carl felt the boys should be the ones to save the day for Donald. I sent you both version.
(Email. Tue, 14 Oct 2003 23:33:44 EDT)
John Lustig, about the final story: Although this synopsis was the starting point of 'Somewhere in Nowhere,' the final story differs from the synopsis because of additional input from the Carl Barks Studio, Carl Barks, John Lustig and Daan Jippes.
(Email. Fri, 7 Nov 2003 14:21:12 EST)
John Lustig's website www.lastkisscomics.com contains information about how 'Somewhere in Nowhere' was created, and it has Lustig's "director's cut" of the plot.
http://www.lastkisscomics.com/readroom.htm (introduction)
http://www.lastkisscomics.com/reading/sin.htm (creation)
http://www.lastkisscomics.com/reading/sinsyn.htm (Lustig synopsis)
- - - - - - - - - - - - -
[First synopsis.]
[Handwritten note on xerox: "First version sent to me. J.L."]
John -
This is Carl's one page synopsis for a 10 page Donald Duck story. Please add to as you like and return for brainstorming editing. Add John Lustig to it. Take it anywhere you want to go. A list of gags to fit will be fun. -Bill
DONALD DUCK SYNOPSIS
Beginning:
HD and L are outside D's house talking with a pig friend. Donald walks by with his head down looking bored. He walks by again with his head down. He walks by a third time. H confesses to his pig friend that D has a very boring job. D is "Sidewalk Superintendent (Inspector)" for Duckburg's McDuck Cement Co. On his most exciting days, D finds a crack in the sidewalk. Not much is expected of D by his boss...Scrooge McDuck. Donald confesses to HD and L that he desperately needs a more exciting job. D puts out job applications everywhere. To H D and Ls' dismay (they want to stay in Duckburg)...In desperation, D decides he'll have to be available to relocate and even leave Duckburg. D finally gets his good news. He receives a contract to deliver mail by dog sled in Alaska.
Middle:
In Bearflanks, Alaska, Donald has three days of humorous happenings delivering mail in record time. Each day he is able to deliver mail faster than the day before. On the third day he is notified that he has set a new delivery record. H D and L are pleased to see D on top of his form. McSwine (appeared in milk man story) is not happy to see D doing so well. He is looking for a way to delay D's mail delivery. Money is in the mail by check. McSwine wants to delay it so he can foreclose on the local Bearflanks oil claim. He slows Ds time with a series of detours and tricks such as sand in the snow, substituting the sled dogs with a rare dog...the "Nodding Nap hound". It has enough hair on the outside to look like a good sled dog...but under X-ray (behind the hair) it looks "Chiwawa like" and is always asleep. D tries eveything, but his sled dogs wont move.
Ending:
D saves the day by getting the mail in before midnight, but has set a new worst record for "late delivery". The town of Bearflanks is mad at D. Three examples of upset people are shown (and why they are mad such as Widow Dish missed the final episode of a soap opera because she missed her TV Guide). D is seen pulling the sled dogs all riding in the sled to finish his route just before midnight. The last panel D is back in Duckburg. H claims to his pig friend that sidewalk superintendent is the most exciting job for D that he can stand. L says he is in suspense about whether D find a crack today...or not. D walks by with his head down on his sidewalk inspecting job.
- - - - - - - - - - - - -
[Second synopsis. This faxed page has 'Carl Barks Studio' logo lettering, with Grandey and Morby mentioned as managers. The bottom of the page contains the adress, telephone number and fax-number.]
[Handwritten note on xerox: "This version with HDL playing a bigger role was sent to me an hour or so after the 1st version. J.L."]
John -
This is Carl's one page synopsis for a 10 page Donald Duck story. Please add to as you like and return for brainstorming editing. Add John Lustig to it. Take it everywhere you want to go. A list of gags to fit will be fun. -Bill
DONALD DUCK SYNOPSIS
Beginning:
HD and L are outside D's house talking with a pig friend. Donald walks by with his head down looking bored. He walks by again with his head down. He walks by a third time. H confesses to his pig friend that D has a very boring job. D is "Sidewalk Superintendent (Inspector)" for Duckburg's McDuck Cement Co. On his most exciting days, D finds a crack in the sidewalk. Not much is expected of D by his boss...Scrooge McDuck. Donald confesses to HD and L that he desperately needs a more exciting job. D puts out job applications everywhere. To H D and Ls' dismay (they want to stay in Duckburg)...In desperation, D decides he'll have to be available to relocate and even leave Duckburg. D finally gets his good news. He receives a contract to deliver mail by dog sled in Alaska.
Middle:
In Bearflanks, Alaska, Donald has three days of humorous happenings delivering mail in record time. Each day he is able to deliver mail faster than the day before. On the third day he is notified that he has set a new delivery record. H D and L are pleased to see D on top of his form. McSwine (appeared in milk man story) is not happy to see D doing so well. He is looking for a way to delay D's mail delivery. Money is in the mail bv check. McSwine wants to delay it so he can foreclose on the local Bearflanks oil claim. He slows Ds time with a series of detours and tricks such as sand in the snow, substituting the sled dogs with a rare dog...the "Nodding Nap hound". It has enough hair on the outside to look like a good sled dog...but under X-ray (behind the hair) it looks "Chiwawa like" and is always asleep. D tries everything, but his sled dogs wont move.
Ending:
HD and L save the day by getting the mail in before midnight to defeat McSwine. Their Junior Woodchuck guidebook tells them about the "Nodding Nap hound". It has a diagram about what these dogs look like under their [fur]. However, D sets a new worst record for "late delivery". The town of Bearflanks is mad at D. Three examples of upset people are shown (and why they are mad such as Widow Dish missing the final episode of a soap opera, because she missed her TV Guide). D and H, D and L are seen pulling the sled dogs all riding in the sled to finish D's route just before midnight. In the last panel D is back in Duckburg. H claims to his pig friend that "Sidewalk Superintendent" is the most exciting job for D that he can stand. L says he is in suspense about whether D will find a crack in the sidewalk today...or not. D walks by with his head down on his sidewalk inspecting job.
- - - - - - - - - - - - -
Transcription notes
corrections by transcriber, in the second synopsis: typo "fir" replaced with "fur"
version: 20061220.01
Bron: http://bb.mcdrake.nl/engdisney/viewtopic.php?id=191
Verder heeft Barks de supervisie gehad over het tekenwerk van Patrick Block. Er bestaan foto's van Barks met de schetsen van het verhaal. Die hebben volgens mij zelfs nog in een Picsou Magazine gestaan. Wat is dit nu weer voor flauwe uitvlucht?
2010-02-21 20:06:24, Ferdi F schreef:Ik denk niet dat Somwhere in Nowhere en/of Somewhere Beyond Nowhere in de Beste Verhalen geplaatst gaan worden. Barks inbreng in dit verhaal is zo klein (een briefwisseling en een praatje bij een feestje, als ik me goed herinner) dat je het naar mijn mening niet kun bestempelen als een volledig 'Barks' verhaal. Bij de andere verhalen die door Jippes zijn getekend heeft Barks het hele scenario (inclusief schetsen) geschreven, dus dat vind ik toch echt andere koek.
2010-02-22 21:32:55, Rubberduck schreef:Ik heb een vraag aan de redactie. Waarom blijven de redactieleden liegen over Barks' inbreng in 'Somewhere in nowhere'? Ik gebruik het grote woord "liegen", omdat op McDrake al meerdere malen korte metten is gemaakt met de kletspraat die redactieleden hier over dat verhaal hebben rondgestrooid. In een ander topic heb ik nota bene Ferdi zelf bij moeten spijkeren over dit laatste Barks-verhaal. Het lijkt zo wel een georganiseerde campagne om het verhaal koste wat kost buiten de albumreeks te houden. Wordt nu ook Barks slachtoffer van de 'persoonlijke voorkeur' van Oom Thom?
Hier nogmaals de juiste informatie over Barks' betrokkenheid bij het verhaal, van begin tot eind. Dat Ferdi het heeft over "een praatje op een feestje" duidt op een teleurstellend gebrek aan basale informatie.
[Weggeknipt: citaat volledig bericht van Rockerduck, van 2009-06-19 23:22:29]
2010-02-22 23:38:42, Michiel P schreef:Ferdi F schreef:Ik denk niet dat Somewhere in Nowhere en/of Somewhere Beyond Nowhere in de Beste Verhalen geplaatst gaan worden. Barks inbreng in dit verhaal is zo klein (een briefwisseling en een praatje bij een feestje, als ik me goed herinner) dat je het naar mijn mening niet kun bestempelen als een volledig 'Barks' verhaal.
Ik vind dat "Somewhere in Nowhere" wel degelijk in de Beste Verhalen-reeks thuishoort. De inbreng van Carl Barks in dit verhaal is juist zeer groot. Hij heeft het project aan alle kanten bijgestuurd. Barks heeft op elke pagina zijn stempel gedrukt.
Barks heeft een synopsis geschreven, die door scenarist John Lustig werd uitgewerkt naar een scenario van 28 pagina's. Barks heeft op dat scenario weer allerlei aanmerkingen en aanvullingen gemaakt. Tekenaar Pat Block werd op Barks' suggestie bij het project betrokken. Barks heeft Block's tekenwerk nagekeken en verbeterd.Pat Block schreef:Carl heavily edited John Lustig's first draft. I have a copy of the notes John received, and there are quite a number of very "classic" Carl suggestings ....the Nodding Naphound, the hot-peppered blubbersicles, and a great deal of good solid writing advice, things like "concentrate on Donald, not the other characters" and "make the dogs cute and give them funny gags", were typical advice in these notes. Carl might have been in his mid nineties, but he still knew exactly what was needed in a story, and he forcefully presented what he thought all along the way. [...]
I finished up the pencils and sent them off to Carl. I really had no idea what he might think of them. I surely kept my finger's crossed. The package came back a week or so later, and I was surprised at not just Carl's drawing suggestions, but at the breadth of the attention he paid to every detail ...the man caught grammatical errors along with my sloppy panel layouts from time to time.
It was exhilerating reading through the drawings that first time ...a little wee money bin by Carl here, a "fine layout" there. He made a sharp editor, and quite a number of my panels were vastly improved by the "Good Artist's" insightful eye. [...]
We got to sit down for a very relaxed look at the now finished story. Carl slowly turned the pages, and it was the highlight of my life as an artist. He would make a comment here and there, chuckling at this or that, and had no complaints. When he came to the big avalanche page, the highlight of the first half of the story, he said, "This is exactly how I would have done it". What more could I possibly have asked for?
Bron: http://www.cbarks.dk/themeetingsblock.htm
Foto's van Barks' aantekeningen bij het werk van Block: http://www.cbarks.dk/THELASTHURRAH.htmFerdi schreef:Bij de andere verhalen die door Jippes zijn getekend heeft Barks het hele scenario (inclusief schetsen) geschreven, dus dat vind ik toch echt andere koek.
Voor "Go Slowly, Sands of Time" en "Hang-Gliders Be Hanged" heeft Barks alleen het synopsis geschreven. Deze verhalen werden getekend door Vicar en zijn wél in de BV-reeks opgenomen. Barks' aandeel aan "Somewhere in Nowhere" is groter dan alleen de synopsis. Daarom vind ik dat "Somewhere in Nowhere" óók in de BV-reeks thuishoort.
Meer informatie vind je in het topic "Somewhere in Nowhere".
2010-02-23 00:22:32, Michiel P schreef:@ Rubberduck: Ik neem er aanstoot aan dat je zo neerbuigend tegen Ferdi doet. Ferdi is ergens niet van op de hoogte. Soit. Je zou het ook op een beleefde manier kunnen uitleggen.Rubberduck schreef:Ik gebruik het grote woord "liegen", omdat op McDrake al meerdere malen korte metten is gemaakt met de kletspraat die redactieleden hier over dat verhaal hebben rondgestrooid.
Nu behandel je forumbijdragen van redactieleden alsof het keiharde propaganda is. Een mens kan zich vergissen. Je moet niet elke uitlating gaan fileren alsof er een perfide anti-Barks ideologie achter schuilgaat.Rubberduck schreef:Dat Ferdi het heeft over "een praatje op een feestje" duidt op een teleurstellend gebrek aan basale informatie.
Rubberduck heeft zijn huiswerk niet gedaan. Dat "praatje op een feestje" is wel degelijk onderdeel van de ontstaansgeschiedenis van "Somewhere in Nowhere". Lees de eerste twee alinea's van onderstaande link maar.
http://www.cbarks.dk/themeetingsblock.htm
Michiel P schreef:Ik ben inmiddels ook van mening dat Block's versie van "Somewhere in Nowhere" gewoon in de Beste Verhalen-reeks moet worden opgenomen. Barks is van begin tot eind bij het verhaal betrokken geweest. Hij heeft er duidelijk zijn stempel op gedrukt.
Rubberduck schreef:In het topic 'Vragen aan redactieleden' ontkent Ferdi Felderhof alwéér Barks' rol bij de totstandkoming van het verhaal.
2009-06-19 13:17:43, Ferdi F schreef:De inbreng van Carl Barks bij dit verhaal is zo klein, dat dit verhaal waarschijnlijk niet in de Beste Verhalen komt.
2010-02-21 20:06:24, Ferdi F schreef:Ik denk niet dat Somwhere in Nowhere en/of Somewhere Beyond Nowhere in de Beste Verhalen geplaatst gaan worden. Barks inbreng in dit verhaal is zo klein (een briefwisseling en een praatje bij een feestje, als ik me goed herinner) dat je het naar mijn mening niet kun bestempelen als een volledig 'Barks' verhaal. Bij de andere verhalen die door Jippes zijn getekend heeft Barks het hele scenario (inclusief schetsen) geschreven, dus dat vind ik toch echt andere koek.
Ferdi F schreef:Barks inbreng in dit verhaal is zo klein (een briefwisseling en een praatje bij een feestje, als ik me goed herinner) dat je het naar mijn mening niet kun bestempelen als een volledig 'Barks' verhaal. Bij de andere verhalen die door Jippes zijn getekend heeft Barks het hele scenario (inclusief schetsen) geschreven, dus dat vind ik toch echt andere koek.
Rubberduck schreef:Ik heb een vraag aan de redactie. Waarom blijven de redactieleden liegen over Barks' inbreng in 'Somewhere in nowhere'? Ik gebruik het grote woord "liegen", omdat op McDrake al meerdere malen korte metten is gemaakt met de kletspraat die redactieleden hier over dat verhaal hebben rondgestrooid. In een ander topic heb ik nota bene Ferdi zelf bij moeten spijkeren over dit laatste Barks-verhaal. Het lijkt zo wel een georganiseerde campagne om het verhaal koste wat kost buiten de albumreeks te houden. Wordt nu ook Barks slachtoffer van de 'persoonlijke voorkeur' van Oom Thom?
Rubberduck schreef:Hier nogmaals de juiste informatie over Barks' betrokkenheid bij het verhaal, van begin tot eind. Dat Ferdi het heeft over "een praatje op een feestje" duidt op een teleurstellend gebrek aan basale informatie.
Michiel P schreef:Ik vind dat "Somewhere in Nowhere" wel degelijk in de Beste Verhalen-reeks thuishoort. De inbreng van Carl Barks in dit verhaal is juist zeer groot. Hij heeft het project aan alle kanten bijgestuurd. Barks heeft op elke pagina zijn stempel gedrukt.
Michiel P schreef:Barks heeft een synopsis geschreven, die door scenarist John Lustig werd uitgewerkt naar een scenario van 28 pagina's. Barks heeft op dat scenario weer allerlei aanmerkingen en aanvullingen gemaakt. Tekenaar Pat Block werd op Barks' suggestie bij het project betrokken. Barks heeft Block's tekenwerk nagekeken en verbeterd.
Michiel P schreef:Ferdi schreef:Bij de andere verhalen die door Jippes zijn getekend heeft Barks het hele scenario (inclusief schetsen) geschreven, dus dat vind ik toch echt andere koek.
Voor "Go Slowly, Sands of Time" en "Hang-Gliders Be Hanged" heeft Barks alleen het synopsis geschreven. Deze verhalen werden getekend door Vicar en zijn wél in de BV-reeks opgenomen. Barks' aandeel aan "Somewhere in Nowhere" is groter dan alleen de synopsis.
Michiel P schreef:@ Rubberduck: Ik neem er aanstoot aan dat je zo neerbuigend tegen Ferdi doet. Ferdi is ergens niet van op de hoogte. Soit. Je zou het ook op een beleefde manier kunnen uitleggen.
Michiel P schreef:Nu behandel je forumbijdragen van redactieleden alsof het keiharde propaganda is. Een mens kan zich vergissen.
Michiel P schreef:Rubberduck schreef:Dat Ferdi het heeft over "een praatje op een feestje" duidt op een teleurstellend gebrek aan basale informatie.
Rubberduck heeft zijn huiswerk niet gedaan. Dat "praatje op een feestje" is wel degelijk onderdeel van de ontstaansgeschiedenis van "Somewhere in Nowhere". Lees de eerste twee alinea's van onderstaande link maar.
Ei schreef:Zo ziet iedereen, zwart op wit, hoe hardleers een Troep-redacteur kan zijn. Inmiddels is deze redacteur meerdere malen het tegendeel verteld en bewezen, maar hij lepelt na 8 maanden rustig weer dezelfde onzin op.
Ei schreef:En daar mag je niets van zeggen, want anders gaat hij weg wegens negativiteit.
Ei schreef:En nu wordt het natuurlijk een erekwestie. Want de Troep-redactie zal zich nooit de les laten lezen op McDrake. Men zet dan de hakken in het zand.
Ei schreef:En het geïllustreerde Barks-verhaal 'Go Slowly Sands of Time' wordt door Thom Roep tegengehouden, als zijnde te lelijk.
Ferdi F schreef:Ei schreef:Wat is Roep's mening anno 2009? Maakt 'Go Slowly, Sands of Time' kans op publicatie in tenminste 'Beste verhalen'?
Nog steeds is hij niet erg te spreken over de tekeningen, maar hij is het wel van plan een keer te gaan plaatsen, ja!
Ei schreef:Misschien heeft Oom Thom te kennen gegeven dat hij 'Somewhere in Nowhere' niets vindt. Dat zou kunnen verklaren waarom de verdere Troep-redactie weigert kennis te nemen van het belang van het verhaal: het wordt toch niet geplaatst.
Ei schreef:Aan zo'n situatie kan "comic assistant" Ferdi niets veranderen.
Ei schreef:Ei heeft gesteld dat Oom Thom een dictator is. Het zou van ernstige tegenspraak getuigen om te verwachten dat een werknemer iets in Oom Thom's pap te brokkelen heeft.
Ei schreef:Rubberduck schreef:Dat Ferdi het heeft over "een praatje op een feestje" duidt op een teleurstellend gebrek aan basale informatie.
Let vooral op het neerbuigende verkleinwoord "feestje".
Michiel P schreef:Ferdi F schreef:Ei schreef:Wat is Roep's mening anno 2009? Maakt 'Go Slowly, Sands of Time' kans op publicatie in tenminste 'Beste verhalen'?
Nog steeds is hij niet erg te spreken over de tekeningen, maar hij is het wel van plan een keer te gaan plaatsen, ja!
Ooooh, wat doet Ei nou toch weer? Negeert hij moedwillig een bijdrage van medewerker Ferdi? Is Ei een boosaardig genie, gebrand op de ondergang van Oom Thom en zijn redactie? Wat gemeen van Ei!
Of zou Ei zich heel misschien toevallig een pietseltje vergist kunnen hebben? Gunnen we hem het voordeel van de twijfel? Heeft Ei dat verdiend, denken jullie?
"The result was a plot--about Donald delivering mail in Alaska via dogsled--that would've been far too long for a traditional Disney story. After massive cutting and revising, I got it down to a story that ended up taking 28 pages-with a cliffhanger at the end of Page 14 and a splash panel at the top of Page 15 in case the publisher wanted to run it as a two-part serialized story.
Frankly, I think the story would have been much better if we'd kept to Carl's original synopsis for a 10-page story.
In my opinion, the 28-page version (published by Gemstone on Nov. 2, 2005 in its WALT DISNEY PRESENTS DONALD DUCK AND UNCLE SCROOGE) is beautifully drawn by Pat Block and I hope readers like it. Re-reading it now, though, I think it's too heavy on plot. Even at 28 pages, there's too much story squeezed into too few pages. Quite simply, I cut too many corners to fit everything in and so the pacing is a bit off."
Ei schreef:De Troep-redactie plaatst wel een door Barks afgekeurd, geschetst, half verhaal waarvan het plot verloren is. ('The Pied Piper of Duckburg') In twee versies maar liefst! Eén van Rosa en één van Jippes. Men zoekt redenen om dit zwaar onvoltooide vuilnisbakwerk te plaatsen in Beste Verhalen, ook al is het eindproduct geen echte Barks.
Duckfan van Down Under schreef:Ik heb de tekeningen voor "Go Slowly, Sands of Time" op internet gezien, en Roep heeft gelijk. Zulke lelijke tekeningen horen niet in dezelfde reeks met die mooie verhalen.
Ferdi F schreef:Nog steeds is hij niet erg te spreken over de tekeningen, maar hij is het wel van plan een keer te gaan plaatsen, ja!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten